• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Wet-Dial-Diver....

E8EAC7D8-5291-4B6F-910F-38B251A3CB34_zpsrabu3ql8.jpg


IMG_1699.JPG

Slänger in en bild på min med så att det blir en trevlig triss!

Snyggaste trissen på forumet, diver är en fantastisk klocka och det bästa av allt är att den passar till precis ALLT!

Snyggt ❤️
 

Florre

Omega
2-Faktor
En fråga gällande 15300 respektive 15202. 15300 gick att få med svart urtavla. Vilket det inte går med 15202an som jag förstått det. Bortsett från att sekundvisaren är borta på jumbon som då är mer slim pga detta tilltag är det några andra väsentliga skillnader rent utseendemässigt på dem?
Har idag en 15400 som jag gillar men har nu fått chansen att prova en 15202 på handleden och den sitter lite bättre på mina tunna handleder. Men min smak tycker att den svarta urtavlan är snäppet finare (smaken som baken jag vet) så därav att jag överväger 15300an. Någon med erfarenhet av de två versionerna av 39 mm RO som kan uttala sig om dem? Alltså är de annars helt identiska?
Placeringen av logga och text på tavlan är olika samt att visarna på 15300 är aningen bredare.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Är i NyC nu. Mitt tips till alla - sälj er AP här och köp en ny i Europa. Va i Diamond district igår och 15-16k USD är standard för en 15300. För mig som är på motsatt sida (intressent-sidan) så är det inte direkt bra.
 

Bally

Cartier
Har varit runt lite och tittat på en AP RO 154000 och fått en del priser.
Det jag undrar lite över är hur ni tror värdeminskningen på denna modell kommer se ut framöver? Vad jag sett verkar de hålla värdet rätt bra.

Kan för övrigt informera att priset i Hong Kong på en ny 154000 landar på cirka 146,000kr. Mycket snarlikt pris i Singapore medans de i USA vill ha upp emot 160,000kr.
Vilket pris kan man vänta sig i Sverige för en ny klocka hos AD?
20161203_154604.jpg Bild från AP boutique i Miami.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Har varit runt lite och tittat på en AP RO 154000 och fått en del priser.
Det jag undrar lite över är hur ni tror värdeminskningen på denna modell kommer se ut framöver? Vad jag sett verkar de hålla värdet rätt bra.

Kan för övrigt informera att priset i Hong Kong på en ny 154000 landar på cirka 146,000kr. Mycket snarlikt pris i Singapore medans de i USA vill ha upp emot 160,000kr.
Vilket pris kan man vänta sig i Sverige för en ny klocka hos AD?
20161203_154604.jpg Bild från AP boutique i Miami.

Den listar 173' hos Nymans. Vad man göra på det vet jag inte.
 

Oew

Rolex
Har varit runt lite och tittat på en AP RO 154000 och fått en del priser.
Det jag undrar lite över är hur ni tror värdeminskningen på denna modell kommer se ut framöver? Vad jag sett verkar de hålla värdet rätt bra.

Kan för övrigt informera att priset i Hong Kong på en ny 154000 landar på cirka 146,000kr. Mycket snarlikt pris i Singapore medans de i USA vill ha upp emot 160,000kr.
Vilket pris kan man vänta sig i Sverige för en ny klocka hos AD?
20161203_154604.jpg Bild från AP boutique i Miami.
Skulle nog tvärtom säga att den inte håller värde så bra. Beggade går att få för omkring 120k så ganska stort tapp från list. Däremot så går dessa att köpa med stor rabatt, men kanske inte från AD då.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Har varit runt lite och tittat på en AP RO 154000 och fått en del priser.
Det jag undrar lite över är hur ni tror värdeminskningen på denna modell kommer se ut framöver? Vad jag sett verkar de hålla värdet rätt bra.

Kan för övrigt informera att priset i Hong Kong på en ny 154000 landar på cirka 146,000kr. Mycket snarlikt pris i Singapore medans de i USA vill ha upp emot 160,000kr.
Vilket pris kan man vänta sig i Sverige för en ny klocka hos AD?
20161203_154604.jpg Bild från AP boutique i Miami.

Helt ärligt så tror jag inte de kommer stå sig som t.ex 15300 och 15202.
Och detta är p.g.a storleken och de hemska proportionerna.
 

Bally

Cartier
Skulle nog tvärtom säga att den inte håller värde så bra. Beggade går att få för omkring 120k så ganska stort tapp från list. Däremot så går dessa att köpa med stor rabatt, men kanske inte från AD då.
Ahh okej, jag har ju jämfört de svenska begagnat priserna mot de priser jag fått i butik (som tydligen är en hel del lägra än Sverige) och inte tyckt att tappet varit så illa. Om det blir aktuellt så bör jag kanske leta runt lite mer efter en beggad eller titta på en 15300 eller 15202 istället då.
 

Oew

Rolex
Ahh okej, jag har ju jämfört de svenska begagnat priserna mot de priser jag fått i butik (som tydligen är en hel del lägra än Sverige) och inte tyckt att tappet varit så illa. Om det blir aktuellt så bör jag kanske leta runt lite mer efter en beggad eller titta på en 15300 eller 15202 istället då.
Är du orolig för värdetapp skulle jag definitivt rekommendera beg, 15300 och 15202 är ju ännu bättre enligt mig!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ahh okej, jag har ju jämfört de svenska begagnat priserna mot de priser jag fått i butik (som tydligen är en hel del lägra än Sverige) och inte tyckt att tappet varit så illa. Om det blir aktuellt så bör jag kanske leta runt lite mer efter en beggad eller titta på en 15300 eller 15202 istället då.
Tappet är inte så illa. Allt man köper nytt tappar förutom ett par få undantag som dödliga ändå inte kan köpa. Är du väldigt känslig för pristapp kan du köpa en lätt begagnad 15400. Jag vill påstå att det finns något som tyder på att 15400 kommer gå ned på andrahandsmarknaden, de som är några år gamla verkar säljas till nästan samma priser som nästan nya exemplar.
För full transparens så köpte jag en ny 15400 förra året och det teoretiska värdetappet är inget som håller mig vaken om nätterna.
 

Bally

Cartier
Tappet är inte så illa. Allt man köper nytt tappar förutom ett par få undantag som dödliga ändå inte kan köpa. Är du väldigt känslig för pristapp kan du köpa en lätt begagnad 15400. Jag vill påstå att det finns något som tyder på att 15400 kommer gå ned på andrahandsmarknaden, de som är några år gamla verkar säljas till nästan samma priser som nästan nya exemplar.
För full transparens så köpte jag en ny 15400 förra året och det teoretiska värdetappet är inget som håller mig vaken om nätterna.
Det är ju inte så att ett pristapp på några tusen kommer vara en dealbreaker, och är så fallet tycker jag väl ändå den håller värdet rätt bra. Finns många klockor som verkar tappa klart mycket mer. Jag tackar för all er input! Detta är ett rätt stort beslut för mig och jag vill ha mycket info.. Att gå från att spendera 10' till 150' för en klocka är inget jag klarar av att motivera för mig själv utan mycket research.
Av svaren hittills har det väl visat sig att priset jag kan köpa en 15400 för är rätt bra, men samtidigt att det kan vara värt att inte helt snöa in sig på den modellen och även undersöka de tidigare modellerna.
 
Topp