• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Raste

Cartier
Pledge Member
Det är ju inte så att ett pristapp på några tusen kommer vara en dealbreaker, och är så fallet tycker jag väl ändå den håller värdet rätt bra. Finns många klockor som verkar tappa klart mycket mer. Jag tackar för all er input! Detta är ett rätt stort beslut för mig och jag vill ha mycket info.. Att gå från att spendera 10' till 150' för en klocka är inget jag klarar av att motivera för mig själv utan mycket research.
Av svaren hittills har det väl visat sig att priset jag kan köpa en 15400 för är rätt bra, men samtidigt att det kan vara värt att inte helt snöa in sig på den modellen och även undersöka de tidigare modellerna.
Några tusen är mer en definitionsfråga, det kan ju vara allt från ett par tusen till tiotusentals kronor (som jag tror är närmare sanningen i 15400 fallet). Ett tips är att testa klockorna, 15300, 15202 samt 15400, det gjorde det väldigt enkelt för mig. Jag var helt inne på en 15400 men efter testat den och jämfört mot 15300 samt 15202 så blev den inte lika aktuell längre.
 

Aje

Omega
Det är ju inte så att ett pristapp på några tusen kommer vara en dealbreaker, och är så fallet tycker jag väl ändå den håller värdet rätt bra. Finns många klockor som verkar tappa klart mycket mer. Jag tackar för all er input! Detta är ett rätt stort beslut för mig och jag vill ha mycket info.. Att gå från att spendera 10' till 150' för en klocka är inget jag klarar av att motivera för mig själv utan mycket research.
Av svaren hittills har det väl visat sig att priset jag kan köpa en 15400 för är rätt bra, men samtidigt att det kan vara värt att inte helt snöa in sig på den modellen och även undersöka de tidigare modellerna.
Prova en 15400, jag tror det blir bra. Har aldrig upplevt att den skulle vara stor eller oproportionerlig som vissa tycker. Den är helt enkelt grym!
 

oskj93

Omega
Var i NYC nu förra veckan och passade på att stiga in i AP-butiken för att leta och klämma på en RO Extra Thin(15202ST) i stål. Dock hade de ingen inne tyvärr men säljaren sa att de hade en 15202BA att kika på. Jävlar vilken ta-i-hatten-och-håll-käften- klocka. Grymt mäktig i gul-guld med blå tavla även om jag föredrar roséguld och sambon tyckte även den var snygg som attans på mig. Blev nästan lite sugen på ta ett snabbt sms-lån och ta med den hem tror nog att frugan skulle bli smått sur.

Vad tycker herrarna här inne om den?

Länkar stulna bilder from da web.

AP.jpg
AP-5.jpg
apgulguld.jpg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Var i NYC nu förra veckan och passade på att stiga in i AP-butiken för att leta och klämma på en RO Extra Thin(15202ST) i stål. Dock hade de ingen inne tyvärr men säljaren sa att de hade en 15202BA att kika på. Jävlar vilken ta-i-hatten-och-håll-käften- klocka. Grymt mäktig i gul-guld med blå tavla även om jag föredrar roséguld och sambon tyckte även den var snygg som attans på mig. Blev nästan lite sugen på ta ett snabbt sms-lån och ta med den hem tror nog att frugan skulle bli smått sur.

Vad tycker herrarna här inne om den?

Länkar stulna bilder from da web.

AP.jpg
AP-5.jpg
apgulguld.jpg
De har hade(har?) en på display inne på nymans några veckor. Jag tycker också den är helt fantastisk, kul att gulguld är tillbaka. Den andra med kombinationen gulguldstavla är rätt bra också, den är ännu mer "håll käften".
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag har testat 15400 ett antal gånger och kommit fram till att den svarta är den jag vill ha (dock aldrig testat blå..). Har aldrig upplevt den som stor eller så, men då har jag aldrig testat 15300 eller 15202. Det låter helt klart som att jag åtminstone bör testa de andra två innan jag går vidare för att se om jag upplever de som bättre. Vet inte riktigt vart jag ska få tag i att testa dessa två andra bara. Jag bor för tillfället i Guangzhou vilket gör att jag har mycket nära till Hong Kong och alla dess klockbutiker, men de har ju endast 15400 där.


Jag håller helt med. Jag har varit helt såld på en sen första gången jag provade och har sen dess pendlat mellan att bara åka och köpa en och sen tillbaka till att tycka det är rätt mycket pengar för en klocka ändå.

Vi får se vart det hela hamnar till slut!
Vad har du för storlek på dina handleder och andra referenser i form av klockor?
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Jag har testat 15400 ett antal gånger och kommit fram till att den svarta är den jag vill ha (dock aldrig testat blå..). Har aldrig upplevt den som stor eller så, men då har jag aldrig testat 15300 eller 15202. Det låter helt klart som att jag åtminstone bör testa de andra två innan jag går vidare för att se om jag upplever de som bättre. Vet inte riktigt vart jag ska få tag i att testa dessa två andra bara. Jag bor för tillfället i Guangzhou vilket gör att jag har mycket nära till Hong Kong och alla dess klockbutiker, men de har ju endast 15400 där.


Jag håller helt med. Jag har varit helt såld på en sen första gången jag provade och har sen dess pendlat mellan att bara åka och köpa en och sen tillbaka till att tycka det är rätt mycket pengar för en klocka ändå.

Vi får se vart det hela hamnar till slut!

Klart du kan hitta beg handlare i hong kong som har 15300 att kolla på.
 
Var i NYC nu förra veckan och passade på att stiga in i AP-butiken för att leta och klämma på en RO Extra Thin(15202ST) i stål. Dock hade de ingen inne tyvärr men säljaren sa att de hade en 15202BA att kika på. Jävlar vilken ta-i-hatten-och-håll-käften- klocka. Grymt mäktig i gul-guld med blå tavla även om jag föredrar roséguld och sambon tyckte även den var snygg som attans på mig. Blev nästan lite sugen på ta ett snabbt sms-lån och ta med den hem tror nog att frugan skulle bli smått sur.

Vad tycker herrarna här inne om den?

Länkar stulna bilder from da web.

AP.jpg
AP-5.jpg
apgulguld.jpg

KÖP KÖP KÖP :D:D:D
 
Den listar 173' hos Nymans. Vad man göra på det vet jag inte.

Det går kanske att pruta hos AD på annat håll men på Nymans är min uppfattning att de får in på tok för få 15400 i stål jämfört vad de kan sälja och det gör nog att prutmånen är högst begränsad.

Helt ärligt så tror jag inte de kommer stå sig som t.ex 15300 och 15202.
Och detta är p.g.a storleken och de hemska proportionerna.

"de hemska proportionerna" Det finns grader på den hemskhetsskalan må jag säga :)
Jag är av en helt annan åsikt än vad konsensus på KS verkar vara gällande det. När det gäller 15202 med sin tunnare profil så är 39 mm oerhört fint men när jag jämför 15300 med 15400 som båda är högre så håller jag inte med längre. Man får såklart föredra vad man vill men hemska proportioner är att ta i.
 
Som sista inlägg från mig i debatten 15300 vs. 15400 så är min uppfattning att det är ett helt annat liv, djup och lyster i den vita 15400 än 15300s dito. Mer silver än platt vitt.
#ägareavenvit15400kämparpå
 

Bally

Cartier
Givetvis ska jag försöka hjälpa till!

@Markus88 skicka ett pm så tar vi det därifrån
Tack så mycket! Jag läste igenom din guide som de länkade och det fanns mycket matnyttigt där. Inser att jag har nog sett några av dessa butikerna men att det finns mycket mycket kvar att se.. Det är verkligen himmelriket om man gillar klockor.
Jag hör av mig om jag behöver någon hjälp framöver :)
 

ScubaKing

Audemars
Var i NYC nu förra veckan och passade på att stiga in i AP-butiken för att leta och klämma på en RO Extra Thin(15202ST) i stål. Dock hade de ingen inne tyvärr men säljaren sa att de hade en 15202BA att kika på. Jävlar vilken ta-i-hatten-och-håll-käften- klocka. Grymt mäktig i gul-guld med blå tavla även om jag föredrar roséguld och sambon tyckte även den var snygg som attans på mig. Blev nästan lite sugen på ta ett snabbt sms-lån och ta med den hem tror nog att frugan skulle bli smått sur.

Vad tycker herrarna här inne om den?

Länkar stulna bilder from da web.

AP.jpg
AP-5.jpg
apgulguld.jpg

Är inte typ 20 lax max man kan ta i SMS lån nu för tiden?
 

TouchingEvil

Cartier
Läst massa i ap tråden om hur kändliga ap är, ja är på jakt som ni kanske läst efter en panda offshore och har tanke att bära den varje dag? Är det dömt å misslyckat eller va såger ni experter ?
 
Topp