• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

azcii

Patek
2-Faktor
19-19,5 cm tror jag. Nu ser den i för sig enorm ut när man tar en närbild. :)

IMG_5059.JPG
Ser ut att sitta riktigt bra :) Riktigt snyggt!
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
FullSizeRender.jpg
IMG_0119.JPG
IMG_1002.JPG
IMG_0840.JPG

Yes AP Diver är trevlig iso6425 tar en dag eller två att vänja sig vid storleken. Två (3) orsaker till att jag valde 15703ST och inte 15710ST var wet dial med patisere och solid baksida. Fick en glimt av det legendariska urverket förra veckan och passade på och föreviga det sällsynta ögonblicket! Mina armar mäter ca 16.5-17 cm.
 
FullSizeRender.jpg
IMG_0119.JPG
IMG_1002.JPG
IMG_0840.JPG

Yes AP Diver är trevlig iso6425 tar en dag eller två att vänja sig vid storleken. Två (3) orsaker till att jag valde 15703ST och inte 15710ST var wet dial med patisere och solid baksida. Fick en glimt av det legendariska urverket förra veckan och passade på och föreviga det sällsynta ögonblicket! Mina armar mäter ca 16.5-17 cm.

MYCKET vacker Xalle.

Ovan modell var faktiskt min första AP som jag har kvar än idag, det bästa med modellen är att den fungerar precis lika bra till kostym såväl som till en mer ledigare stil. Storleken är utmärkt även om jag är modell större själv, sitter bekvämt på handleden och ger en överlag cool look.

Detta är i regel ofta en rekommendation hos mig som instegsklocka för AP i de fall man inte är intresserad av RO-serien och vill ha en mer sportigare look - bättre blir det inte :)
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Han är fantastisk, " I have a message not only for you but for everyone else, try to copy that one" :D

Tror på en uppdaterad Jules Audemars.

Anledningen till Jules Audemars är nog helt enkelt att dels öka försäljningen av den då de själva säger att den säljer "mindre" än resterande men också för att boett är mer tacksam i sina former att förändra då den är rund och inte RO formad.
Tänker mig visst meck med att få till pushers etc.
 
Anledningen till Jules Audemars är nog helt enkelt att dels öka försäljningen av den då de själva säger att den säljer "mindre" än resterande men också för att boett är mer tacksam i sina former att förändra då den är rund och inte RO formad.
Tänker mig visst meck med att få till pushers etc.

Exakt, den ligger efter i linan och det kan vara ett bra försök till att hitta efterfrågan igen. Min tro är att man inleder med denna modell för att successivt gå vidare till RO. ROO har ju te,x redan 3126 som förvisso inte är helt "inhouse", men den bygger på 3120 tillsammans med en kronograf modul från Dubois Depraz. Samtidigt har man använt krono-moduler sedan ROO's begynnelse, vilket får mig tro att man fortsätter så och inte väljer att byta ut något då det är en del av dess historia.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Exakt, den ligger efter i linan och det kan vara ett bra försök till att hitta efterfrågan igen. Min tro är att man inleder med denna modell för att successivt gå vidare till RO. ROO har ju te,x redan 3126 som förvisso inte är helt "inhouse", men den bygger på 3120 tillsammans med en kronograf modul från Dubois Depraz. Samtidigt har man använt krono-moduler sedan ROO's begynnelse, vilket får mig tro att man fortsätter så och inte väljer att byta ut något då det är en del av dess historia.

det kommer säkerligen ses på dyrare varianter initialt av ROC & ROO för att få ytterligare en anledning att välja dem.
 
Hade gärna sett ett riktigt in-house verk än ett moddat FP 1185 i ROC.
ROC finns ju dock med ett tourbillon-chrono verk som är manuellt som är helt in house, borde väl kunna modifieras till vanlig kan man tycka med deras resurser.
En årskalender/månfas i stil med Patek 5726 hade vart nått!
 
Topp