• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oanvänd fullset Rolex GMT Master II 16710 NOS M serie till salu hos Jälmers Ur

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jaha, en NOS för 90 lax. Och sen? Bankfacket? Börjar man bära den så är den inte NOS längre. Bättre att leta rätt på en riktigt fin använd. Blir dessutom billigare.
Agree, den här köper ingen som tänker använda klockan i närtid. Gentlemännen här i tråden är ute efter att tjäna en snabb genom att flippa den vidare.
 

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Jaha, en NOS för 90 lax. Och sen? Bankfacket? Börjar man bära den så är den inte NOS längre. Bättre att leta rätt på en riktigt fin använd. Blir dessutom billigare.
Som jag skrev tidigare så är denna klocka något för samlaren som tänker behålla den oanvänd eller för den som köper den som investering för att sälja den dyrare. (Nästan) ingen köper en nos för dem pengarna för att bruksa den då kan man lika gärna köpa en riktigt fin för 55'.
 

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Chrono24 är sällan en bra måttstock för vad saker "ska" kosta.
Med de få säljplattformar som finns så är det svårt att utgå från något annat? Speciellt svårt dessutom när en klocka är såpass ovanlig som som denna. Tror vi dock att alla är överens om denna är ett kap för 90k ifall allt stämmer.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Med de få säljplattformar som finns så är det svårt att utgå från något annat? Speciellt svårt dessutom när en klocka är såpass ovanlig som som denna. Tror vi dock att alla är överens om denna är ett kap för 90k ifall allt stämmer.
Chrono24 kanske funkar på vanliga klockor det säljs mycket av. När det däremot handlar om något som inte är så vanligt, är det en dålig referens att utgå ifrån.

Tycker dock 90 000 är svindyrt för en vanlig safirmodell det gjorts åtskilliga tiotusentals av. Låt vara att den är oanvänd, men det är ändå dyrt för en tråkklocka.
 
Senast ändrad:
Spännande men varför skulle Jälmer sälja den så dyrt som är "proffs" om nu merparten av forumet "vet" att den är värd nästan det dubbla?
Det är ju inte så att Jälmer tidigare har framstått som en god samarit för klockentusiaster direkt :) Men som sagt spännande!
 

Zalath

Panerai
Spännande men varför skulle Jälmer sälja den så dyrt som är "proffs" om nu merparten av forumet "vet" att den är värd nästan det dubbla?
Det är ju inte så att Jälmer tidigare har framstått som en god samarit för klockentusiaster direkt :) Men som sagt spännande!
Och i två led dessutom. En samlare som har haft den i bankfack sen köpet bör ju rimligtvis kolla upp priset innan hen säljer. Samlaren skulle ju dessutom troligtvis behöva sålt för betydligt lägre än det nuvarande priset, varför?
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Unik klocka men nu får vi sansa oss lite med övervärderingarna på 150k plus. Chrono24 är ingen bra måttstock i detta fallet just för att det finns så få. Bättre att kolla TRF där 16710 med 3186 sålts för 8-11 000 dollar de senaste månaderna. Klockan är värd ungefär 100k (möjligen plus 10k) på världsmarknaden. Jälmers har säkert värderat den något under för att den svenska marknaden tenderar att inte uppskatta unika ex som denna. Det går liksom inte att jämföra denna 16710 med en vanlig bruksad för 55k.

Även om man plastar av den så är den ändå värd cirka 100k just för att den är opolerad och orörd. Håll den opolerad så behåller den värdet nästan lika väl som om de få plastbitarna suttit kvar.
 

Rivalen

Rolex
Daniel är enligt min mening ingen skojare. Han är inte perfekt, men vilken urmakare är det? Hur många problemfria affärer gör han per år? Skulle jag gissa en typ Ebay-rank på Daniel så skulle han nog få 99,9%. På begagnatmarknaden finns många förväntningar, mer eller mindre rimliga både vad gäller skick och pris.

Daniel driver två butiker och säljer ett antal hundra märkesklockor per år, mest begagnat. Har aldrig hört att han inte erbjuder sig att rätta till eller låta köp återgå när något blivit fel och när så kan anses rimligt. Att ta en second opinion när man köpt ett begagnat ur är ett klokt drag oavsett vad säljaren heter.

Jag betraktar Daniel som en god vän, det skall sägas och jag rekommenderar dig gärna att handla av/med honom och bilda dig en egen uppfattning. Många här på forumet gör det regelbundet..
 

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Chrono24 kanske funkar på vanliga klockor det säljs mycket av. När det däremot handlar om något som inte är så vanligt, är det en dålig referens att utgå ifrån.

Tycker dock 90 000 är svindyrt för en vanlig safirmodell det gjorts åtskilliga tiotusentals av. Låt vara att den är oanvänd, men det är ändå dyrt för en tråkklocka.
Jag håller helt med :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Daniel är enligt min mening ingen skojare. Han är inte perfekt, men vilken urmakare är det? Hur många problemfria affärer gör han per år? Skulle jag gissa en typ Ebay-rank på Daniel så skulle han nog få 99,9%. På begagnatmarknaden finns många förväntningar, mer eller mindre rimliga både vad gäller skick och pris.

Daniel driver två butiker och säljer ett antal hundra märkesklockor per år, mest begagnat. Har aldrig hört att han inte erbjuder sig att rätta till eller låta köp återgå när något blivit fel och när så kan anses rimligt. Att ta en second opinion när man köpt ett begagnat ur är ett klokt drag oavsett vad säljaren heter.

Jag betraktar Daniel som en god vän, det skall sägas och jag rekommenderar dig gärna att handla av/med honom och bilda dig en egen uppfattning. Många här på forumet gör det regelbundet..

