• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

ludde28

Omega
Har problem att synka min Gulfmaster hÀr i Stockholm. Lyckats en gÄng under det Är jag haft den. Spelar dock ingen roll, eftersom den hÄller tiden bra ÀndÄ. :D
Har en mudmaster o den synkar bra nÀr den ligger pÄ hyllan vid ingÄngen till lghten, dvs lÄngt frÄn daxljus och mÄnga vÀggar emellan. Ligger den vid fönstret (V) för laddning sÄ synkar den vÀldigt sÀllan. Vid nattbordet eller sova med den = aldrig.
Det Àr bara att testa olika stÀllen.

PS. lÄt den ligga pÄ samma stÀlle i nÄgra dager för att avgöra om mottagning pÄstÀllet Àr
ok
 

vonhall

Rolex
Vet att jag hamnat en aning fel hÀr. Men jag var otroligt sugen pÄ en G-shock för nÄgra mÄnader sedan. Men sÄ hittade jag ingen som kunde skicka notifieringar i frÄn telefonen pÄ ett bra sÀtt. DÀrför sÄ blev det först en Garmin Fenix 2 som jag tyckte var sÄ rolig att det Àven blev en Fenix 3efter ett tag. Det roliga med 3:an Àr att man kan ladda hem olika urtavlor och variera med om man tröttnar pÄ urtavlan. Sedan sÄ finns det ju givetvis gps som i alla moderna batteriklockor ;)
Fil 000 (11).jpeg
Fil 000 (12).jpeg
Fil 000 (12).jpeg
Fil 000 (11).jpeg
Fil 000 (12).jpeg
 

Sorubim

Audemars

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har en mudmaster o den synkar bra nÀr den ligger pÄ hyllan vid ingÄngen till lghten, dvs lÄngt frÄn daxljus och mÄnga vÀggar emellan. Ligger den vid fönstret (V) för laddning sÄ synkar den vÀldigt sÀllan. Vid nattbordet eller sova med den = aldrig.
Det Àr bara att testa olika stÀllen.

PS. lÄt den ligga pÄ samma stÀlle i nÄgra dager för att avgöra om mottagning pÄstÀllet Àr
ok
Jag tror mer handlar om vart man bor Àn sjÀlva klockan. Mina G-Shocks har alltid synkat nattetid, varesig jag haft dem pÄ mig, pÄ sÀngbordet eller i klocklÄdan.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag tror mer handlar om vart man bor Àn sjÀlva klockan. Mina G-Shocks har alltid synkat nattetid, varesig jag haft dem pÄ mig, pÄ sÀngbordet eller i klocklÄdan.
Man kan vÀl stÀlla in tid nÀr klockan Ska synka har jag för mig?
Jag har för mig att jag har lÀst att den ska ligga "öppet" i rÀtt vÀderstreck med med urtavlan ner.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Man kan vÀl stÀlla in tid nÀr klockan Ska synka har jag för mig?
Jag har för mig att jag har lÀst att den ska ligga "öppet" i rÀtt vÀderstreck med med urtavlan ner.
Beror sÀkert pÄ modell. Mudmastern kÀnner nÀr den ligger stilla och försöker synka tills den lyckas nattetid utifrÄn hur tiden pÄ klockan Àr stÀlld. Min har som sagt synkat varje natt oavsett position. Sovrummet vÀtter mot vÀster och det finns inga andra hus nÀra.

Orkar man bry sig sÄ finns mycket om detta i instruktionsböckerna. Synkning beror ju Àven pÄ klockans laddning, hur lÀnge klockan legat stilla mm.
 

Sorubim

Audemars
Beror sÀkert pÄ modell. Mudmastern kÀnner nÀr den ligger stilla och försöker synka tills den lyckas nattetid utifrÄn hur tiden pÄ klockan Àr stÀlld. Min har som sagt synkat varje natt oavsett position. Sovrummet vÀtter mot vÀster och det finns inga andra hus nÀra.

Orkar man bry sig sÄ finns mycket om detta i instruktionsböckerna. Synkning beror ju Àven pÄ klockans laddning, hur lÀnge klockan legat stilla mm.
...och ej att förglömma. VÀderförhÄllanden.
 

ludde28

Omega
Synkning vara eller icke vara beror pÄ var i landet man befinner sig.
Om jag fö4rstÄr rÀtt sÄ finns det 2 sÀndare i Sveriges nÀrhet som sÀnder synk. Sthlm dÀr jag och den jag svarade befinner sig, ligger precis i utkanten av sÀndarnas tÀckning. DÄ Àr klockans lÀge avgörande, kanske vid fönster, kanske lÄngt inne i lghten. Gtbg ligger ca 40-50 mil nÀrmare sÀndarna sÄ mottagningen Àr mkt bÀttre dÀr.
Ang. synkning: mudmaster försöker synka 1 gÄng /timme efter midnatt. Om synkning misslyckas efter 5e eller 6e gÄngen, försöker klockan synka igen nÀsta midnatt.
Vid lÄg laddning eller batterispar funkt aktiverat, synkar den inte alls.
 

Kanadicken

Panerai
Hmm, dÄ jag bor i Skellefte det ser ut som multi band börda inte bli nÄn stor krav pÄ min nÀste klocka.
multiband NA Euro.JPG

Konstigt hur stark signalen Àr frÄn Denver.
multiband china jap.JPG
 

Psykel

Patek
Intressant nog, nÀr jag skulle lÀgga min G-Shock pÄ hyllan för att testa synk sÄ visade det sig att den synkat i mitten av september. :D
 

Psykel

Patek
sÀg inte det, jag kan fÄ min gw-m5610 att synka bÄde hemma i luleÄ vid ett fönster och i lofoten sÄ grÀnserna pÄ hur lÄngt sÀndaren rÀcker Àr nog ett worst-case-scenario
Kan ju ha att göra med bebyggelse ocksÄ. Min svÄrsynkade Gulfmaster bor med mig i ett relativt tÀtbebyggt omrÄde, pÄ översta vÄningen ett par meter under ett plÄttak. SÄnt kan störa, enligt manualen.
 
Börjar bli sugen pÄ att skaffa en Gulfmaster GN-1000B-1AER. Har vi nÄgon/nÄgra hÀr i trÄden som Àger denna modell? Har ni nÄgra Äsikter, plus och minus? :) Vill utöka "samlingen" med en beater-klocka som ska vara tÄlig och kraftig i framtoning, och helst inte allt för dyr heller. Det vanliga dilemmat!
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Börjar bli sugen pÄ att skaffa en Gulfmaster GN-1000B-1AER. Har vi nÄgon/nÄgra hÀr i trÄden som Àger denna modell? Har ni nÄgra Äsikter, plus och minus? :) Vill utöka "samlingen" med en beater-klocka som ska vara tÄlig och kraftig i framtoning, och helst inte allt för dyr heller. Det vanliga dilemmat!
Har faktiskt aldrig sett nÄgon med en gulfmaster pÄ forumet. Av alla master of G Àr det bara mudmastern som dyker upp.
 
Har faktiskt aldrig sett nÄgon med en gulfmaster pÄ forumet. Av alla master of G Àr det bara mudmastern som dyker upp.

Har sett nĂ„gra fĂ„ GWN-1000B-1BER som Ă€r modellen fetare (och dĂ€rmed dyrare) hĂ€r i trĂ„den. Tycker dock att GN-1000B har en snyggare look och redan alla funktioner som Ă„tminstone jag behöver. Inte för att jag behöver GPS eller tidsvatten-indikator-indikator egentligen, men kul med extrafunktioner! SĂ„ om nĂ„gon har klockan, eller den fetare versionen, dela gĂ€rna med er av era upplevelser :) Är den vĂ€rd sina 2,6k?
 

gnutten

Breitling
1475323841609.jpg

Vilken jÀvla gris till klocka! Sjukt toolig och riktigt jÀkla ball att pilla pÄ. Nu vÀntar jag pÄ tjejen som handlar sÄ dÄ Àr det bra tillfÀlle att utforska lite i klockan...
Hur Àr det med den negativa displayen? Fungerar den i dagsljus/soligt? Jagar sjÀlv en Mudmaster för tillfÀllet.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Hur Àr det med den negativa displayen? Fungerar den i dagsljus/soligt? Jagar sjÀlv en Mudmaster för tillfÀllet.
Jag tycker det funkar. Sen har jag ju tiden pÄ visarna sÄ infon pÄ displayen kan man ju lÄta det ta nÄgon vinkling hit eller dit för att se. Men som sagt, inte tÀnkt pÄ det... sÄ det funkar vÀl :)
 

Huntsman

Omega
sÀg inte det, jag kan fÄ min gw-m5610 att synka bÄde hemma i luleÄ vid ett fönster och i lofoten sÄ grÀnserna pÄ hur lÄngt sÀndaren rÀcker Àr nog ett worst-case-scenario

Jepp, min Rangeman synkade faktiskt pÄ handleden 0:03 i lördags nÀr jag stod utomhus pÄ Storgatan i LuleÄ.
Har Àven köpt en "synkförstÀrkare" som hjÀlper signalen frÄn Tyskland att synka klockorna.

Men mina G-shocks har ocksÄ synkat norr om polcirkeln utan hjÀlpmedel flera ggr, dock sÀllan pÄ sommaren, men rÀtt sÄ frekvent pÄ vintern.
 

SeikoSan

Omega
2-Faktor
Min synkar med tavlan uppÄt vid ett specifikt fönster. SÄ har man problem kan det vara vÀrt att flytta runt och testa.
 

Starship

Cartier
Köpte en ny 5610 frÄn ebay. SÀljaren jbwatchescom har drygt 2000 positiva omdömen och 6 negativa. NÀr jag packar upp klockan Àr den rejÀlt begagnad. Den ser ut att ha minst ett Ärs handledstid. Suck. Ska det vara sÄ svÄrt att handla pÄ ebay?
 
Topp