• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oälskad rolexmodell - T/T Daytona...

JesperO

Rolex
TT är en styggelse...
för mig i alla fall. Allt eller inget säger jag!
Fast intressant frågeställning att denna inte flyger lika mycket som TT subbar...
 
Bilder alltid uppskattat ;)


Har ingen själv tyvärr, men åkejrå, snott från webben...
rolex-cosmograph-daytona-gold-steel-slate-dial-116523-rehaut-4.jpg
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Tror nog att de flesta som köper dem nya varken är samlare eller eftertänksamma vad gäller andrahandsvärde. Antalet klockor som köps utanför våra kretsar är extremt många fler än vad somliga tror.

Rolex sägs ha producerat ca 800 000 urverk förra året. Om t.ex. en procent(ingen aning om det riktiga antalet) av dem är TT daytona så är det 8000 klockor om året. Hur många på KS har köpt en TT Daytona ny och hur många på KS har köpt en ny SS Daytona? SS Daytona har fortfarande en större hype vilket gör att folk hellre köper en SS för 70k än en TT för 70-120k.

Tycker de är sjukt coola/prisvärda ändå och skulle utan problem kunna tänka mig en igen.
 

ScubaKing

Audemars
Jag gillar den med, det är armband i TT som jag stör mig på. Din ser ut att vara på rocka och det är riktigt snyggt. Att det sedan är blandat stål och guld på själva klocka tycker jag inte gör något, blir bara för mycket när även armbandet gör det.


Du har verkligen lyft den modellen genom bandet!! Gryyymt fin!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Kan hålla med om att sen tar sig bättre ut på läder, än på länk.
Men...för mig vinner stål över TT alla gånger!
 

Knight

Cartier
Gillar den. Kittlar lite extra när den är så pass oönskad. Inte det självklara valet och allt det där jazzet.
 

Svanen

Omega
Min favorit är pandan på en TT. Rustikt snyggt!

Men jag måste fråga er som jag förmodar är några riktiga fenor på detta.
Stämmer det att denna klocka med den tavlan är limiterad till 10st?

Skulle vara kul att veta :)
image.jpg
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Min favorit är pandan på en TT. Rustikt snyggt!

Men jag måste fråga er som jag förmodar är några riktiga fenor på detta.
Stämmer det att denna klocka med den tavlan är limiterad till 10st?

Skulle vara kul att veta :)
image.jpg
Stämmer. En av de snyggaste Daytonorna imo.

"In 1991 Rolex produced a special series of just 10 examples of Reference 16528 in yellow gold with a a galvanised blue dial with soleil details and a bezel graduated to 400 units per hour. This version is often referred to as the Chairman Daytona because it was intended to be a gift for top Rolex directors."

http://www.timeandwatches.com/p/history-of-rolex-cosmograph-daytona.html?m=1
 

M021

Rolex
2-Faktor
Kan tänka mig att den är med i reklamsammanhang utifrån att det är en ikonisk modell, ser aningen mer exklusiv ut än stålmodellerna men mindre blingig än helguldarna. Handlar nog mer om marknadsföring och placering av rolex som varumärke än att försöka boosta sälja hos en viss modell,
 

Svanen

Omega
Stämmer. En av de snyggaste Daytonorna imo.

"In 1991 Rolex produced a special series of just 10 examples of Reference 16528 in yellow gold with a a galvanised blue dial with soleil details and a bezel graduated to 400 units per hour. This version is often referred to as the Chairman Daytona because it was intended to be a gift for top Rolex directors."

http://www.timeandwatches.com/p/history-of-rolex-cosmograph-daytona.html?m=1
Tackar för svar!

Skulle vara jäkligt snyggt eller rättare sagt förbannat snyggt om den tavlan fanns till stålen. Lite mer humant pris för en annan...
 

Svanen

Omega
Den jag har sett tycker inte jag är samma blå. Visserligen är den också snygg. Men fastnade för denna med stavindex. Kan även vara för att den är limiterad
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Tycker TT kan vara snyggt och för med sig lite 70-80tals känsla. Men gillar inte daytona överlag.

Men just den kombon såg okej ut:) ( men vill inte ha)
 

Apansson

Torpare
Stämmer. En av de snyggaste Daytonorna imo.

"In 1991 Rolex produced a special series of just 10 examples of Reference 16528 in yellow gold with a a galvanised blue dial with soleil details and a bezel graduated to 400 units per hour. This version is often referred to as the Chairman Daytona because it was intended to be a gift for top Rolex directors."

http://www.timeandwatches.com/p/history-of-rolex-cosmograph-daytona.html?m=1

Jävlar, en sån måste jag ha.
 
Topp