• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den här köpte jag för några år sen. Jag gissar att ni tycker den är värsta plottriga töntklockan men jag gillar den och Redbull-racing-temat! :)

Heter EF550RBSP och finns i svart också.

IMG_2045.JPG
Fyller det röd/blåa någon funktion? :)
 

PCB

Audemars
tycker många ur i edifice serien ,balanserar uttrycken rätt bra
ser hi-tec/moderna ut men färg och materialval tonar ändå ner "nöjesfältkänslan" i tavlorna
 

PCB

Audemars
sitter å har skarpa funderingar att klicka hem denna

EFR-102D-1AVEF-01.jpg


skaplig storlek runt 43mm, gillar bezeln och indexarna ,men är inte överförtjust i den röda ringen som ligger under huvudtavlan,
men att den har inbyggd LED belysning är ju bara genialiskt !:)
 

M.M

Cartier
mullvad_65

Casiotone?
Du har ev en spekulant om du funderar på att sälja den isf. Cool
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg


Michael Mann-filter ger rätt vibbar åt MR G. Det går att spara bl.a passnummer och blodgrupp, det ni. Är det värt och trycktesta? Var hittar man packningar o dyl, några tips?
Cool! Klart du ska trycktesta! Packningar finns säkert på ebay eller CousinsUK.
 
  • Like
Reactions: M.M

Jimpa

Panerai
DSC_0616.JPG
Happy friday to me! "Baby G för kvinnor" men kunde inte imotstå dom sköna sommarfärgerna 
DSC_0618.JPG
DSC_0620.JPG
nu återstår det bara att ställa intiden och lära mig alla flummiga funktioner som visserligen känns rätt onödiga på just denna g-shock (surf modell) som fokuserar på "tidvatten nivåer och shit som inte har någon betydelse i platta uppsala hahahohohihi !
DSC_0621.JPG
Tack för mig och Trevlig helg klockfolket
 

Sorubim

Audemars
Kör en lätt moddad MIRO Mudman idag. Den har en trevlig storlek (för att vara en G-Shock) och när bandet börjar minnas kurvaturen på handleden så sitter den väldigt bekvämt.

Ett knep: Om du tycker att plastbanden på G-Shocks är tjuriga och svåra att få att sitta skönt. Ta för vana att alltid förvara dom med spännet i innersta hålet och resten instoppat under keepern. Med tiden så tvingas bandet att anta en mjukt rundad form. Har funkat utmärkt på mina G-Shocks.

gs_mm01.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
this one. skulle gärna vilja ha. men oceanus säljs bara i japan va?
Av någon anledning gillar jag casio skarpt. trots att deras G-shocks är rätt vulgo vill jag ha en!
Har en pro trek 3000, som är grym och har användbara funktioner.
De har precis lanserats även i USA, så förhoppningsvis kommer de snart hit också. Såg att klockia har MTG/MRG på sin hemsida, så det är nog bara en tidsfråga.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det här är en dammig men NOS Casio DGW-30. Barndomsklocka jag hade och var mäkta stolt över i lågstadiet. Tyvärr är den borta sedan länge men denna hittade jag helt oanvänd på ebay för några år sedan. Den hade t.o.m tag kvar. Kärlek.

DSC_0160#2.jpg
 
Topp