• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

TouchingEvil

Cartier
Avsaknaden av en AP på armen blev för stor så igår bytte jag min DD mot den
Tror den ägts av annan forummedlem tidigare.
IMG_0847.JPG
Vad är det för model, jävla snygg ?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
AP RO 37 mm bärs som en rolex 40 mm pga Royal Oak designen. Så det är lite missvisande att påstå att 37:an är liten... men sen är ju storleken alltid subjektiv.
Jag tycker faktiskt inte alls att att en 14790 bärs lika stor som en Rolex sub/gmt. Men du lyfter ett vettigt resonemang; en boetts diameter säger inte allt om hur stor klockan egentligen bärs/upplevs.
 

Leafvalley

Cartier
Jag tycker faktiskt inte alls att att en 14790 bärs lika stor som en Rolex sub/gmt. Men du lyfter ett vettigt resonemang; en boetts diameter säger inte allt om hur stor klockan egentligen bärs/upplevs.

Precis, sedan har du helt rätt, jag var fel ute med att jämföra alla Rolex, då deras sportmodellers bezel ger en helt annan dimension. Tex en Milgauss eller Air King(båda 40 mm) så ryms den på mina smala handleder precis, men en 39 mm AP RO så sticker luggarna utanför.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Funtar på en 15703 alt. 15710 som 30-års present till mig själv ... Fyller inte förens om några månader..

Vad tycker ni? Ge mig gärna lite inspiration - videoklipp, artiklar, bilder, ja allt möjligt :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Funtar på en 15703 alt. 15710 som 30-års present till mig själv ... Fyller inte förens om några månader..

Vad tycker ni? Ge mig gärna lite inspiration - videoklipp, artiklar, bilder, ja allt möjligt :)
Utan att ge dig det du efterfrågar i övrigt vill jag bara konstatera... Kör!!
AP Divern är ju den jag hade siktet inställd på fullständigt innan Bronzon seglade upp vid horisonten. Grym klocka som bär ruggigt skönt trots att det är en stadig bit. Vi Paneristi brukar tycka att den sitter som en smäck! ;)
 

azcii

Patek
2-Faktor
Utan att ge dig det du efterfrågar i övrigt vill jag bara konstatera... Kör!!
AP Divern är ju den jag hade siktet inställd på fullständigt innan Bronzon seglade upp vid horisonten. Grym klocka som bär ruggigt skönt trots att det är en stadig bit. Vi Paneristi brukar tycka att den sitter som en smäck! ;)
Exakt min tanke... Klämde ju en hel del på @danne10 s på Paneristi GTGn vi hade innan årsskiftet.. Tyckte den satt sjukt bra, men man är ju också van med 47mms pannor. Det som slog mig först var hur pass "toolig" den såg ut och kändes, vilket jag gillar skarpt.. Sen är det ju också ett + att sambon tycker den är sjukt fin...

Vad tycker du om 15703 kontra 15710? Gillar tavlan på 15703 mer, men glasbaksidan på 15710 är ju urläcker... Sen ska 15710 vara 0.2mm tjockare och det är ju försumbart..
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Exakt min tanke... Klämde ju en hel del på @danne10 s på Paneristi GTGn vi hade innan årsskiftet.. Tyckte den satt sjukt bra, men man är ju också van med 47mms pannor. Det som slog mig först var hur pass "toolig" den såg ut och kändes, vilket jag gillar skarpt.. Sen är det ju också ett + att sambon tycker den är sjukt fin...

Vad tycker du om 15703 kontra 15710? Gillar tavlan på 15703 mer, men glasbaksidan på 15710 är ju urläcker... Sen ska 15710 vara 0.2mm tjockare och det är ju försumbart..
Hm.. Det där blir väl helt en smaksak egentligen. 15703:s wet dial är i mitt tycke också lite mysigare än 15710:s mattare tavla, men att kunna beundra den där underbara rotorn genom 15710:s glasbaksida är inte alls fel.. Håller med dig om att höjdskillnaden är högst försumbar, således ett pris man gärna betalar om man föredrar glasbaksidan..
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Funtar på en 15703 alt. 15710 som 30-års present till mig själv ... Fyller inte förens om några månader..

Vad tycker ni? Ge mig gärna lite inspiration - videoklipp, artiklar, bilder, ja allt möjligt :)

Jag har tidigare haft en 15703 och var helt övertygad om att jag skulle välja en av samma modell om jag fick möjlighet att äga en igen, just av anledningen att den har "wet dial".

Fick dock tillfälle att köpa en 15710 och slog till. Kan inte påstå att det är något som jag har ångrat. Tycker att det är riktigt trevlig med glasbaksidan.

IMG_4874.JPG


IMG_4926.JPG


Ps. Nu var ju kanske inte min 15710 något bra exempel eftersom 15703 inte fanns med vit tavla.

När jag tittar på bilderna nedan kanske jag ändå hade valt att en 15703 framför en 15710 om det var svart tavla som gällde. :)

15703
IMG_5193.JPG


15710
IMG_5194.JPG
 

thny

Omega
2-Faktor
Jag har tidigare haft en 15703 och var helt övertygad om att jag skulle välja en av samma modell om jag fick möjlighet att äga en igen, just av anledningen att den har "wet dial".

Fick dock tillfälle att köpa en 15710 och slog till. Kan inte påstå att det är något som jag har ångrat. Tycker att det är riktigt trevlig med glasbaksidan.

IMG_4874.JPG


IMG_4926.JPG


Ps. Nu var ju kanske inte min 15710 något bra exempel eftersom 15703 inte fanns med vit tavla.

När jag tittar på bilderna nedan kanske jag ändå hade valt att en 15703 framför en 15710 om det var svart tavla som gällde. :)

15703
IMG_5193.JPG


15710
IMG_5194.JPG

En annan nyhet för mig var att 15703 får uppdaterat urverk i samband med service så att det motsvarar det som sitter i 15710. Det var en glad överraskning när jag nyligen fick tillbaka min :) Dock ingen glasbaksida såklart.
DSC_1917.JPG
 

azcii

Patek
2-Faktor
Jag har tidigare haft en 15703 och var helt övertygad om att jag skulle välja en av samma modell om jag fick möjlighet att äga en igen, just av anledningen att den har "wet dial".

Fick dock tillfälle att köpa en 15710 och slog till. Kan inte påstå att det är något som jag har ångrat. Tycker att det är riktigt trevlig med glasbaksidan.

IMG_4874.JPG


IMG_4926.JPG


Ps. Nu var ju kanske inte min 15710 något bra exempel eftersom 15703 inte fanns med vit tavla.

När jag tittar på bilderna nedan kanske jag ändå hade valt att en 15703 framför en 15710 om det var svart tavla som gällde. :)

15703
IMG_5193.JPG


15710
IMG_5194.JPG
Hur stora handleder har du om man får fråga? :)
 
Topp