• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiell passaround: ORIS Aquis Date - ORANGE

meo_swe

Audemars
i-also-like-to-live-dangerously.jpg
 
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Blev inte så många bilder tagna under veckan jag hade den. En trevlig klocka med några aber. Gummibandet gav mig huvudvärk då jag ofta lägger hakan i vänsterhanden när jag jobbar, stinker vanilj som fasen. Färgen på index känns lite meh men trots allt en klocka jag mycket väl skulle kunna tänka mig på länk.
Den är nu vidareskickad med Postnord, living on the edge, till @Cristian
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Blev inte så många bilder tagna under veckan jag hade den. En trevlig klocka med några aber. Gummibandet gav mig huvudvärk då jag ofta lägger hakan i vänsterhanden när jag jobbar, stinker vanilj som fasen. Färgen på index känns lite meh men trots allt en klocka jag mycket väl skulle kunna tänka mig på länk.
Den är nu vidareskickad med Postnord, living on the edge, till @Cristian
Spännande!
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Idag tar jag på mig orisen. Första spontana känsla är att den sitter rätt skönt trots storleken. Oranga indexen ser lite knäppa ut men man kanske vänjer sig. Något jag stör mig på - det händer med nästan alla dykar-orisar - är att vridningen glappar. Verkar vara designat så.
image.jpeg
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Ursäkta, men va f-n?!?

Bilder! Intryck! ;)
image.jpeg

Hmm intryck....tänkte skriva lite imorgon men kan lika bra skriva lite nu.
Jag klickar inte riktigt med den här klockan. Den ser trevlig ut på bild men något som stör mig är storleken och de otroligt tjocka/kraftiga bandhornen. I synnerhet det lilla avståndet mellan luggarna. Klockan upplevs klumpigt tack vare det tycker jag. Jag har provat denna modell många gånger förut i butik och varje gång är det glapp i vridningen. Detta exemplar var inget undantag. Det stör mig verkligen att en klocka för runt 10kkr har det. Jag gillar tavlan och visarna dock tror jag man tröttnar på orangea färgen.
Gummiarmbandet sitter rätt skönt och låset går att "mikro"-justera vilket är mycket bra. Har man för smala handleder som jag går gummit att klippa i den änden som har själva låset.
image.jpeg


Imorgon ska den vandra vidare.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Såg klockan i butik häromdagen. Mycket snyggare i verkligheten än på bild, och jag gillar den på bild.
Hann inte prova den, men snart så!
Nu verkar det som jag totalsågade den men jag gillar utseendet på de som har andra färger. Bandhornen stör faktiskt mindre om den är på länk. Dock ogillar jag glappet i vridningen. Känns som den ska ploppa av och klicken i vridningen känns som om det fanns grus där inne.
 

Freddie L

Panerai
Fast jag är
Nu verkar det som jag totalsågade den men jag gillar utseendet på de som har andra färger. Bandhornen stör faktiskt mindre om den är på länk. Dock ogillar jag glappet i vridningen. Känns som den ska ploppa av och klicken i vridningen känns som om det fanns grus där inne.
Tycker inte det känns som en sågning, en nyanserad och ärlig recension snarare. Tackar!
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Initiala tankar!

Har saknat vaniljlukten kan jag börja med och säga :D

Den bär ganska mycket mindre än min Aquis Chrono, då den bygger väldigt mycket mindre på höjden sen så är den 2mm mindre. Riktigt trevlig att bära på armen!
Det orangea är riktigt ballt i min mening, fått en del kommentarer idag :). Sen kan det bero på att jag sett ut som en kona :D.

Ringen glappar, jämfört med min chrono så är det ganska så mycket mer...
Mitt spänne känns också tätare på något sätt, vet inte riktigt vad som känns annorlunda. Kanske är själva låsmekaniskmen!?

Lumen på min chrono är åt det blågröna hållet, lite annorlunda färg på lumen på den här varianten, jag gillar det.
 
Topp