• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Peddjy

Cartier
eze3esup.jpg


Alla borde ha en G-shock! Sjukt nöjd med min Hulken och kommer aldrig göra mig av med den!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Min PRG-130y har hÀngt med i Ätminstone 6Är och jag har aldrig ens varit i nÀrheten av en urmakare med den.
Den har klarat precis allt och jag Àr inte försiktig och utsÀtter den för det mesta nÀr den sitter pÄ. Förutom vardagliga sysslor sÄ har den varit med under utlandstjÀnst, pangande med ak4 ak5 psg90 ag90 osv osv, sprÀngningar, bilat garage golv, dyk och snorkling (saltvatten), fallskÀrmshopp, skoter och cross, renoveringar, skogsarbeten.. ja you name it och den har gjort jobbet alla gÄnger.

Den enda klocka som jag aldrig ens funderat pÄ att göra mig av med och som funnits lÀngst hÀr hemma.. konstigt

casio_prg_130y__pro_trek__by_donkii-d6nsxt7.jpg


casio_prg_130y__pro_trek__by_donkii-d6nsyad.jpg


casio_prg_130y__pro_trek__by_donkii-d6nsy35.jpg


casio_prg_130y_by_donkii-d6nsxlr.jpg
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Har varit sugen pÄ en g-shock ett bra tag men har som ts ocksÄ köpt ett hus (en stuga), sÄ klockinköp Àr inte prioriterat just nu :)

Har dock varit vÀldigt nÀra att hugga pÄ annonserna som ligger ute hÀr pÄ KS nu, av en slump ligger ju flertalet g-shock ute.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Det finns ju iofs möjligheten med byte ocksÄ, den hÀr trÄden triggade mitt g-shock behov. Kommer behöva nÄgot rejÀlt nÀr jag snickrar, bygger och pÄtar i trÀdgÄrn.

ja, Àven till smÄbarnslek :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Hade en snygg diskretare G shock tidigare men dÄ jag inte har behov av en klarar allt klocka utan rÀcker med SKXen fick den vandra vidare. Grym klocka dock! Men tror den Àr snÀppet vassare helsvart
image.jpg
 

Noami

Cartier
HÄller med dÀr. KÀnslan av att kunna göra exakt vad som utan attriskera klockan Àr en skön kÀnsla. Lite som friheten av att dra pÄ sig slitstarka klÀder och kunna utföra aktiviteter som hade fungerat betydligt sÀmre i klÀder.
DÀremot mÄste man komma ihÄg upplevelsen av att ha ett mer komplext urverk runt armen - en kÀnsla av grymt hantverk, grym estetik och grym historia. Likt kÀnslan av att dra pÄ sig en vÀlpassande kostym, man kanske inte kan hoppa i lerpölar och bestiga Everest - men herre vad stilig man kÀnner sig.
Olika saker för olika ÀndamÄl, antar jag.
 
J

Jason

Guest
HÄller med dÀr. KÀnslan av att kunna göra exakt vad som utan attriskera klockan Àr en skön kÀnsla. Lite som friheten av att dra pÄ sig slitstarka klÀder och kunna utföra aktiviteter som hade fungerat betydligt sÀmre i klÀder.
DÀremot mÄste man komma ihÄg upplevelsen av att ha ett mer komplext urverk runt armen - en kÀnsla av grymt hantverk, grym estetik och grym historia. Likt kÀnslan av att dra pÄ sig en vÀlpassande kostym, man kanske inte kan hoppa i lerpölar och bestiga Everest - men herre vad stilig man kÀnner sig.
Olika saker för olika ÀndamÄl, antar jag.


HÄller med din synvinkel helt och hÄllet.
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Gillar min g. Har den till arbetet med hus, trÀning, bad/strand. Gissar att den Àven kommer att fÄ tid i slalombacken till vinter. En riktig arbetshÀst till fantastiskt pris!
image.jpg
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
f0590abe8997527fa1ec39414cd30250.jpg


En av mina 3 som jag har. Första 2 var ett fylleköp halv fyra pÄ morgonen med mottot 2 till priset av 1. Den hÀr var lite mer genomtÀnkt, salongsberusad, men fortfarande ruskigt nöjd - en hÄrd Rangeman.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Alldeles för grym för att slÀppa helt! Nej sÄdana lyxversioner har jag inte rÄd med ;)


De Àr mest av ondo dÄ bruksanvisningen Àr lite knepig att tyda pÄ japanska ;)

Men grymma Àr de! StÄr pall för allt och praktiskt med kompassen i svampskogen eller pÄ vÀg hem frÄn krogen :)
 

plexan

Cartier
G-shocks Àr underbara, har sagt det för: alla borde ha minst en i sin samling. Har haft min DW-5600E-1 mer eller mindre varje dag hela sommaren, blivit riktigt fÀst vid den! Planen Àr till och med att utöka med en GWM5610-1. KÀnslan av att inte behöva oroa sig Àr grym.
Dock, som sagt, fÄr man inte glömma kÀnslan av att ha pÄ sig ett mekaniskt urverk, det Àr nÄgot alldeles speciellt som en G-shock inte kan ge pÄ lÄnga vÀgar.
 
Topp