Att systematiskt lura och vilseleda kunder är ingenting annat än en skojare.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Daniel är enligt min mening ingen skojare. Han är inte perfekt, men vilken urmakare är det? Hur många problemfria affärer gör han per år? Skulle jag gissa en typ Ebay-rank på Daniel så skulle han nog få 99,9%. På begagnatmarknaden finns många förväntningar, mer eller mindre rimliga både vad gäller skick och pris.

Daniel driver två butiker och säljer ett antal hundra märkesklockor per år, mest begagnat. Har aldrig hört att han inte erbjuder sig att rätta till eller låta köp återgå när något blivit fel och när så kan anses rimligt. Att ta en second opinion när man köpt ett begagnat ur är ett klokt drag oavsett vad säljaren heter.

Jag betraktar Daniel som en god vän, det skall sägas och jag rekommenderar dig gärna att handla av/med honom och bilda dig en egen uppfattning. Många här på forumet gör det regelbundet..
Varför försvara någon som har satt i system att ljuga om objekten som man säljer?
Är det till exempel ok att köpa in en begagnad klocka som är i nyskick, och sedan annonsera ut den som helt ny?
 

JesperO

Rolex
Mer drama i klockträsket än i Glamour :hilarious:

vänta bara till herr Yonsson vaknar till och spammar ned trådan med Daniels senaste aktivitet på instagram :):)

OnT: kan bara förundras över hur det kan bli sådana priser på dylika rolex... är det tanken att man skall fortsätta ha den i kassaskåp och förhoppningen att någon vilsen själ vill betala överpris om säg 10 år... förstår inte riktigt
 

Rivalen

Rolex
NOS och untouched är väl det som håller sig prismässigt precis som Zed sa. Själv skulle jag inte vilja köpa en klocka jag inte vågar använda pga risk för värdeminskning.
 
Daniel är enligt min mening ingen skojare. Han är inte perfekt, men vilken urmakare är det? Hur många problemfria affärer gör han per år? Skulle jag gissa en typ Ebay-rank på Daniel så skulle han nog få 99,9%. På begagnatmarknaden finns många förväntningar, mer eller mindre rimliga både vad gäller skick och pris.

Daniel driver två butiker och säljer ett antal hundra märkesklockor per år, mest begagnat. Har aldrig hört att han inte erbjuder sig att rätta till eller låta köp återgå när något blivit fel och när så kan anses rimligt. Att ta en second opinion när man köpt ett begagnat ur är ett klokt drag oavsett vad säljaren heter.

Jag betraktar Daniel som en god vän, det skall sägas och jag rekommenderar dig gärna att handla av/med honom och bilda dig en egen uppfattning. Många här på forumet gör det regelbundet..
Ska inte spinna vidare för långt på detta spåret då det redan har avhandlats men det har ju bevisats mer än en gång hur han gör affärer, att de 2-3 "dåliga" affärer han då av misstag råkat gjort (som diskuterats här) skulle drabba just de få personer som hänger på KS och är insatta i ämnet tar jag för osannolikt tyvärr, troligare är snarare att de är toppen av ett isberg.

Sen må han vara hur trevlig som helst IRL eller som kompis det säger jag inget om.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
OnT: kan bara förundras över hur det kan bli sådana priser på dylika rolex... är det tanken att man skall fortsätta ha den i kassaskåp och förhoppningen att någon vilsen själ vill betala överpris om säg 10 år... förstår inte riktigt
Det är väl inte konstigare än att investera i konst eller aktier. Inget vet vad värdet är om 10 år men en del blir rikare än andra :)
 
  • Like
Reactions: 007
Daniel är enligt min mening ingen skojare. Han är inte perfekt, men vilken urmakare är det? Hur många problemfria affärer gör han per år? Skulle jag gissa en typ Ebay-rank på Daniel så skulle han nog få 99,9%. På begagnatmarknaden finns många förväntningar, mer eller mindre rimliga både vad gäller skick och pris.

Daniel driver två butiker och säljer ett antal hundra märkesklockor per år, mest begagnat. Har aldrig hört att han inte erbjuder sig att rätta till eller låta köp återgå när något blivit fel och när så kan anses rimligt. Att ta en second opinion när man köpt ett begagnat ur är ett klokt drag oavsett vad säljaren heter.

Jag betraktar Daniel som en god vän, det skall sägas och jag rekommenderar dig gärna att handla av/med honom och bilda dig en egen uppfattning. Många här på forumet gör det regelbundet..
Han kan vara hur trevlig som helst, det är oftast skojare. De fall som tagits upp på KS handlade ju om att han ändrat/undanhållit info, så inga misstag. Jag är mer intresserad av mörkertalet på folk som ej kontrollerat det de köpt och litat på beskrivningen. Men nog om honom.
 

Oniel

Panerai
Om det är din vän så kan jag förstå att du försvarar honom? Men när tre exempel har kommit upp under en ganska tät tidsperiod så känns det ju inte som om att går rätt till!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Chrono24 kanske funkar på vanliga klockor det säljs mycket av. När det däremot handlar om något som inte är så vanligt, är det en dålig referens att utgå ifrån.

Tycker dock 90 000 är svindyrt för en vanlig safirmodell det gjorts åtskilliga tiotusentals av. Låt vara att den är oanvänd, men det är ändå dyrt för en tråkklocka.
Det handlar ju iofs inte om en nos klocka som det gjorts tiotusentals av. Det handlar om en nos gmt som det gjorts fåtal av med 3186 verket i. Låg en beggad ute på finn.no för 150k nok som försvann på någon vecka så verkar ha blivit såld. Hade inte heller pröjsat 150 för en med 3186 verket i men en nos med 3186 är värd 150.
 
Topp