• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oälskad rolexmodell - T/T Daytona...

som sagt detta måste väl vara en av dom mest oälskade modellerna på marknaden, ändå så ser man den ovanligt ofta på reklamer från Rolex, tänkte på det när jag läste senaste WW att jag tycker faktiskt om den med vit tavla, och eftersom andrahandsvädrdet är exceptionellt uselt på just T/T Daytona så är den nog ett bra köp...

Vad tycker Ni?

2614A030-A211-4D57-8B79-AE5A0F9852C1_zpsojzyf5ip.jpg
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
som sagt detta måste väl vara en av dom mest oälskade modellerna på marknaden, ändå så ser man den ovanligt ofta på reklamer från Rolex, tänkte på det när jag läste senaste WW att jag tycker faktiskt om den med vit tavla, och eftersom andrahandsvädrdet är exceptionellt uselt på just T/T Daytona så är den nog ett bra köp...

Vad tycker Ni?

2614A030-A211-4D57-8B79-AE5A0F9852C1_zpsojzyf5ip.jpg

Var det inte så att Daytonan över lag såldes ganska dåligt? Tycker att denna är helt fantastisk.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
som sagt detta måste väl vara en av dom mest oälskade modellerna på marknaden, ändå så ser man den ovanligt ofta på reklamer från Rolex, tänkte på det när jag läste senaste WW att jag tycker faktiskt om den med vit tavla, och eftersom andrahandsvädrdet är exceptionellt uselt på just T/T Daytona så är den nog ett bra köp...

Vad tycker Ni?

2614A030-A211-4D57-8B79-AE5A0F9852C1_zpsojzyf5ip.jpg
Jag håller med, på vit tavla är den riktigt fin! Svårt för den med guldtavla.
 

Snårtas

Rolex
Jag tycker den vittavlade är grym! Men så börjar jag ju närma mig 40-strecket också... Trodde aldrig TT skulle vara nåt för mig, men efter att jag köpte 1675/3 så hände nåt :)
Skulle iofs föredra helguld men tycker TT är snyggt!
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Inte sågad så men jag tror jag ställde frågan om vilken tavla man skulle ha.
Då kom det lite spridda kommentarer om modellen.
Lite som Omen skrev ovan, lite som att sminka en gris........

Jag tror mest att den kittlade mig för att jag är en "stålkille" och klockan
hade lite guld på sig.:)
/j


Det kan vända fort! Det kan räcka med att Televinken har den på handleden i bästa sändningstid, och då vill alla ha den;)
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Kanke inte en personlig favorit, men jag undrar hur den skulle göra sig på gummi/läder eller nåt annat istället för länken?
 

Sond

Patek
Jag är också skeptisk. Men helt plötsligt ser jag något jag inte sett tidigare. Jag ser i TT-Daytonan min första "riktiga klocka:
bildseiko.jpg


Jag köpte den för min första riktiga lön. Jag gick direkt till en urmakare/affär på lönedagen och valde ut en, i mitt tycke, en mycket läcker klocka. Utöver några vintage(en mycket förskönande omskrivning för några gamla vrak) var detta min klocka under många år. Nu ser jag klara likheter med Daytona. TT, kronograf och sist men inte min, den kritvita tavlan. Så helt plötsligt förstår jag hur någon kan välja en TT-Daytona med kritvit tavla. Till saken hör att det är snart 30 år sedan Seikon inhandlades. Sitter här och blir lite nostalgisk...
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Jag tycker den vittavlade är grym! Men så börjar jag ju närma mig 40-strecket också... Trodde aldrig TT skulle vara nåt för mig, men efter att jag köpte 1675/3 så hände nåt :)
Skulle iofs föredra helguld men tycker TT är snyggt!
Samma här, åldern kanske spelar in? :)
Tycker modellen kan stå på egna ben utan att vara en "nästan" klocka, med vit tavla gillar jag den faktiskt riktigt mycket.
Bäst av de moderna Daytonorna tycker jag om 116509 i VG, lite annan prislapp också..
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Såg att Showcommerce säljer TT modellerna till samma pris som stålisen, säger väl lite om efter frågan. Personligen gillar jag vissa av TT modellerna, men det är ingen drömklocka direkt.
 
Topp