Laddar...
Nymans Ur 1851
Stäng notis
Klocksnackbloggen

Du har väl inte missat vi lanserat Klocksnackbloggen?
In, läs och diskutera gärna inläggen på forumet!

Klocksnackbloggen >>

Nytt svenskt klockmärke

Diskussion i 'Diskussion' startad av Alf Watch Company, 5 oktober 2015.

Taggar:
?

Vilken färgkombinationen tycker du bästa om?

1. Nr.1

76 röst(er)
    29,1%
  2. Nr.2

40 röst(er)
    15,3%
  3. Nr.3

147 röst(er)
    56,3%
  4. Nr.4

68 röst(er)
    26,1%
  5. Nr.5

15 röst(er)
    5,7%
  6. Nr.6

18 röst(er)
    6,9%
Fler än ett alternativ får anges vid röstning.
  1. ScubaKing

ScubaKing X-Wing Pilot

När kommer klockan säljas? D.v.s när finns det en fysisk klocka?

2. Labbo

Labbo Ewok

Fint nu gillar jag klockan stark! Och ser fram i mot att se mer av denna klocka i framtiden!
    gillar den loggan med AWC mycket bättre än den första! ser mer still rent ut imo

ScubaKing och Alf Watch Company gillar detta.
  3. nissehult

nissehult Tie Fighter pilot

Snyggt med ramen runt sub-sekunden.

Alf Watch Company gillar detta.
  4. Frodda

Frodda Rebel soldier

Från:
    Skåne
    Tror mina kommentarer är överflödiga! Diggar klockan överlag! AWC är bättre än Alf utan tvekan, för tankarna till ett annat märke..
    Där emot subsek går bort för mig, tror jag ansett att klockan varit mer stilren utan den.
    Inser det är en fråga som kan dela forumet! Tycker det är riktigt roligt du håller så bra dialog och svarar på frågor!
    Gillar den den som heter Black/black absolut bäst! Diskret, stilful!

5. TomasBStockholm

TomasBStockholm Y-Wing pilot

Jag är också pro-AWC. Jag skulle inte bry mig så mycket om att det påminner om IWC.
    Trenden med "toy-klockor" är lite över och ALF låter lite toyigt - vilket jag inte tror är meningen. :)

ScubaKing gillar detta.
  6. Alf Watch Company
    Trådstartare

Alf Watch Company Rebel soldier

Prototyperna kommer i mars ungefär och om de ser bra ut så tar produktionen ca 3 månader så ungefär i Juni/Juli finns klockan redo för leverans. Klockan kommer att kunna förköpas till ett lägre pris i April/Maj på Kickstarter. Denna tidsplan stämmer så länge inga stor hinder uppstår.
    På urtavlan kommer det vara loggan med bara "Alf" som gäller. Är inte alls förtjust i AWC. So du säger så verkar subsekunden dela folk i två läger vilket jag kan förstå. Men man kan inte göra alla nöjda så då blir det så. I framtiden kan det eventuellt komma en version med vanlig eller ingen sekundvisare med datum beroende på hur mycket jobb som krävs hur stort intresset är.:)
    Jag är som sagt mer anti-AWC så det kommer vara Alf som gäller. Tror namnet kommer uppskattas mer när alla vant sig vid det!:)

Equilibrium gillar detta.
  7. swedesoc

swedesoc Y-Wing pilot

Orkar inte läsa igenom alla 9 sidor men fler alternativ med rostfri boett hade varit kul, har svårt för pläterade klockor.
    Annars gillar jag designen och ditt mod att pröva.

8. Alf Watch Company
    Trådstartare

Tack så mycket! Just nu så har jag två färgkombinationer med stål boett. En med vit urtavla och en med blå. Den blåa kommer att vara en av de tre första färgerna vi producerar. Du kan se dem här:
    http://alfwatchcompany.com/products/norrsken-steel-white
    http://alfwatchcompany.com/products/norrsken-steel-blue
    Har du förslag på andra färgkombinationer så kan du framföra dem här så ska jag se vad jag kan göra!:)

9. swedesoc

swedesoc Y-Wing pilot

Nice! Hoppas detta går vägen för dig.
    Kommer det att vara AR på glaset?

10. Alf Watch Company
    Trådstartare

Förhoppningen är att det ska vara AR på glaset då höjer kvalitétskänslan rejält. Men det beror på hur mycket det kostar med AR behandling på glaset. Nu när modellen är helt färdig så kan jag få mer exakt uppgifter från fabriken så kommer skriva ett inlägg med alla specifikationer så fort de är bestämda.

Equilibrium och swedesoc gillar detta.
  11. Alf Watch Company
    Trådstartare

Här är två nya bilder på den slutgiltiga designen.:)

marer, swedesoc och nissehult gillar detta.
  12. JohanS

JohanS Rebel soldier

1-4 riktigt fina!

13. Frodda

Frodda Rebel soldier

Från:
    Skåne
    Jag håller inte med dig om namnet Alf, tror en stor del inte kommer vänja sig...men hey..de är din klocka:)
    Som de ser ut nu så både subsek och namnet gör jag backar, trots den svarta..
    Men! Jag har lärt mig man ska aldrig säga aldrig
    Beundrar ditt initiativ och engagemang och önskar all lycka dock!

