Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Officiella G-Shocktråden

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av yonsson, 15 maj 2014.

Taggar:
  1. yonsson
    Trådstartare

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Som färsk husägare är det mycket som ska fixas. Häckar ska klippas och det ska borras och hamras. Som småbarnsförälder blir man även utsatt för diverse attacker av geggig mat. Detta har medfört att jag i princip uteslutande har kört på min g-shock de senaste två veckorna, vilket jag varit glad för varje gång jag märkt att jag råkat "dinga" eller repa klockan. Då är det skönt att titta ner på handleden och inse att man "bara" har en g-shock på handleden.

Idag körde jag mc till jobbet och kommer avsluta dagen med babysim ( ErikGBG har lovat att fixa VIP-rum till lilleman och mig). Även detta är en ypperlig g-shock dag. Klinkers är hårt och vasst och vatten kräver täthet.

Klockan inhandlades någon gång under tidigt 2000-tal och kostade mig ungefär 700kr. Den har spelat paintball, brottats, boxats och blivit utsatt för diverse misshandel utan att gnälla det minsta. Tidhållningen är hyfsat klanderfri. Den brukar diffa cirka 30sek/halvår.

Ibland undrar jag vad det är vi håller på med. 700kr är ju allt som behövs för att införskaffa en klocka som tål allt. Hur som helst; Jag har kommit fram till att jag älskar min g-shock.

MRKREEK, Mike.kd, Micke_A och 32 andra gillar detta.
  2. ErikGBG

ErikGBG Biskop

Gör näst sista dagen här idag så du får snabba på om du.vill ha vip-treatment.(kaffe och frukt)

Callxx, Icaras, vonbahr och 3 andra gillar detta.
  3. Maro

Maro Friends of KS

Från:
    Varberg
    Ja jag kan väll bara hålla med dig, en G-Shock gör sitt... Jag har iofs bara min under träning..

yonsson gillar detta.
  4. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    De är riktigt grymma! Har själv en G-Shock Undefeated samt en hel svart dw6900 på specialbeställd länk, hur coola som helst. Synd att det inte används.
    Lånad bild.

MRKREEK, Totte, Patrik72 och 6 andra gillar detta.
  5. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Tack, men det är lugnt. Skämtade bara med dig lite. Jag har inte tid för sådant. Lilleman flippar om jag stannar upp och andas. :D

6. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Den var cool du! Klart du bör använda den. Har varit inne i några Undftd-butiker (LA, Tokyo mm) och de har en del roliga samarbeten. Inte varje dag man ser en g-shock med zuluextentions.

7. JesperO

JesperO Präst

älskar min g-shock med, perfekt sätta-klinker-klocka, köra-tigersåg-klocka.
    Min har ljus om man trycker på en knapp och det tycker mina söner är det bästa som hänt sedan skivat bröd!

Rayman, SimonJE, Daniel Mathisen och 6 andra gillar detta.
  8. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm

Får försöka hitta tillfällen att använda den på! Grymma kläder har de dessutom, älskar tröjorna.
    Var faktiskt zulut som fick mig att köpa den, samt den gröna militära looken. Hatar g-shocks gummiband, sitter inte bra på mig.

Patrik72 och yonsson gillar detta.
  9. Razamanaz

Razamanaz Bonde

Från:
    Estocolmo

Fan den där var inte dum alls, jag som går i tankar på en G-Shock...

Nexus och snoozarn gillar detta.
  10. Sullstrom

Sullstrom Friends of KS

Från:
    Västerås
    Kul att höra! Har själv märkt att jag saknar den typen av klocka. Ska börja leta g-shock nu! :)

snoozarn gillar detta.
  11. Huntsman

Huntsman Bonde

Från:
    Norrland
    Casio gör världens bästa digitalur i förhållande vad man behöver betala för dem.

Har en Casio Alti-Thermo fr. -93 som numera sonen fått ta över, det är bytt band & batteri otaliga ggr, men den funkar lika bra som dagen den var ny.

