• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

rillesnille

Panerai
2-Faktor
a0wb4m.jpg
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Hur tänker ni angående att handla från AD kontra gråhandlare när det kommer till AP?
Jag har varit sugen på en 15450 ett bra tag nu och känner att jag kommer allt närmare ett köp och har börjat fundera på denna fråga. Den listar på 160' och jag antar att man kanske kan få ner den 10% eller så hos AD vilket då bli ca 145' medans det finns handlare på t ex Chrono24 som säljer den för runt 120'. Att kunna spara runt 25' och istället kunna lägga det till semesterkontot i sommar är så klart frestande.
Vilka för- och nackdelar finns det mellan dessa val, brukar garantivillkoren vara detsamma t ex? Hur skulle ni göra?
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Hur tänker ni angående att handla från AD kontra gråhandlare när det kommer till AP?
Jag har varit sugen på en 15450 ett bra tag nu och känner att jag kommer allt närmare ett köp och har börjat fundera på denna fråga. Den listar på 160' och jag antar att man kanske kan få ner den 10% eller så hos AD vilket då bli ca 145' medans det finns handlare på t ex Chrono24 som säljer den för runt 120'. Att kunna spara runt 25' och istället kunna lägga det till semesterkontot i sommar är så klart frestande.
Vilka för- och nackdelar finns det mellan dessa val, brukar garantivillkoren vara detsamma t ex? Hur skulle ni göra?

För mig spelar det ingen roll, så länge
Var tvungen att prova besten... :D

IMG_0488.JPG
IMG_0489.JPG
IMG_0490.JPG

Vilket monster. Vad är det för mått på en sådan rackare?
 
Topp