• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Obris Morgan Aegis - Microtaktisk dykare

wadstroem

Cartier
Trevligt! Jag har sneglat på Obris Morgan länge, men de har aldrig funnits tillgängliga för beställning. Att tillverkningen varit uppskjuten förklarar således en del. De ser prisvärda ut, minst sagt. Tycker dock att Explorer I och II är deras snyggaste modeller.
 
Senast ändrad:

levman

Cartier
Bör man beställa 1 klocka var för sig för att försöka komma undan skatt/tull eller ska man köra två i samma beställning?
 

levman

Cartier
Räknade lite snabbt på tullverket och vi snackar i runda slänga 700-800 kr i avgifter. Gick bara och räkna på Kina dock.
 

levman

Cartier
Beställde precis denna. Blir en intressant första klocka och paketöppning här på KS! Blir att donera lite pengar till barncancerfonden med då.
e1.jpg
 

Eidolon

Omega
Har ni andra som beställt fått någon annan bekräftelse än den från PayPal? Ett mail från tillverkaren/säljaren t ex?
 

levman

Cartier
Har ni andra som beställt fått någon annan bekräftelse än den från PayPal? Ett mail från tillverkaren/säljaren t ex?
Bara från Paypal att betalningen har gått till företaget. Får väl bekräftelse imorgon. Hoppas verkligen dom har klockor kvar. Många som köpt på WUS.
Tror det borde va rätt lugnt. Folk beställde som tidigast för ungefär 24 timmar sen.
 

Gnudi

Omega
Var inte så säker. Hörde att dom var dålig på att uppdatera vad som fanns kvar! Om du har otur så får du pengarna tillbakaskickade om det är slut... :( Tror det är lugnt dock, vi har varit ute i god tid.

Tror inte dom hade tagit betalt annars. Så var det tidigare när jag var ute i "god tid" när explorer II släpptes (båda gångerna), det resulterade i att paypal inte genomförde köpet och hänvisade till "out of stock". lagersaldot hanteras av paypal, verkar det som.
 

levman

Cartier
Tror inte dom hade tagit betalt annars. Så var det tidigare när jag var ute i "god tid" när explorer II släpptes (båda gångerna), det resulterade i att paypal inte genomförde köpet och hänvisade till "out of stock". lagersaldot hanteras av paypal, verkar det som.

Goda nyheter. Kollade upp Explorer II, gud vilken läcker klocka.
 

levman

Cartier
Smaken är som baken, antar jag :) Jag tyckte dom verkade extremt fräna, och i eftersom dom bara säljs i en viss upplaga så tror jag det finns en god chans att kränga vidare för ett ungefär samma pris om man inte är nöjd med klockan efter klämmande.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Smaken är som baken, antar jag :) Jag tyckte dom verkade extremt fräna, och i eftersom dom bara säljs i en viss upplaga så tror jag det finns en god chans att kränga vidare för ett ungefär samma pris om man inte är nöjd med klockan efter klämmande.

Min erfarenhet är att mikromärken inte är superhett på begagnatmarknaden i Sverige (tillskillnad mot USA) oavsett tillgången. Men såklart lite beroende på modell och inköpspris.
 

Eidolon

Omega
Nu kom orderbekräftelsen från Obris Morgan själva. Då har jag nog mitt på det torra och kan se fram emot en klocka i slutet av mars. Ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan hela batchen är slutsåld.
 

levman

Cartier
Fick min bekräftelse nu! Nu är det bara och vänta tills slutet på Mars! :)

Nu verkar dom ha sålt slut för stunden? Står "re-open in the end of April". Släpper dom mer batches alltså?
 
Senast ändrad:

Jockinho

Patek
2-Faktor
Går väl kanske och slänga ut på Ebay då och shippa till USA?

Då kan du nog sälja för ungefär samma här (med fraktkostnad/paypalavgift etc till USA). Men säger inte att man säkert loosar pengar bara att min erfarenhet är att man oftast får några hundra i förlust (typ momsen) men så är det ju på många klockor och går ju överleva. Men helt beroende på efterfrågan.
 

levman

Cartier
Då kan du nog sälja för ungefär samma här (med fraktkostnad/paypalavgift etc till USA). Men säger inte att man säkert loosar pengar bara att min erfarenhet är att man oftast får några hundra i förlust (typ momsen) men så är det ju på många klockor och går ju överleva. Men helt beroende på efterfrågan.

Momsen kan jag överleva och förlora ifall jag nu inte gillar klockan :)
 
D

Deleted member 1154

Guest
står såhär nu:
Dear Customers,

So so much appreciate for all of yours support and attention to the project.

The order exceed our supply limited in first 48 hours. It's super encourage to us.

In order to better Prepare the fulfillment on 22th March. We will temporary stop taking new order from today.

And re-open to take order again at arround the end of April.

During the period, we will keep update the project progress in Website and FB.

Thank You So Much to All of your back and bring the amazing and wonderful run!
 
Topp