• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Har läst diskussionen om gummi till RO några sidor bak, men kunde inte utläsa något om 15400.
Har en kompis som tänker köpa en 15400 och som gett sig f-n på att han måste ha ett originalgummi till. Han hörde med AP-bands gällande deras conversion kit, men de kunde inte hjälpa honom med vilken referens på originalgummi som är lämpligt till 15400.
Någon som vet om det är möjligt att göra? Vilket OEM-gummi (om det ens finns något som passar storleksmässigt till 15400) är det som gäller?
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Har läst diskussionen om gummi till RO några sidor bak, men kunde inte utläsa något om 15400.
Har en kompis som tänker köpa en 15400 och som gett sig f-n på att han måste ha ett originalgummi till. Han hörde med AP-bands gällande deras conversion kit, men de kunde inte hjälpa honom med vilken referens på originalgummi som är lämpligt till 15400.
Någon som vet om det är möjligt att göra? Vilket OEM-gummi (om det ens finns något som passar storleksmässigt till 15400) är det som gäller?

Från Messi APn? Eller det kanske funkar med 15300 bara... @hook
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Nu har jag fått tillbaka klockan efter täthetskontrollen och har fått det 3:e årets garanti.
Tog 11 dagar, smidigt. Tack @Nymans Ur 1851
Gissa vilken klocka jag kommer att sporta imorgon! ;)
IMG_6143.JPG
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Kan du sammanfatta vad jag ska göra för att få ett tredje år på min som är uttagen maj 2016?

Iofs. intressant om Niklas kanske vet något mer, jag och personen som postar åt Nymans vägnar verkar inte ha fått samma uppgifter kring klockor sålda i år.

Det verkar finnas motstridiga uppgifter så ring Nymans eller AP och fråga.
I mitt fall (klocka köpt 2015) så registrerade jag klockan på APs hemsida när jag köpte den.
https://www.audemarspiguet.com/en/account/login/
Några veckor senare fick jag ett 3:e år garanti klistermärke som inte var stämplat.
Tog med klistermärke, cert och klocka till Nymans som skickade iväg allt för en kostnadsfri B1 service (täthetsservice).
Nu fick jag tillbaka klockan med klistermärket stämplat och därigenom har klockan det 3:e årets garanti.

Så har det fungerat på alla 4 nya AP jag har ägt men det är möjligt att det är nya rutiner nu från 2016?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Det verkar finnas motstridiga uppgifter så ring Nymans eller AP och fråga.
I mitt fall (klocka köpt 2015) så registrerade jag klockan på APs hemsida när jag köpte den.
https://www.audemarspiguet.com/en/account/login/
Några veckor senare fick jag ett 3:e år garanti klistermärke som inte var stämplat.
Tog med klistermärke, cert och klocka till Nymans som skickade iväg allt för en kostnadsfri B1 service (täthetsservice).
Nu fick jag tillbaka klockan med klistermärket stämplat och därigenom har klockan det 3:e årets garanti.

Så har det fungerat på alla 4 nya AP jag har ägt men det är möjligt att det är nya rutiner nu från 2016?

är helt övertygad om att @Nymans Ur 1851 har svaret =)
 

Nymans Ur 1851

Företag
Forumsponsor
Pledge Member
Uppdatering

Som @Tomas Eriksson skriver så finns det ej möjlighet att ange sin address när man registrerar sin klocka online.
Idag räcker det att man registrerar sin klocka online för att aktivera 3 års garantin men en rekommendation är att man lämnar in den för täthets service (B1) som är utan kostnad hos AP SC eller AD.
Lämnas klockan in hos oss och vi gör arbetet skickas sticker till oss från Le Brassus som vi i sin tur daterar och stämplar.

Mvh,

Nymans Ur 1851
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Uppdatering

Som @Tomas Eriksson skriver så finns det ej möjlighet att ange sin address när man registrerar sin klocka online.
Idag räcker det att man registrerar sin klocka online för att aktivera 3 års garantin men en rekommendation är att man lämnar in den för täthets service (B1) som är utan kostnad hos AP SC eller AD.
Lämnas klockan in hos oss och vi gör arbetet skickas sticker till oss från Le Brassus som vi i sin tur daterar och stämplar.

Mvh,

Nymans Ur 1851
Tack för infon! :)

Så ni gör B1-servicen i er verkstad?
 
Undrar vad ni på den officiella Audemars Piguet tråden säger om att sälja sina 2 APs, en 39mm Chrono 25860 och en 39mm jumbo 15202 för att köpa en PP 5712? Vad skulle ni ha gjort?
 
Är det inte givet med tanke på vilken tråd vi befinner oss i? ;)
Tänker att det finns nog ett antal medlemmar i den här tråden som både ägt Audemars och Pateks. Tror också att dem flesta har börjat med AP då det är en billigare klocka och sedan kanske tagit steget att köpt en Patek och undrar väl lite om/hur dem har gjort valet ;)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nu tycker jag att Anton ska sluta skriva så otrevliga saker med sina små prinskorvs fingrar. Trodde det här var ett forum för klockfrågor och inte att man skulle bli hånad för vad man har?
Känner vi varandra, eller varför känner du att det skulle vara en bra idé att skriva mitt namn?

Driver för övrigt med dig. Jag har haft både 14790 och 15300 med vit tavla.

Lättkränkt? :)
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Nu tycker jag att . ska sluta skriva så otrevliga saker med sina små prinskorvs fingrar. Trodde det här var ett forum för klockfrågor och inte att man skulle bli hånad för vad man har?

Jag diggar din 15202 med den gamla tavlan. Vad jag inte diggar är att du outar en medlem, otrevligt eller ej, det är inte Ok. Tycker gott du kan editera din post och ta bort hans namn.
 
Topp