• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag tycker att @vaniljglass sa väldigt mycket bra saker.
För mig själv som går i skjorta och chinos, bär aldrig kostym, så är det inga problem att den inte glider under. Speciellt eftersom jag oftast går med uppkavlade ärmar.
Frasa sönder tror jag inte att det gör, och om det gör det så är det iallafall inga problem för mig som går med dressman skjortor men för er med dyrare och fina skjortor förstår jag helt och hållet.
Även om det finns många vassa kanter på en ROO så tror jag inte att det är tillräckligt för att Frasa sönder en skjorta. Isåfall borde vridning på min GMT vara mycket mer destruktiv än bezeln på ROO.
 
  • Like
Reactions: Ess

MJ24

Patek
2-Faktor
Dagens AP...
3BC61420-CB4D-4E82-99E6-FFA6A4F66A6F.jpg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Problemet för mig är inte huruvida klockan passar till kostym eller inte. Det kan nog de flesta skriva under på att en ROO inte gör.

Mitt problem uppstår i att klockor som inte på ett enkelt sätt glider under manchetten på skjortan skaver emot istället och frasar sönder skjortan. Jag hade en Super Avenger ett tag och den förstörde nog skjortor för mer pengar än vad jag betalade för klockan. Bryr man sig inte om att skjortorna är lite trasiga så är det ju självklart inget problem. Alternativt att man inte använder skjortor.
Går dock många skjortor på en ROO :cigar: Jag har mer problem med mina jackor, mina subc sakta men säkert förstör min burberry-rock från insidan av ärmen.
RO och ROO är vassa på sidan mot skjortan så jag hade inte bekymrat mig, för övrigt är ROO snygg till kostym :cool:
 

Mr.J

Breitling
Jag fick en extra tavla när jag köpte min 15300, en svart.
Vad tror ni man kan få för den?
svårt med prissättning ibland...
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag fick en extra tavla när jag köpte min 15300, en svart.
Vad tror ni man kan få för den?
svårt med prissättning ibland...

Rätt bra betalt i USA. Men tänk på att visarna byts vid tavelbyte som standard. Dom är i vitguld och otroligt känsliga.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Vacker :snaphappy:

Är de väldigt tunna eller varför är de otroligt känsliga? Rolex visare är ju också också av guld

Utan att vara urmakare själv så fick jag till svar att man byter dom då de lätt skadas vid demontering pga av de är så tunna.
Sen är de ju alltid kul när tavla och visare har samma kraft i lume t.ex.
 

Luminor

Cartier
2-Faktor
När det gäller 15300 och 15400 så är enda möjligheten att använda strap att köpa aftermarket kit eller säljer AP dessa själva?
 
Topp