• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Olof

Omega
Roadtripwatches inköpta på Walmarkt. -14-o-15

G-SHOCKEN sliter numera som jobbklocka.
DSC_0559.jpg
 

Psykel

Patek
Den borde redan släppts inom EU? Sverige verkar ligga lite efter. Alla nya modeller jag sett från i år verkar redan släppts om man kollar instagram.
En googling ger mig bara resultat på artiklar om den + Casios officiella sida och amerikanska amazon och rakuten.
Det är alltså GN-1000 och inte GWN-1000 jag menar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En googling ger mig bara resultat på artiklar om den + Casios officiella sida och amerikanska amazon och rakuten.
Det är alltså GN-1000 och inte GWN-1000 jag menar.
Jag vet inte, hittar ingen info. Det enda jag vet är att de nya stål-G-Shockarna är släppta nu. Trodde alla nya skulle släppas ungefär samtidigt.
 

Psykel

Patek
Ännu billigare på mywatcheshub.com... Omkring 2400-2600. Vad tror folket? Creationwatches eller mywatcheshub? Är det mer värt att köpa från creation trots det högre priset i hänseende till säkerhet/service eller liknande, eller borde jag slå till på billigaste? Aldrig handlat från nån av dom.
Exempelvis så kostar den gula 2600 på MWH och 3200 på CW.
 

bluetrain

Cartier
Har alltid varit av uppfattningen att Casio gör de mest förnäma digitalplasturen. Sjukt bra kvalitet, sportiga och snygga (många, inte alla såklart) och till inga pengar alls är en svårslagen kombo. Förr fanns de ju med en massa roliga "gadgets". T ex den med inbyggd fjärrkontroll i slutet av 90-talet var riktigt fräck. Kom ihåg det var ett ganska så kul nöje att man kunde komma hem till någon och lite slumpmässigt byta kanaler och de trodde tvn var trasig.. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
På ingång idag? Gillar den blåa lite också faktiskt, men jag har ju en sne bild gällande svarta klockor:)
Hoppas den kommer idag men man vet ju aldrig. :) Tycker alla färger utom den i fakeguld är rätt snygga faktiskt. Helt i stål och den med röda accenter är dock mina favoriter.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Testade en Rangeman idag, gillar den skarpt:
image.jpg

Men tycker nog att Men In Resque-serien är något coolare:
image.jpg

Vad tycker ni? Går den röda att få tag på utan att beställa från Japan? Är den coolare?
Den röda var cool men jag hade nog fegat ur som vanligt och köpt en svart. :)

Det har kommit rätt många nya G-Shocks till EU nu, kolla med Klockmaster Globen. Vet att Magnussons ur i GBG har en hel del modeller också.
 

bluetrain

Cartier
vet inte om det är hälosamt men casio.co.jp är värt besök för er som inte rekat. gäller iofs japan i stort men man upphör aldrig att förvånas vilket sjukt utbud japanerna har av typ allt som aldrig letar sig utanför landets gränser.
 
Topp