• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Karlsson

Panerai
HÀr Àr min som aldrig kommer lÀmna, dw6900ms-1. LÀckert matt i jÀmförelse med andra g-shocks:

image.jpg
 

RĂ€ven

Cartier
Jag Ă€r grymt nöjd med min GWM5610-1, men lĂ€ngtan efter en G-Shock med ABC gnager lĂ€tt i hjĂ€rtat. Jag har tidigare kört med Suunto X-lander och Suunto Core, men de kĂ€kar batterier utan motstycke. Men lösningen finns visst dĂ€r ute. "Rangeman
 Rangeman".

a86d5cd891b6b765ae2cd106956c0ad8.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jag Ă€r grymt nöjd med min GWM5610-1, men lĂ€ngtan efter en G-Shock med ABC gnager lĂ€tt i hjĂ€rtat. Jag har tidigare kört med Suunto X-lander och Suunto Core, men de kĂ€kar batterier utan motstycke. Men lösningen finns visst dĂ€r ute. "Rangeman
 Rangeman".

a86d5cd891b6b765ae2cd106956c0ad8.jpg
Har letat efter precis en sÄn, men de flesta ref Àr ju runda. Vill ha en sÄn du har. Om du inte misstycker, fotar jag av sidan och tar med din ref till lokala uris :)
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Är lite sugen pĂ„ en g-shock för att kunna ha en digital dunka runt klocka. DĂ„ det snart Ă€r jul sĂ„ minns jag att en slĂ€ktings pojkvĂ€n körde en g-shock och kavaj till julmiddagen förra Ă„ret. :D
 

watchwelder

Friends of KS
Var inne pÄ att köpa en g-shock för cirka ett Är sedan men dÄ jag alltid fÄr beslutsÄngest nÀr det finns mycket att vÀlja pÄ gick det aldrig i hamn...nu blir det till att spana igen, Àr ju sÄ jÀvla billiga:D Modellen i stÄl var vÀldigt cool!
 

Huntsman

Omega
Jag Ă€r grymt nöjd med min GWM5610-1, men lĂ€ngtan efter en G-Shock med ABC gnager lĂ€tt i hjĂ€rtat. Jag har tidigare kört med Suunto X-lander och Suunto Core, men de kĂ€kar batterier utan motstycke. Men lösningen finns visst dĂ€r ute. "Rangeman
 Rangeman".

a86d5cd891b6b765ae2cd106956c0ad8.jpg
Precis en sÄdan har jag skaffat mig i höstas, har dock satt Natoband pÄ den, Àr helnöjd med den.

Skönt med en klocka som man inte behöver vara det minsta rÀdd om, & atomic timekeeping funkar tillrÀckligt ofta för att hÄlla mig nöjd, trots att jag bor i Norrland.

TyvÀrr gick min batterinivÄ ned pÄ M idag, klockan har inte sett nÄgon sol alls pÄ lÀnge, det har varit ett nÀstan konstant grÄvÀder hÀr i veckor...
Dock trodde jag att den skulle hÄlla sig pÄ H liite lÀngre, för den fick vara flera heldagar i solen nÀr jag fick den, men, men, tydligen inte tillrÀckligt mycket...

I vÀrsta fall lÀgger jag den mörkt sÄ den hamnar i "djupsömn" & tar fram den i början pÄ nÀsta Är nÀr solen syns mera frekvent.
 

RĂ€ven

Cartier
Precis en sÄdan har jag skaffat mig i höstas, har dock satt Natoband pÄ den, Àr helnöjd med den.

Skönt med en klocka som man inte behöver vara det minsta rÀdd om, & atomic timekeeping funkar tillrÀckligt ofta för att hÄlla mig nöjd, trots att jag bor i Norrland.

TyvÀrr gick min batterinivÄ ned pÄ M idag, klockan har inte sett nÄgon sol alls pÄ lÀnge, det har varit ett nÀstan konstant grÄvÀder hÀr i veckor...
Dock trodde jag att den skulle hÄlla sig pÄ H liite lÀngre, för den fick vara flera heldagar i solen nÀr jag fick den, men, men, tydligen inte tillrÀckligt mycket...

I vÀrsta fall lÀgger jag den mörkt sÄ den hamnar i "djupsömn" & tar fram den i början pÄ nÀsta Är nÀr solen syns mera frekvent.

Det Àr det som Àr sÄ förbaskat underbart. Den bara Àr och levererar alltid. Det borde ingÄ en G-Shock i allas samling.
 

SSL

Audemars
Vill ha en gshock men fan omöjligt att bestÀmma sig. Vill ha en av dom fyrkantiga, men mÄste nog testa innan....
 

SSL

Audemars
Kan man sÀtta pÄ nato pÄ en sÄn hÀr?

image.jpg


Eller mesh? :angel: Eller sitter originalbandet fast?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Kan man sÀtta pÄ nato pÄ en sÄn hÀr?

image.jpg


Eller mesh? :angel: Eller sitter originalbandet fast?
https://www.google.se/search?q=g shock nato&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=YFDbVKOoA4X6ygO-uoHwCA&ved=0CCQQsAQ&biw=1536&bih=727&dpr=1.25#imgdii=_&imgrc=UvNMWLeqrxAHEM%3A;DbFYRhDKwSmFFM;http%3A%2F%2Fi173.photobucket.com%2Falbums%2Fw60%2Fwalkuere_photos%2FG-Shock%2FP1000124.jpg;http%3A%2F%2Fforum.tz-uk.com%2Fshowthread.php%3F125609-G-Shock-GW5600-NATO-strap-conversion;640;480
Ser ut att gÄ pÄ vissa modeller, annars finns det en liten tillÀgsbit du kan bestÀlla pÄ eBay fÄr nÄgon tia sÄ det gÄr.

Eller göra som han hÀr,
http://mywatchoftheday.blogspot.se/p/casio-g-shock-nato-strap-modification.html
Klippa bort lite dÀr bandhornen Àr sÄ det passar
 
  • Like
Reactions: ssl
Precis en sÄdan har jag skaffat mig i höstas, har dock satt Natoband pÄ den, Àr helnöjd med den.

Skönt med en klocka som man inte behöver vara det minsta rÀdd om, & atomic timekeeping funkar tillrÀckligt ofta för att hÄlla mig nöjd, trots att jag bor i Norrland.

TyvÀrr gick min batterinivÄ ned pÄ M idag, klockan har inte sett nÄgon sol alls pÄ lÀnge, det har varit ett nÀstan konstant grÄvÀder hÀr i veckor...
Dock trodde jag att den skulle hÄlla sig pÄ H liite lÀngre, för den fick vara flera heldagar i solen nÀr jag fick den, men, men, tydligen inte tillrÀckligt mycket...

I vÀrsta fall lÀgger jag den mörkt sÄ den hamnar i "djupsömn" & tar fram den i början pÄ nÀsta Är nÀr solen syns mera frekvent.


Jag hade det "problemet" jag med - att min GW-9400 gick ned pÄ M vÀldigt mycket. En natt för ett par somrar sedan lade jag den i ett fönster med displayen snett uppÄt mot fönstret och tÀnkte att solens morgonstrÄlar skulle fixa ny max-laddning, dÄ fönstret vetter mot ost/nordost. PÄ morgonen vaknade jag av ett enormt ÄskvÀder och nÀr jag tog klockan sÄg jag att den stod pÄ H och sedan den dÀr morgonen har den inte haft tillstymmelse att gÄ ned pÄ M igen. Tydligen var ljuset frÄn blixtarna sÄ enormt starkt att den laddats upp för tid och evighet verkar det som :)
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Shit va jag just blev sugen pĂ„ en G-Chock!​
Börjar ju komma upp i "skaffa barn" Ă„lder och med nĂ€rmare eftertanke Ă€r det alltid bra att ha nĂ„t sjukt tĂ„ligt liggande.​
Efter lite googlenade har jag kommit fram till att det Ă€r en DW-6600 jag vill ha. SĂ„klart har den slutat sĂ€ljas nu (2010)​
Fel forum, jag vet men: nĂ„gon som har en liggande?​
dw-6600-1vz-b[1].jpg
sjukt lĂ„nad bild​
 
Shit va jag just blev sugen pÄ en G-Chock!

Börjar ju komma upp i "skaffa barn" Älder och med nÀrmare eftertanke Àr det alltid bra att ha nÄt sjukt tÄligt liggande.

Efter lite googlenade har jag kommit fram till att det Àr en DW-6600 jag vill ha. SÄklart har den slutat sÀljas nu (2010)

Fel forum, jag vet men: nÄgon som har en liggande?

dw-6600-1vz-b[1].jpg

sjukt lÄnad bild


BÀttre begagnad för 623 spÀnn:

http://www.ebay.com/itm/CASIO-DW-66...728?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item259fec8c60

Eller en sprillans ny, oöppnad för 2500...
http://www.ebay.com/itm/Rare-Casio-...606?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4634484e5e
 

Sorubim

Audemars
Ett tips ifall du Àger en fyrkantig G-Shock Àr att googla ifall lÀnken till "GW-M5600BC" passar till din modell.
Jag har en sÄn och lÀnken, som bestÄr av metall och resin, Àr betydligt mer gedigen och mycket bekvÀmare Àn ett "standard" G-Shock plastband.
SÄhÀr ser den ut, lÄnade bilder:

gw5600brace5001.jpg


41r2PklxMcL.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
G-Shock Àr nice, men inte pÄ nato. MÄste du ha nato, sÄ köp en annan klocka. Har en G-Shockliknande Casio som jag kör ett tunnt nato pÄ.
 
  • Like
Reactions: ssl

oscarabc

Omega
Casio Àr najs! Klara allt och klagar inte :) Gillar min DW-5600 dÄ den Àr klassisk men knapparna kunde vart lite större dÄ jag har lite svÄrt att komma Ät dem ibland. Men hade varit kul med lite mer funktioner som temperatur och höjdmÀtsre...fÄr kanske kika lite pÄ en riseman :)

Och en bild ute i spÄret!
image.jpg
 
Topp