• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Diskret.

image.jpg
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
OMG var på ett vuxen kalas igår/natt och mötte upp en barndomsvän som visade sig vara en biten vintage nörd. Han hade på sig en mint Royal Oak 5402 A serie...holy shit!
Var fantastiskt kul att få pilla på den känndes väldigt stort och nästan lite overkligt.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
OMG var på ett vuxen kalas igår/natt och mötte upp en barndomsvän som visade sig vara en biten vintage nörd. Han hade på sig en mint Royal Oak 5402 A serie...holy shit!
Var fantastiskt kul att få pilla på den känndes väldigt stort och nästan lite overkligt.

Mint är ett starkt uttryck så nu får du backa upp det med bilder :)
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
OMG var på ett vuxen kalas igår/natt och mötte upp en barndomsvän som visade sig vara en biten vintage nörd. Han hade på sig en mint Royal Oak 5402 A serie...holy shit!
Var fantastiskt kul att få pilla på den känndes väldigt stort och nästan lite overkligt.

Bild, annars har det inte hänt;)

Bifogar en bild på när samma sak hände mig, A-serie, dock ej mint.:)
IMG_7205.JPG
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Noob fråga men menar du bara bezelen? Eller ytlig polering?
Av bilden att dömma är de svårt att säga något om resten, tycker att kanterna på hornet har för breda bevels men svårt att säga. Ogillar när man som i detta fall polerat bezeln men inte gett muttrarna något så de sticker upp alt är att man byter ut bezeln men de är kostsammare.
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
OK, lite skämmigt att erkänna men jag vet inte referens eller vilket verk det är i min 36 mm RO... Köpte den för några år sedan (och det blev min insteg till lite tyngre saker) men på den tiden hade jag ingen aning om att det kanske skulle vara bra att spara på gamla papperslappar och små broschyrer/häften som kom med... :oops:

Någon som har förslag på någon bra hemsida där man kan leta? Eller som direkt kan säga vad det är för ref?

På baksidan står det bara Royal Oak och No 1562 och den härligt sladdriga länken med viklås är stämplad C12.

20170122_130059_Richtone(HDR).jpg
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
OK, lite skämmigt att erkänna men jag vet inte referens eller vilket verk det är i min 36 mm RO... Köpte den för några år sedan (och det blev min insteg till lite tyngre saker) men på den tiden hade jag ingen aning om att det kanske skulle vara bra att spara på gamla papperslappar och små broschyrer/häften som kom med... :oops:

Någon som har förslag på någon bra hemsida där man kan leta? Eller som direkt kan säga vad det är för ref?

På baksidan står det bara Royal Oak och No 1562 och den härligt sladdriga länken med viklås är stämplad C12.

20170122_130059_Richtone(HDR).jpg

skulle gissa på en 4100.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Älskar den, färgkombinationen är fantastisk. Jag kan nog tyvärr inte bära upp 44mm, har provat ett par hos LW men de är lite väl stora på mig.
Men utan att googla innan jag slänger iväg det här så är de nya ROO lite bättre i proportionerna har jag fått för mig, speciellt med pushers som inte är så överdimensionerade? Kanske ge det ett nytt försök ;)?
 
Topp