• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Härligt med lite vintage-casios mitt i alla nya klossar. Här kommer två vintage-armar med barndomsklockor....
DSCN9973.jpg

DSCN9965.jpg
Häftiga!
 
Casio F-100 "Alien" klockan.
S. Weaver bär den i första Alien filmen. Det var egentligen två F-100 och kallades då Samani E-125. F-100 ska enligt uppgift vara Casios första plastklocka. Tyvärr är skicket dåligt men men man kan inte få allt.
IMG_4262.JPG
IMG_4258.JPG
 

Micke_A

Omega
Kul tråd! Jag har också ett Casio-förflutet längst ner i klocklådan, även om båda två är batteridöda sedan en evighet. Det började med den digitala H 101, vilket var högsta mode då det begav sig. Den analoga/digitala AD-512 var en revolution när den dök upp. Just min färg var så eftertraktad att det var väntetid på den hos handlarna. Fortfarande en snygg klocka, som ledde mig vidare till en Aerospace. And the rest is history ... ;)

Tillsammans kostade dom nog mindre än vad en länkbit till IWC'n kostar ... :D

Casio x 2 + IWC.jpg
Lite nyfiken eftersom jag just fått liv i en AD-512; på vilket sätt var den en revolution när den kom? Och vilket årtal var det?
 

Madpaw

Breitling
Hej, ville kolla om någon har casio g shock mudman camo 9300CM-1 JR, vill höra vad ni tycker om klockan? sam verkar inte vara lätt att få tag på just den modellen något ide?
 
Eller ja.....det gick väl sådär;) Fick igång tv:n och det gick att byta kanaler och höja ljudet men i dagens högteknologiska värld så behövs det tv boxar och skit........Casion funkade i allafall.........:)
 
Topp