• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
This just in...
IMG_2821.JPG

Mkt trevlig, grattis!
 

Ketan

Cartier
Jag har tidigare haft en 15703 och var helt övertygad om att jag skulle välja en av samma modell om jag fick möjlighet att äga en igen, just av anledningen att den har "wet dial".

Fick dock tillfälle att köpa en 15710 och slog till. Kan inte påstå att det är något som jag har ångrat. Tycker att det är riktigt trevlig med glasbaksidan.

IMG_4874.JPG


IMG_4926.JPG


Ps. Nu var ju kanske inte min 15710 något bra exempel eftersom 15703 inte fanns med vit tavla.

När jag tittar på bilderna nedan kanske jag ändå hade valt att en 15703 framför en 15710 om det var svart tavla som gällde. :)

15703
IMG_5193.JPG


15710
IMG_5194.JPG
Fullständigt älskar divern! Väldigt vackert med glasbaksida! Har redan börjat lägga undan pengar men det lär nog dröja några år innan jag köper en.. :D
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Sorry, var inte helt tydlig... Menade givetvis hur visaren inte alls sitter i centrum av subdial.
Känns, enligt mig, lite off.

Hur dialsen sitter har jag inget som helst emot - tvärtom ganska bra placerade.
 
Sorry, var inte helt tydlig... Menade givetvis hur visaren inte alls sitter i centrum av subdial.
Känns, enligt mig, lite off.

Hur dialsen sitter har jag inget som helst emot - tvärtom ganska bra placerade.
Håller med, både kl. 3 och 9 ser det ut som att visarna sitter lite för långt till vänster. Högst sannolikt så beror det nog snarare på kortet än på klockan.
 

erik_winn

Breitling
En fråga gällande 15300 respektive 15202. 15300 gick att få med svart urtavla. Vilket det inte går med 15202an som jag förstått det. Bortsett från att sekundvisaren är borta på jumbon som då är mer slim pga detta tilltag är det några andra väsentliga skillnader rent utseendemässigt på dem?
Har idag en 15400 som jag gillar men har nu fått chansen att prova en 15202 på handleden och den sitter lite bättre på mina tunna handleder. Men min smak tycker att den svarta urtavlan är snäppet finare (smaken som baken jag vet) så därav att jag överväger 15300an. Någon med erfarenhet av de två versionerna av 39 mm RO som kan uttala sig om dem? Alltså är de annars helt identiska?
 

marlun

Rolex
En fråga gällande 15300 respektive 15202. 15300 gick att få med svart urtavla. Vilket det inte går med 15202an som jag förstått det. Bortsett från att sekundvisaren är borta på jumbon som då är mer slim pga detta tilltag är det några andra väsentliga skillnader rent utseendemässigt på dem?
Har idag en 15400 som jag gillar men har nu fått chansen att prova en 15202 på handleden och den sitter lite bättre på mina tunna handleder. Men min smak tycker att den svarta urtavlan är snäppet finare (smaken som baken jag vet) så därav att jag överväger 15300an. Någon med erfarenhet av de två versionerna av 39 mm RO som kan uttala sig om dem? Alltså är de annars helt identiska?
Förra 15202:an finns med svart tavla
 
Topp