• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oanvänd fullset Rolex GMT Master II 16710 NOS M serie till salu hos Jälmers Ur

Bjudko

Cartier
Han får sälja den för vad han vill. Vad är det för sossefasoner att påstå annat. "Hej jag köper den där 3an på Grev Turegatan för utsatt pris om 4 miljoner" "Hej jag vill ha dina aktier i Fingerprint men betalar bara 5 kr styck för det var vad de kostade senaste jag kollade"
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Han får sälja den för vad han vill. Vad är det för sossefasoner att påstå annat. "Hej jag köper den där 3an på Grev Turegatan för utsatt pris om 4 miljoner" "Hej jag vill ha dina aktier i Fingerprint men betalar bara 5 kr styck för det var vad de kostade senaste jag kollade"
Har det smullit en fas?
 
Som jag ser det så är det ett big issiue att det är ett företag vi pratar om.
Hade man gått ut med: 89k eller till högstbjudande så hade det varit betydligt snyggare.
Håller med här, alltså fine om du säljer till högstbjudande men nämn då för f*n i annonsen att du avser ha budgivning om det visar sig vara stort intresse. Att bara komma på det hux flux för att det visar sig vara tryck på en vara är ju lite sådär sett ur ett affärsetiskt perspektiv som handlare.

Som sagt inte så att Rob bjuder in till auktion när han får in en 5711 tex. Då är det kö förfarande som gäller, först i kön får först köpa för sagda pris (om än PP höjer lite då och då).
 

Zalath

Panerai
Noterbart är även att herrn i fråga är näringsidkare. Borde väl också bryta mot prisinformationslagen då? Att en amatör med begränsad kunskap som säljer en raritet vill höja priset vid försäljning av exempelvis ett arv är helt okej. Att ett proffs i branschen med betydande försäljning av begagnade ur på nätet höjer priset är helt oacceptabelt. Det här är lurendrejeri igen.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Skulle vilja se hur det mottagits här på forumet om jag hade haft ute, låt säga min King Midas till försäljning för 90k på K&S, när affären är klar, så visar det säg att det finns ett helt gäng som vill ha klockan, där den som bjuder högst är villig att ge/betala mig 110k istället för 90k. Jag meddelar den första köparen och säger att, tyvärr, du får inte köpa klockan då det fanns en annan som var villig att betala 20k mer än dig, så tack för visat intresse, bättre lycka nästa gång grabben om du inte är beredd att betala mer en 110k.

Jag kan lova, att jag hade fått så jävla mycket skit så det både räcker och skulle blivit över långt efter jul, där det hade påpekats om jag hade dålig moral etc. Har man satt ett pris, så får man fan stå för det också så länge det visar sig att det finns folk som är intresserade av det utsatta priset, sen att man höjer eller sänker priset om det gått en tid är väl något helt annat.

Så svaret är, det är åt HELVETE fel att göra som Jälmers Ur har gjort och ha budgivning på en klocka som har haft ett fast pris.
 
Senast ändrad:

Laurentius

Cartier
Jämmers Ur skämmer ut sig ännu en gång, hur fan tänker människan bakom företaget? Etik och moral väger tydligen lätt mot att tjäna några tusen extra, han borde skämmas men saknar antagligen den förmågan på känslospektrat!
En auktion hade varit helt ok om han skrivit det i annonsen, nu står det endast ett pris och då håller jag helt med Apansson att då är det först till kvarn som gäller!
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
@Af Sjodahl har som många här på KS vet egen erfarenhet av handlaren i fråga och jag kan bara hålla med om det han säger.
Det jag tycker känns rätt märkligt är att den här handlaren gång efter annan förargar sina nuvarande och potentiella kunder med det ena övertrampet efter det andra utan att gå i svaromål eller bry sig överhuvudtaget.

I många fall kan ett enkelt svar räta ut måga sura frågetecken.
Handlaren är medlem här på KS !
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
@Af Sjodahl har som många här på KS vet egen erfarenhet av handlaren i fråga och jag kan bara hålla med om det han säger.
Det jag tycker känns rätt märkligt är att den här handlaren gång efter annan förargar sina nuvarande och potentiella kunder med det ena övertrampet efter det andra utan att gå i svaromål eller bry sig överhuvudtaget.

I många fall kan ett enkelt svar räta ut måga sura frågetecken.
Handlaren är medlem här på KS !


Skulle tippa att den dagen komma dröja innan vi får svar från denna person, är nog större chans att det kommer att bli charterresor till månen innan vi får ett svar av jälmers ur här på Klocksnack!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det är det väl! Det är mot allt vad moral är och står för i min värld. Man kan inte ha ett pris först på 89.900k och sedan ha budgivning när det visar sig att det är flera som är intresserade utav klockan! Då skulle det stå med i annonsen tycker jag att det är högstbjudande som får köpa klockan om det visade sig att det fanns flera som visade intresse.
Jag håller med dig jättemycket men dilemmat för mig är dock att jag tycker det är omoraliskt att köpa något "för billigt" också. Är kanske lite förmildrande omständigheter då säljaren lever på att flippa klockor, men principen borde ändå vara densamma i mitt tycke.

Förlåt om jag kanske sparkar en död häst här....
 

