• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ocean7 eller Helson Sharkdiver?

Rasmus1988

Breitling
Är ute efter en budget "ploprof" och har kikat lite på dessa klockor.
Någon med erfarenhet att dela med sig av? Alternativt andra förslag till en kvalitets "lookalike"?

//Rasmus
 

Onelund

Rolex
Ocean 7 plopen tycker jag personligen ser patetiskt ut, Shark diver tycker jag ser ut som om den vore uthuggen av en polsk smed.

Köp en Seiko diver och spara lite pengar till en begagnad av det som du verkligen vill ha. Kanske inte vad du ville höra men det är min åsikt :)
 

KMS

Rolex
Utan att ha testat något av märkena, skulle jag säga att Helson har nog rent allmänt ett bättre rykte vad gäller, kvalitet mm.
Kolla in Squale Tiger också, lite samma grej men lite mer egen design.
 

Jörgen A

Omega
2-Faktor
Har en Ocean7. Kvalitetsmässigt känns den helt ok och den håller tiden bra.
Stora skillnaden mot Helson, åtminstone vad gäller utseende, är väl att Ocean7 valt att lägga in lite mer "egna" designinslag; annan krona, andra färger och en smula förändrat utseende på tavlan, lite annorlunda design på vridring. Helson har valt att göra en mer strikt variant som liknar gamla Plopfrofen tämligen mycket/rakt av. Vad man gillar är nog helt och hållet en smaksak.

photo (2).JPG
 

Veratio

Cartier
Vilken som! Jag har haft en Ocean7, var fin. Funkade utmärkt. Nu vet jag att för mig funkar inte designen på armen! Älskar den på bild...

Du får ju tillbaka pengarna minus frakt om du handlar begagnat, så är ju ett billigt sätt!
 

Maro

Audemars
Jag har haft båda, och Helsonen känns helt klart bäst för vad jag kommer ihåg.

Gällande kvalitet på Helson så har jag haft många och aldrig haft några problem med dom, alla har känts välgjorda och utan problem!

Sen att du ska istället spara till originalet är ju givet:)



 

Rasmus1988

Breitling
Tack för alla svar :)
Helt klart att man skall spara till en äkta ;) Kan tänka mig en "baby" plopfrof också.
Summan av kardemumman så är de båda klockorna värda pengen?
Då skall man bara hitta en beg. till bra pris ;) Tips mottages tacksamt
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tack för alla svar :)
Helt klart att man skall spara till en äkta ;) Kan tänka mig en "baby" plopfrof också.
Summan av kardemumman så är de båda klockorna värda pengen?
Då skall man bara hitta en beg. till bra pris ;) Tips mottages tacksamt

Haft ocean7, med tanke på att de går hitta för 4k numera så är det en mkt bra deal vågar jag påstå. Klämt och känt på helson, typ samma kvalité men jag tyckte ocean7 satt skönare och mindre homage på tavlan vilket jag gillade. Annars två bra klockor sett till priset.

Helsons SM1000 är grym med, om man pallar vikten.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Har haft ett par olika Ocean7 och Helson och känner spontant att Helson hållit en högre kvalitet. Men idag är jag vis och köper inte sådant junk längre. För samma pengar kan du få en betydligt vettigare klocka som dels inte är ett plagiat och som dessutom håller högre kvalitet.
 
Topp