• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oanvänd fullset Rolex GMT Master II 16710 NOS M serie till salu hos Jälmers Ur

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Denna chans kommer nog inte igen... Helt oanvänd M serie 16710 med 3186 verket! Hoppas någon på forumet kniper denna pärla. Är ett riktigt kanonpris (90k) för den som vill göra ett kap!

http://www.blocket.se/alvsborg/Rolex_Gmt_Master_II_16710_Unikt_Tillfalle_65150556.htm?ca=11&w=3

Intressant läsning: http://luxurytyme.com/en/rolex-related-articles/the-mystery-of-the-rolex-gmt-master-ii-16710-3186/

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 
Senast ändrad:

Edin

Panerai
Min gral!
Synd bara på Blockets mest störande säljare men har ändå inte dom pengarna att lägga.. :(
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Är denna korrekt så bör den vara värd minst 130k. Testa sök "rolex gmt master 16710 nos" på chrono24 så ser du var priserna ligger. Att denna är en M serie med ett annat verk än övriga 16710 gör den inte mindre värd precis :)
Så är det nog. Men jag skulle personligen valt en 5512, 5513 eller rödsub alla dagar i veckan för de pengarna. Edit: Även en fin 1675 också. :)
 

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Ja jag med. Denna är antingen något för den täte entusiasten som aldrig kommer använda den utan bara damma av den ett par gånger om året eller den som vill ta med den till Watches and Jewelry of Bond Street (http://www.watchcentre.com) och tjäna några lappar :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jävligt cool, men borde inte M-serien ha stick-dial?
M-serien i sig behöver nödvändigtvis inte ha stick dial men jag har aldrig någonsin sett en med 3186 verket utan stick dial och jag har skrollat igenom över ett 20-tal annonser. Har smsat Daniel och försökt att ringa.
Om allt står rätt till så tänker jag klippa men tycker att det luktar fisk väldigt långa vägar med tanke på allt jälmers gjort.
En handlare har inte så dålig koll på marknadsvärdet. En beggad med 3186 verket ligger mellan 105-200 på c24.
Låg en beggad ute på finn.no för ett tag sen för 150nok som verkade bli såld.
Då kan man lätt få 150+ för en NOS till rätt köpare.
Mycket märkligt men hoppas allt står rätt till men som sagt luktar illa långa vägar..
Kommer säkert skyllas på att de skrivit fel eller dylikt om verket
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
M-serien i sig behöver nödvändigtvis inte ha stick dial men jag har aldrig någonsin sett en med 3186 verket utan stick dial och jag har skrollat igenom över ett 20-tal annonser. Har smsat Daniel och försökt att ringa.
Om allt står rätt till så tänker jag klippa men tycker att det luktar fisk väldigt långa vägar med tanke på allt jälmers gjort.
En handlare har inte så dålig koll på marknadsvärdet. En beggad med 3186 verket ligger mellan 105-200 på c24.
Låg en beggad ute på finn.no för ett tag sen för 150nok som verkade bli såld.
Då kan man lätt få 150+ för en NOS till rätt köpare.
Mycket märkligt men hoppas allt står rätt till men som sagt luktar illa långa vägar..
Kommer säkert skyllas på att de skrivit fel eller dylikt om verket
Det finns ju 3185 med stickdial så kanske även tvärtom? Rolex är ju alltid snurriga fram och tillbaka så man själv blir ännu snurrigare. :D
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Det finns ju 3185 med stickdial så kanske även tvärtom? Rolex är ju alltid snurriga fram och tillbaka så man själv blir ännu snurrigare. :D
Jo det vet jag.
Säger inte att det är omöjligt men när man sett över ett 20 tal annonser med 3186 verket och ingen har varit utan stick dial så blir man extra fundersam i förhållande till det extremt låga priset
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jo det vet jag.
Säger inte att det är omöjligt men när man sett över ett 20 tal annonser med 3186 verket och ingen har varit utan stick dial så blir man extra fundersam i förhållande till det extremt låga priset
Hehe jag hade helt missat att det var ett extremt lågt pris. Så går det när man inte hänger med i nörderierna längre. Säger en som sålde sin GMTc för 37 och och 16710 3185 för 27, jag, huuuuaaa. ;)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hehe jag hade helt missat att det var ett extremt lågt pris. Så går det när man inte hänger med i nörderierna längre. Säger en som sålde sin GMTc för 37 och och 16710 3185 för 27, jag, huuuuaaa. ;)
Det går fort i rolexsvängarna. ;) blir fortfarande frustrerad när jag tänker på att jag missa en 3186a för 40k förra sommaren :mad:
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Efter lite googlande så har jag lyckats hitta några 3186 utan stick dial så det är fullt möjligt men priset får en fortfarande att undra..
 
Topp