Zingo

Rolex
vWmJPaL.png
 

poormans

Rolex
hmm jag såg ingen M-serie 16710 i herr stahls senast utsaga om rolex priser/modeller/auktioner under 2016 så jag tror jag hoppar den,
bara för att jag säger det kommer jag att bli erbjuden en i morgon för 30k :p:p:p
 

thomastheswede

Audemars
...nu gäller tråden en specifik klocka och inte handlaren i allmänhet men är det fler än jag som retar sig på sagda handlares otydliga annonser där det inte alltid framgår om det följer med cert eller ej, vilken box det är som följer med (alltid samma på bilderna), när klockan är servad osv. Borde han inte, vid det här laget, ha så mycket Blocket-rutin att man skulle kunna kräva lite mer kvalitetskänsla med fler bilder osv?
 
  • Like
Reactions: 007

thomastheswede

Audemars
...nu har han även sålt R-serieklockan. Var är (klock)världen på väg, har folk blivit helt galna?

Börjar likna vintage car-marknaden det här. När ingen har råd att köpa en tidig 911 så sticker 80-talsbilarna. Sedan 993 och 964:eek:rna som ju trots allt är luftkylda och baserade på gammelbilarna. Men kommer en 996 nånsin bli vintage? Tror inte det och detsamma borde rimligen gälla en GMT från 2000-talet.

Vem vet, kanske får detta inlägg i nyllet om fem år när den säljs för 150.:p
 

007

Cartier
Förmodligen säljer han så bra ändå utanför "våra kretsar". Så att han skiter högaktningsfullt i vad allt av vad affärsmoral och vad vi tycker. Bristen på svar i någon av dom otaliga negativa omdömena tyder väl på det.
Sippar nog bara vidare på ytterligare ett glas Champagne....................
 

mmx

Cartier
Haha...nog för att jag är sjuk i huvudet, men så jäkla sjuk i huvudet kommer jag nog aldrig bli att jag betalar 90 loppor för en 16710, oavsett vad det sitter för caliber i skiten. Sen att någon betalade 95k för den gör att man undrar vart världen är på väg, att den skulle vara värd 150k är/låter för mig helt jävla otroligt!

Att Jälmers ur skämmer ut sig än en gång förvånar mig däremot inte alls med att ha budgivning på klockan, man undrar ju hur fan karln tänker, tänk om Nymans eller Rob.E skulle böra med budgivning om dom hade bara en klocka kvar, hur tusan skulle det se ut. Daniel (Jälmers Ur) är och kommer för alltid att bli en orm i fåra kläder för mig, bääääääää!
Var väl ett inlägg för något halvår sedan (usch vad min tidsuppfattning är vag i såna här lägen) där Nymans tog premium för "sista" no-date submarinern i lager? MSRP+ alltså. Hos en AD.

Jag tycker inte det är oetiskt att sälja till högstbjudande om det är stort intresse, varför bråka om det?
+1; Om man lägger ut en annons och folk bara kastar sig på mailen en söndagskväll så inser man väl att den är felprisad? Tror till och med Ica reserverar sig mot felprisningar i veckans reklamblad. Och vadå? Blev arbitraget bara 45k nu eller? Surt sa räven...
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Var väl ett inlägg för något halvår sedan (usch vad min tidsuppfattning är vag i såna här lägen) där Nymans tog premium för "sista" no-date submarinern i lager? MSRP+ alltså. Hos en AD.

+1; Om man lägger ut en annons och folk bara kastar sig på mailen en söndagskväll så inser man väl att den är felprisad? Tror till och med Ica reserverar sig mot felprisningar i veckans reklamblad. Och vadå? Blev arbitraget bara 45k nu eller? Surt sa räven...
När fan hade ICA auktion på fläskläggen?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Inser att det är två olika djur, och att jämförelsen kanske inte är klockren.. Men för min del blir det konstigt att betala samma peng för en 16710 som en bra 1675 - om vi då snackar en relativt vanlig 16710 från, säg, 2006.

Det är trots allt en väldigt vanlig modell, som det finns mängder av i fint skick.
 

Kim

Panerai
Noterbart är även att herrn i fråga är näringsidkare. Borde väl också bryta mot prisinformationslagen då? Att en amatör med begränsad kunskap som säljer en raritet vill höja priset vid försäljning av exempelvis ett arv är helt okej. Att ett proffs i branschen med betydande försäljning av begagnade ur på nätet höjer priset är helt oacceptabelt. Det här är lurendrejeri igen.
Kan säga att det hänt förr!! Han hade en 16710 r-serien ute för någon månad sedan, det var också på blocket.
Jag var snabb som en kobra och hörde av mig!
Fick till svar...Hej klockan borttagen stort intresse fått höga bud
Så det pris som anges i annonsen gäller alltså inte :mad: jävla lockpriser
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Ja satt pris skall givetvis gälla från seriöst bolag på marknaden, samma för bilar båtar etc, om det inte står tydligt i annonsen att det är sk, högsta bud som gäller, det känns inte seriöst. Att jämföra det med lägenhetsköp är ju knappast korrekt, vad är det för jämförelse?
 

ludde28

Omega
Vid BR-försäljning står nästan alltid eller bud. Därför är det moraliskt OK att sälja till högstbjudande.
Har man däremot satt ett fast pris så är det det som gäller, om säljaren har moral (vilket vissa saknar). Det har inget med s-fasoner o göra.
 
Topp