Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OBG?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jerico, 19 oktober 2015.

1. Jerico
    Trådstartare

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    OWG är det många som funderar på om det skulle fungera. Men jag har en annan fråga till er lite mer erfarna rävar. Jag trillade som bekant ned i klockträsket för cirka ett år sedan. (Det var Dixie som knuffade mig, vänligt men bestämt) Hur många av er som har flippat ett par år håller er till ett märke? (One Brand Guy/Girl) ;)

Den gode @afsjödahl har ju förutom lingon i korgen en hel del vackra Rollar (Med lugholes) Kör du bara på Rolex nu för tiden eller är du otrogen med andra märken. De flesta av de ”större” märkena har ju klockar som passar alla tillfällen, dressat, dykare, pilot etc.

Eller finns det fler av er som har börjat som har tänkt er att hålla sig till ett märke.

Jag är personligen för ny i branschen för att vilja begränsa mig på något sätt. Sitter precis med min första Breitling och är hur nöjd som helst. Nästa projekt blir kanske en Ingy från IWC…

Så ni som är trogna ett märke, kommer det av att ni har provat er runt i träsket och har hittat ”hem” eller är det av andra anledningar.

Bramserud och Dixie gillar detta.
  2. Mcgregor

Mcgregor Friends of KS

Just nu är jag OBG men bara att jag är en OWG.

Klockers gillar detta.
  3. Dixie

Dixie Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i Gbg
    Jag vill testa olika. Har olika. Vill hellre ha bredd i look, märke, stl mm. Däremot så lutar det kanske åt ett visst håll. Iaf nu :)

4. Jerico
    Trådstartare

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    Ha. Dixie's 1:a AP fond...

Dixie gillar detta.
  5. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Jag har bara Omega. Inget annat duger :)

Glusch, Mille79, theargonaut och 5 andra gillar detta.
  6. Jerico
    Trådstartare

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    Ja,du skriver sjukt bra reviews om dom iaf ;)

Hur kom det sig att du bara kör omega? Har det varit så från början?

7. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Jag har kollat runt som tusan men det enda som verkligen tilltalar mig är Rolex. Sneglar dock på en AP men fan vet om jag kommer att gilla den. När jag blir gammal kommer jag dock att skaffa mig en PP eller Lange på läder.

Dixie gillar detta.
  8. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Jag kan gilla OBG-tänket.
    Har en förkärlek att köpa klockor i "par", även om mina enda par just nu är tag heuers och Seiko.

9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Länge såg klocklådan ut så här:
    Klockor är som det mesta annat, ju mer man kan om ett märke ju mer snöar man in sig. När man däremot upptäcker andra märken så ökar viljan att testa annat och då är man bara dum om man likt en tjurig gammal gubbe håller fast vid ett specifikt märke bara för saken skull.

Jag tycker det är sjukt nice när andra snöar in fullständigt på ett märke eller till och med en modell men personligen väljer jag hellre det jag finner bäst för stunden.

Min låda innehåller just nu Casio, SEIKO,JLC
    och Omega. Jag hade såklart kunnat hålla mig till enbart ett märke men ser inte riktigt vitsen med det.

Spincini gillar detta.
  10. yonsson

Från:
    GBG
    Vad gör dem till ett "par"? Att de är två?

11. Jerico
    Trådstartare

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    Snygg lineup. Täcker in det mesta där...

Framför allt så förändras inriktningen och intresset över tid. När jag började titta på klockor så var det en Omega AT som stod högst på listan. Kom ihåg att jag tittade på bilder som någon postat på en AP RO och tänkte. "Fy tusan vilken fyrkantig styggelse" medans jag nu ett år senare är inne på en annan Genta nämligen Ingyn.

12. Empa

Empa Friends of KS

Jag trodde @Af Sjodahl s primära märke var Camel, de där Rolexarna är väl bara sidospår.....

Jag har varit OBG ett tag med Omega, men det var inte medvetet.

Spincini, Affe och yonsson gillar detta.
  13. UncleBear

UncleBear Borgare

Vafalls, har du släppt din Tudor?

14. yonsson

Från:
    GBG
    Gammal bild ju, den där är ungefär 2 år gammal och allt på bilden är sålt.

15. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Haha...huvudet på spiken Dude :D!

Empa gillar detta.
  16. Magnus Andersson

Magnus Andersson Borgare

Från:
    Göteborg
    UncleBear menade nog att Tudor inte står med bland de märken du har just nu.

UncleBear gillar detta.
  17. yonsson

Från:
    GBG
    Jaha, glömde Tudorn. :)

UncleBear och Magnus Andersson gillar detta.
  18. Känns tråkigt, nästan alla märken har några modeller jag gillar!

yonsson gillar detta.
  19. galácticon

galácticon Biskop

Jag vill gärna låta bli att begränsa mig och ge alla en chans - skönhet kommer i så många olika skepnader. Varför begränsa sig när det finns kärlek så det räcker till alla. (Ja, jag pratar klockor/materiella ting nu. Något annat skulle, fullt förståeligt, göra min fru tokig.)

MariaE gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield