Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ocean7 eller Helson Sharkdiver?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rasmus1988, 14 juni 2014.

1. Rasmus1988
    Trådstartare

Rasmus1988 Torpare

Är ute efter en budget "ploprof" och har kikat lite på dessa klockor.
    Någon med erfarenhet att dela med sig av? Alternativt andra förslag till en kvalitets "lookalike"?

//Rasmus

2. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Ocean 7 plopen tycker jag personligen ser patetiskt ut, Shark diver tycker jag ser ut som om den vore uthuggen av en polsk smed.

Köp en Seiko diver och spara lite pengar till en begagnad av det som du verkligen vill ha. Kanske inte vad du ville höra men det är min åsikt :)

Gavve, Pope, yonsson och 1 annan gillar detta.
  3. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Utan att ha testat något av märkena, skulle jag säga att Helson har nog rent allmänt ett bättre rykte vad gäller, kvalitet mm.
    Kolla in Squale Tiger också, lite samma grej men lite mer egen design.

Aurum gillar detta.
  4. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Har haft en Ocean 7. Funkade helt ok!

Eurenius gillar detta.
  5. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    Squale är det inget fel på åtminstone :)

6. Jörgen A

Jörgen A Bonde

Har en Ocean7. Kvalitetsmässigt känns den helt ok och den håller tiden bra.
    Stora skillnaden mot Helson, åtminstone vad gäller utseende, är väl att Ocean7 valt att lägga in lite mer "egna" designinslag; annan krona, andra färger och en smula förändrat utseende på tavlan, lite annorlunda design på vridring. Helson har valt att göra en mer strikt variant som liknar gamla Plopfrofen tämligen mycket/rakt av. Vad man gillar är nog helt och hållet en smaksak.

photo (2).JPG

7. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
  8. Veratio

Veratio Bonde

Från:
    Malmö
    Vilken som! Jag har haft en Ocean7, var fin. Funkade utmärkt. Nu vet jag att för mig funkar inte designen på armen! Älskar den på bild...

Du får ju tillbaka pengarna minus frakt om du handlar begagnat, så är ju ett billigt sätt!

9. Maro

Maro Friends of KS

Från:
    Varberg
    Jag har haft båda, och Helsonen känns helt klart bäst för vad jag kommer ihåg.

Gällande kvalitet på Helson så har jag haft många och aldrig haft några problem med dom, alla har känts välgjorda och utan problem!

Sen att du ska istället spara till originalet är ju givet:)

10. Rasmus1988
    Trådstartare

Rasmus1988 Torpare

Tack för alla svar :)
    Helt klart att man skall spara till en äkta ;) Kan tänka mig en "baby" plopfrof också.
    Summan av kardemumman så är de båda klockorna värda pengen?
    Då skall man bara hitta en beg. till bra pris ;) Tips mottages tacksamt

11. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Haft ocean7, med tanke på att de går hitta för 4k numera så är det en mkt bra deal vågar jag påstå. Klämt och känt på helson, typ samma kvalité men jag tyckte ocean7 satt skönare och mindre homage på tavlan vilket jag gillade. Annars två bra klockor sett till priset.

Helsons SM1000 är grym med, om man pallar vikten.

12. denjohan

denjohan Friends of KS

Har en Helson, kan rekommendera den. Bra klocka för den pengen.

13. Joakim

Joakim Borgare

Blev sugen på en ocean 7

14. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Har haft ett par olika Ocean7 och Helson och känner spontant att Helson hållit en högre kvalitet. Men idag är jag vis och köper inte sådant junk längre. För samma pengar kan du få en betydligt vettigare klocka som dels inte är ett plagiat och som dessutom håller högre kvalitet.

Gummo, Karatekid och Spencer gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield