• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Schildfat

Cartier
Har fått upp ögonen för AP, något jag tidigare inte trodde skulle ske. Men 15400 i vit tavla är ju hur fin som helst:woot: Hur viktigt är det att köpa fullset när det gäller AP? Ser att 15400 ligger på ca 110-120k relativt ny med fullset och allt. Har fått erbjudande om att köpa en icke fullset för 90k. Är det rimligt? Ska jag ändå ut med 90k kan man ju klämma ut 20k till och få fullset om det nu är så viktigt?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har fått upp ögonen för AP, något jag tidigare inte trodde skulle ske. Men 15400 i vit tavla är ju hur fin som helst:woot: Hur viktigt är det att köpa fullset när det gäller AP? Ser att 15400 ligger på ca 110-120k relativt ny med fullset och allt. Har fått erbjudande om att köpa en icke fullset för 90k. Är det rimligt? Ska jag ändå ut med 90k kan man ju klämma ut 20k till och få fullset om det nu är så viktigt?
Finns bara relativt nya. Var ett tag sedan jag såg en säljas för 110 i Europa... 90 låter otroligt bra, kan du lita på att den inte är stulen eller dylikt?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Snart är det dags!
Verkar som den första kronografen med in-house verk blir en ROC. Spännande :)
Edit: är det en panda urtavla man skymtar i första bilden? :woot:
IMG_7318.JPG

IMG_7319.JPG

IMG_7320.JPG

IMG_7317.JPG
Ne, inte inhouse. Nya tavelkombinationer:
IMG_0492.PNG

IMG_0493.PNG

(Jag tog skärmdump från youtube. De lade upp videon där på de nya modellerna den 24e)
 

Schildfat

Cartier
Finns bara relativt nya. Var ett tag sedan jag såg en säljas för 110 i Europa... 90 låter otroligt bra, kan du lita på att den inte är stulen eller dylikt?

Det är en urmakare i tyskland som servat min 16610, men vet fasiken inte om man vågar lite på att en relativt ny klocka kommer utan box eller papper. Får dregla över dina fina bilder på din 15400 tills jag hittar en fin inom eu :hungry::hungry:
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Har långe sneglat på en ROO men vacklat huruvida den är något för mig eller inte. Satt och spanade igår och insåg att det är en djungel. Någon som har ett tips om vilken som är bra?
 

M021

Rolex
2-Faktor
Jag är partisk, divern är trevlig. Dock så är de nya kronograferna med keramisk pusher på trevliga.
Men tycker divern fortfarande är bättre balanserad och inte så rörig.
 

M021

Rolex
2-Faktor
@hook @M021 Jag har bara provat 42 mm. Hur upplever ni 44 mm?
@Guskleto
Tycker 44mm är okej, nu bär jag carbon dagligen så vet inte hur en stål samt 2mm ytterligare bär men vet att jag trivdes med min stål diver också. Men de 44mm jag burit har varit bra. Just tavlan och att det händer lite med Subdials gör mycket, samtidigt är mm alltid relativt som du vet, både divern och speedmastern är 42 men jäkla skillnad på dom. Tex 41mm 15400 är den största missen på länge, Atlanten får plats på den tavlan. Själv gillar jag de runda knapparna bättre än de långsmala, fått idén att iaf jag skulle tröttna fortare på de större.
 
Topp