• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nytt urverk Tissot PRS200

joaikm

Breitling
Jag har en Tissot PRS200 från tidigt 2000-tal, som enligt Stjärnurmakarna behöver ett nytt urverk. De ville ha 2500kr för att sätta in ett nytt urverk i klockan. Är det ett rimligt pris och är klockan värd det?

Då jag har bestämt mig för att köpa min första "riktiga" klocka, så har jag varit lite tveksam om jag inte ska lägga pengarna på en ny klocka ist. Men samtidigt känns det trist att bara låta klockan ligga...
 
D

Deleted member 1154

Guest
Jag hade ju köpt ny klocka... sök på nätet utomlands annars om man kan köpa urverk billigare...
 

MånsT

Rolex
Med all respekt så kan du nog inte sälja klockan för 2500:- (med eller utan nytt verk) eftersom det låter som om du haft den ett tag. Köp ny klocka säger jag.
 

MånsT

Rolex
Har den sentimentalt värde och/eller du bara är fäst vid den är den kanske bättre att köpa nytt verk och spara en månad extra till den första "riktiga" klockan. :)
 

joaikm

Breitling
Efter ett par år till i byrålådan tog jag mod till mig och byte urverket själv

Beställde ett ETA-urverk från eBay för 340kr och ett set med klockverktyg, 90kr. Efter lite Google och youtube fixade jag det igår. Nu sitter den på armen på vägen till jobbet
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Efter ett par år till i byrålådan tog jag mod till mig och byte urverket själv

Beställde ett ETA-urverk från eBay för 340kr och ett set med klockverktyg, 90kr. Efter lite Google och youtube fixade jag det igår. Nu sitter den på armen på vägen till jobbet

Grymt! :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Efter ett par år till i byrålådan tog jag mod till mig och byte urverket själv

Beställde ett ETA-urverk från eBay för 340kr och ett set med klockverktyg, 90kr. Efter lite Google och youtube fixade jag det igår. Nu sitter den på armen på vägen till jobbet
Snyggt jobbat. Är det månne en ny karriär som har påbörjats? :) En bild på klockan är aldrig fel...
 

joaikm

Breitling
FB405943-BF0A-4A07-A55D-EA57CBDD8625.jpeg
3FDCAA85-2395-402F-A5FF-FC24DFC055F3.jpeg
23C0547D-1E04-4945-94FC-0D3E42F82CBD.jpeg
2AF7F012-23D0-4CBB-A9D5-EB851F47DB38.jpeg
Här kommer några bilder!

En sak som inte blev som tidigare är datumet, då typsnittet och vinkeln på siffrorna inte är samma. Går säkert att byta datumringen, men det får bli en annan gång.

Funderade också på att det kanske är daga att skola om mig :)
 

joaikm

Breitling
Tack!

På det stora hela tycker jag att det inte var allt för svårt. Vissa moment var sjukt pilliga! Tex att få dit de små visarna till kronografen. Tyckte även det var lite klurigt att få bort alla visarna, kändes som jag skulle ha sönder något hela tiden. Om jag skulle göra om detta på en klocka som jag var mer rädd om hade jag helt klart satsat på att köpa verktyg av bättre kvalitet och ev. ett verktyg för att få loss visarna.
 

joaikm

Breitling
Försökte det, men förstod inte hur jag skulle få loss den... Tänkte att jag kan kolla upp om det går och gör det vid ett annat tillfälle.
 
Topp