Har en Casio, (iofs inte G-Shock men en Protrek PRG-550), som slit & släng klocka. solcellsdriven så man slipper batteribyte.
    Lite kul klocka som går ned i ett viloläge om man inte använder den nattetid, använder man den inte på 6 dagar går den in i fullständig koma & slutar helt visa tiden..!

per nordström, yonsson och Eurenius gillar detta.
  12. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag kör med den här, en favorit som drivs av solen och kontrollerar tiden själv 6ggr per dag.
    Den går även ner i viloläge när den inte används.

GW3500B-1A_Casio_G-Shock_Aviator_2.jpg

Thernquist, Anthraxabuz, ErikGBG och 2 andra gillar detta.
  13. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Den dör menar du... :D

Icaras, eriksson850, Razamanaz och 1 annan gillar detta.
  14. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Har svårt för G-shock.. Lite för plastiga för min del.

theargonaut gillar detta.
  15. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Det finns g-shocks i stål också.

Icaras, Chatastropher, watchwelder och 6 andra gillar detta.
  16. Huntsman

Huntsman Bonde

Från:
    Norrland
    Jepp, men tar man ut den i ljuset kvicknar den till igen, displayen startar & visarna, (halvanalog är den), drar iväg mot rätt tid.

yonsson gillar detta.
  17. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Gillar min skarpt. En keeper kanske?

18. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Denna var ju faktiskt trevlig... Tar tillbaka mitt uttalande.. :)

19. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm

Du vet själv att det inte handlar om det... ;)
    Men en "riktig" quartz-beater behöver man i samlingen och g-shock fungerar bra till det. De är ful-coola

Patrik72 och yonsson gillar detta.
  20. Strindberg

Strindberg Biskop

Jag fick "urge" på G-shock i onsdags, och när jag kommer hem i morgon ligger den för uthämtning!

Känns som om man "bör" ha en rejäl digitalare i samlingen ( lika som man "bör" ha en dressare och en beater).

Sen om det är g-shock eller utc orc beror väl på budget och smak...

Räven och yonsson gillar detta.
  21. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Hm, har aldrig ens reflekterat över att införskaffa en G-shock; SKX09:an fungerar utmärkt som billig hårdbeater.. Men att lägga upp en sån här tråd är ju bara för taskigt.. Nu blir man ju sugen på att ha en digital beater i form av G-shock också!
    En snabb titt på G-shock-sortimentet visar att det ju finns en hel j-la drös modeller. Hur tusan ska man kunna välja?

Crane och mega gillar detta.
  22. Jag har en G-Shock Ga201 och en Protec Prg270 perfekta jobb klockor då jag arbetar som elektriker! 20140515_171159.jpg

Patrik72, vonhall och Huntsman gillar detta.
  23. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Väldigt praktiska och så, men mitt svar blir ändå Aqualand :)

sealord, Icaras, Fido1 och 1 annan gillar detta.
  24. Glidarn

Glidarn Bonde

Min GX-56 aka "the king of G-Shock" blev så brutalt testad av mig att den tillslut fick ge vika! Det sjuka var att den har kokats i 10min, blivit påkörd av en personbil men den klarade inte ett litet slag mot en vägg :sorry:
    En bild efter olyckan :(
    image.jpg

Nero och per nordström gillar detta.
  25. xHenke

xHenke Friends of KS

Mer G-Shocks åt folket!

Strindberg gillar detta.
  26. Maro

Maro Friends of KS

Från:
    Varberg
    Den där är riktigt grym!!

snoozarn gillar detta.
  27. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
  28. Spindel

Spindel Biskop

Tumme upp! :)

Som jag sa i "vad är dyrt" tråden. Allt som kostar mer än en G-shock är dyrt då G-shock är den bästa (kvalitativt) klockan som går att få, dock kanske inte alltid den roligaste (själv gillar jag mekaniken i mekaniska klockor men jag är väl medveten om att jag betalar mer för något som är sämre, kvalitativt sett).

yonsson och Glidarn gillar detta.
  29. Glidarn

Glidarn Bonde

Stämmer in i det resonemanget!

30. Stian

Stian Torpare

Bruker selv en Casio G-Shock Riseman! Det er nok den klokken jeg bruker mest, pga den tåler alt! I tillegg er det kjekt med Solar og Atomic timekeeping, oppdaterer seg hver natt! :)

gw_9200_1-big1.jpg

Patrik72, vonbahr, joh.jonsson och 4 andra gillar detta.