ScubaKing gillar detta.
  14. Alf Watch Company
    Trådstartare

Tack så mycket!:)
    Då får jag hoppas du ändrar dig när jag kan visa upp en fysisk modell!;)

ScubaKing gillar detta.
  15. ScubaKing

ScubaKing X-Wing Pilot

Jag gillar verkligen din klocka Alf, och jag kommer köpa en när dem kommer. MEN jag tycker verkligen du ska tänka om kring namnet. Alf låter inte som en klocka som kommer sälja. Det gör däremot A.W.C och det behöver inte heller påminna om IWC med tanke på hur olika klockorna faktiskt är. Det är som natt och dag. Och detta säger jag i all välmening då jag verkligen hoppas det blir en hitt för din skull då du verkar jävligt trevlig och reko person :)

Frodda gillar detta.
  16. Freddie L

Freddie L Y-Wing pilot

Från:
    Mjölby
    Med nya loggan så utläser jag A.elL.efF, bokstav för bokstav. Kanske fel på mig?

17. Alf Watch Company
    Trådstartare

Vad roligt att jag verkar gjort ett bra intryck! Namnet kommer tyvärr inte ändras så jag hoppas ni som inte gillar det kan stå ut med det. Sedan så finns det ju redan klockmärken med som använder loggan AWC så det skulle kunna bli problematiskt.;)

ScubaKing gillar detta.
  18. Alf Watch Company
    Trådstartare

Det är nog inget fel på dig men tanken är att det ska läsas som "Alf";)

19. nissehult

nissehult Tie Fighter pilot

Håll fast vid Alf - lite quirky men sätter sig bättre än AWC som mer låter som ett försök att åka snålskjuts på IWCs renommé.

Alf Watch Company och Equilibrium gillar detta.
  20. Equilibrium

Equilibrium AT-AT driver

Från:
    Island
    Jag kommer att köpa en stål/blå modell när den kommer.
    Med detta sagt kommer jag fram tills dess nöta @Alf Watch Company med mina erbarmliga frågor hehe :)

21. ScubaKing

ScubaKing X-Wing Pilot

Jag kommer köpa den hur som helst. Jag gillar tanken att ha en klocka man vet lite om personen bakom och att det är ett nytt projekt och inte för dyrt. Meddela mig när den finns att köpa tack. Lycka till :)

Alf Watch Company och Equilibrium gillar detta.
  22. ScubaKing

ScubaKing X-Wing Pilot

Finns det ekonomi för det så kör dubbel AR, det kommer höja looken på klockan ordentligt!

Equilibrium gillar detta.
  23. Equilibrium

Equilibrium AT-AT driver

Från:
    Island
    Jaja @Alf Watch Company vi är (som det verkar) ett par stycken som otålmodigt står och trampar utanför din dörr :)

Alf Watch Company och ScubaKing gillar detta.
  24. Tärnan

Tärnan Stormtrooper

jag är nog också spekulant om priset blir rätt. Utöver att designen tilltalar så känns det rätt med automatverk kontra andra nya klockmärken här på forumet. Jag kommer också att göra mina försök till att lyfta idéer/tankar kring utveckling. Så här kommer en tanke till..
    Finns det någon möjlighet att du stoppar in en stor sekundvisare så att markeringarna runt om får en bättre verkan och istället för en subsekund att du stoppar in ett dag/datum fält på samma ställe? Förstår att det lär bli en extra kostnad men jag ser det som mer naturlig användning av urtavlan.

25. Connor94

Connor94 Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Ursäkta om frågan ställts tidigare men vad kommer klockan att ha för spänne? Tycker att ett butterfly clasp skulle höja klockan istället för ett vanligt tråkigt:)
    Grymt jobb med klockan, ser fram emot en pass around och en recension senare av klockan! :D

ScubaKing gillar detta.
  26. Frodda

Frodda Rebel soldier

Från:
    Skåne
    Som jag sa, för gammal för säga aldrig :)

27. AdamST

AdamST Tie Fighter pilot

Från:
    Stockholm
    Ska bli kul att se en riktig klocka baserad på renderingen, med lite dyrare materialval i bandet tror jag den kan bli cool :)

28. Joseph

Joseph Stormtrooper

Från:
    Stockholm, Sweden
    Kul iniativ! Hade klockan varit rund hade jag stått först i kö, gillar tyvärr inte fyrkantiga klockor.

Vad det gäller namnet så tycker jag du ska stå dig med ALF. Att det kan låta lite "barnsligt" kommer ändå inte vara avgörande i längen.

Ni som klagar på "ALF", är inte "Rolex" ett toyigt namn det med?

29. Equilibrium

Equilibrium AT-AT driver

Från:
    Island
    Rolex är Rolex överallt i världen, go figure innan du uttalar dig.

30. Joseph

Joseph Stormtrooper

Från:
    Stockholm, Sweden
    Oj , här lyckas vi inte att tänka steget längre! Nu har "Rolex" blivit "bra" namn tack vare sina kvalitativa klockor. Själva namnet "Rolex" låter som något ett barn kommit på.

Hade Rolex startats idag, hade de som nu klagar på ALF, varit först med att säga att namnet inte är bra.

Alf Watch Company och Freddie L gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield