Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OEM Klockarmband tråden!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Xalle, 1 mars 2016.

1. Xalle
    Trådstartare

Xalle Friends of KS

Hej,

Känner behovet för att diskutera OEM- Original equipment manufacturer klockarband. Satt här om dagen och funderar på hur jag skall pimpla min Omega PO 8500 XL? Det enklaste borde vara att köpa ett nytt band. Personligen har jag svårt för aftermarket. Har ingen speciell grund till det men det känns bara fel och när jag söker tittar jag inte på dessa band eller viklås.

Jag tycker det hade varit trevligt om folk även kan lägga upp sina nya OEM band så man får lite inspiration på nya kombinationer av alla klockmärken så klart detta är ingen omega tråd. Så alla Panerai ägare dela era OEM band. Jag har spanat en hel del på gummi ifrån Omega med viklås som kostar lika mycket som en fin vintage Omega :) Men idag slog jag till och borde ha mitt svarta gummi och viklås om några dagar. Är det värt det? Inte en aning men jag hade lust. Bonusen är att jag redan är lite tveksam till mitt beslut ;) Tycker du som jag att OEM klockarmband är vägen att gå? Har du köpt något OEM band som du är mer eller mindre nöjd med?

Omega strap.jpg
    Lånad bild av bandet och viklåstet jag köpte WWW. (ursäkta min grammatik )

Xalle

Senast ändrad: 1 mars 2016
    willbur och keroro gillar detta.
  2. PAM380 på OEM JV Gold....

Airman, Ernesto, Xalle och 1 annan gillar detta.
  3. Xalle
    Trådstartare

Xalle Friends of KS

Fin! När tiden är kommen så ser jag fram emot alla rembyten som Panerai erbjuder!

4. Skaffa rätt band direkt så blir det inga bandbyten ;-)

Spencer och Xalle gillar detta.
  5. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Alla vägar må bära till Rom, men den rätta vägen är OEM... image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg

Xalle gillar detta.
  6. Xalle
    Trådstartare

Xalle Friends of KS

Vad sitter på Rolexen är det ödla?

7. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Japp, min gamla 6427 satt på en ödla! Riktigt tunn.

Xalle gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield