• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

aleks

Aka Wi
2-Faktor
15300 just in

image.jpeg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor

Cliff

Panerai
2-Faktor
Den stora frågan är enligt mig inte om den glider in under skjortan (Väldigt beroende på skjorta f.ö), utan om man vill att den ska göra det. :)

Den här frågan uppstår ju ganska ofta, och allt som oftast så undrar jag hur man går klädd om det är ett problem. Jag tänker mig att problemet endast uppstår om man går i kostym - och då blir det en icke-fråga för mig enbart pga att jag aldrig skulle bära en ROO till kostym.
+ 1 på den
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Kommer nog bli svårare att få tag i en fin 15300 ju längre tiden går då modellen slutade tillverkas 2012. Vidare har just det där exemplaret den lite mer åtråvärdare blåa tavlan som enbart går att köpa i AP's egna butiker.
Visst är det så att 15300 faktisk fanns "över disk" med blå tavla i det vanliga sortimentet, eller?
Det är 15400 med blå tavla som är sk Boutique Edition och bara säljs i AP:s egna butiker.
 
  • Like
Reactions: par

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Har du kolll @jarrebarre99 med tanke på att du köpte din 15300 ny?

Stämmer inte vad jag vet, med förbehållet att det inte finns olika blåa tavlor. Jag köpte med två års mellanrum två nya 15300, en med svart och en med blå tavla över disk på NK i Göteborg när de var AD. Hade även möjligheten att plocka en ny 15202 av den förra generationen med blå tavla hos samma handlare och det var ingen speciell diskussion krig de blåa tavlorna.

Bjuckar på en bild på 15300:ingarna
image.jpeg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Stämmer inte vad jag vet, med förbehållet att det inte finns olika blåa tavlor. Jag köpte med två års mellanrum två nya 15300, en med svart och en med blå tavla över disk på NK i Göteborg när de var AD. Hade även möjligheten att plocka en ny 15202 av den förra generationen med blå tavla hos samma handlare och det var ingen speciell diskussion krig de blåa tavlorna.

Bjuckar på en bild på 15300:ingarna
image.jpeg
Fina klockor!:)
Japp, då är det så att "vanliga" AP AD kunde sälja 15300 med blå tavla, men blåtavlade 15400 är en boutique edition.
 
Topp