• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Finns det nÄgon ljusgrÄ och/eller mörkgrÄ 5600? Funderar pÄ en liten NES-hyllning. UtgÄ frÄn en GWM5610 och montera ljusgrÄ shroud med röd text och mörkgrÄtt band för att matcha fÀrgtemat. Vad tror ni?

199644800px-NES-console-with-controller-png.png


71SyuFri-xL._UL1500_.jpg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Det hÀr kan ju vara en kandidat till bandet, DW-D5600P-8DR.

csdwd5600p8dr_1.jpg


...och hÀr har vi kanske shrouden, GB-5600B-K8JF.

kevin-lyons-arkitip-casio-g-shock-gb-5600b-k8jf-watch-01.jpg


Var hittar man nu delarna utan att köpa tre klockor?
Tiktox eller pacparts. Kanske bÀst att köpa i grupp.

Tror dock inte DW bezeln passar 5610. Bandet passar men inte bezeln. Batteri bezels pÄ andra batteri gshocks. Undantag för gw5000 som har samma bezel som DW modellerna.
 
Senast Àndrad:

roloj

Cartier
2-Faktor
Tiktox eller pacparts. Kanske bÀst att köpa i grupp.

Tror dock inte DW bezeln passar 5610. Bandet passar men inte bezeln. Batteri bezels pÄ andra batteri gshocks. Undantag för gw5000 som har samma bezel som DW modellerna.
Är det smidigt att bestĂ€lla frĂ„n tiktox och pacparts? SjĂ€lv har jag handlat frĂ„n watchtech vid ett tillfĂ€lle. KĂ€ndes dyrt och sĂ„ var det vĂ€ldigt lĂ„ng leveranstid, men de kanske inte har eget lager.
Tabellen nedan kanske kan hjÀlpa till med projektet (snodd frÄn watchuseek).
5600_Series2.jpg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Är det smidigt att bestĂ€lla frĂ„n tiktox och pacparts? SjĂ€lv har jag handlat frĂ„n watchtech vid ett tillfĂ€lle. KĂ€ndes dyrt och sĂ„ var det vĂ€ldigt lĂ„ng leveranstid, men de kanske inte har eget lager.
Tabellen nedan kanske kan hjÀlpa till med projektet (snodd frÄn watchuseek).
5600_Series2.jpg
Aldrig köpt sjÀlv men verkar vÀl inte sÄ krÄngligt. Dyr frakt bara.
 

Starship

Cartier
Jag sitter och Àter frukost med min 5610 som anlÀnde igÄr. TyvÀrr fattas texten rcvd! Jag bor i Linköping sÄ landskapet Àr platt. Mitt hus ligger i ett villakvarter med rÀtt lÄga hus och jag har sovrummet pÄ övervÄningen. Min frus radiokontrollerade vÀckarklocka frÄn Clas Ohlsson synkar Àven om jag inte vet hur ofta den lyckas. Min 5610 visar signalnivÄ L1. Borde den inte ha lyckats synka?
1476252760832-1332510496.jpg
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag sitter och Àter frukost med min 5610 som anlÀnde igÄr. TyvÀrr fattas texten rcvd! Jag bor i Linköping sÄ landskapet Àr platt. Mitt hus ligger i ett villakvarter med rÀtt lÄga hus och jag har sovrummet pÄ övervÄningen. Min frus radiokontrollerade vÀckarklocka frÄn Clas Ohlsson synkar Àven om jag inte vet hur ofta den lyckas. Min 5610 visar signalnivÄ L1. Borde den inte ha lyckats synka?
1476252760832-1332510496.jpg
Du ska kunna se pÄ klockan nÀr den synkade sist.
 

Starship

Cartier
Du ska kunna se pÄ klockan nÀr den synkade sist.
Det kan jag ocksÄ: 26:e juli. Klockan Àr fabriksny och anlÀnde till mig igÄr sÄ nu Àr det nya förutsÀttningar. Den synkningen gjordes antagligen i fabriken innan klockan Äkte ner i plÄtburken.
Min förhoppning Àr att det fuktiga och mulna vÀdret vi har just nu Àr dÄligt för synksignalen och att det blir bÀttre nÀr det klarnar. Vilken kvalitetsnivÄ brukar man nÄ pÄ signalen i Sverige. L1 som jag eller högre?
 

roloj

Cartier
2-Faktor
Det kan jag ocksÄ: 26:e juli. Klockan Àr fabriksny och anlÀnde till mig igÄr sÄ nu Àr det nya förutsÀttningar. Den synkningen gjordes antagligen i fabriken innan klockan Äkte ner i plÄtburken.
Min förhoppning Àr att det fuktiga och mulna vÀdret vi har just nu Àr dÄligt för synksignalen och att det blir bÀttre nÀr det klarnar. Vilken kvalitetsnivÄ brukar man nÄ pÄ signalen i Sverige. L1 som jag eller högre?
Jag fÄr L1 i Stockholm, men har aldrig lyckats synka manuellt. Den automatiska synken pÄ natten lyckas nÄgra gÄnger varje vecka. I SmÄland dÀremot synkar den varje natt.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag sitter och Àter frukost med min 5610 som anlÀnde igÄr. TyvÀrr fattas texten rcvd! Jag bor i Linköping sÄ landskapet Àr platt. Mitt hus ligger i ett villakvarter med rÀtt lÄga hus och jag har sovrummet pÄ övervÄningen. Min frus radiokontrollerade vÀckarklocka frÄn Clas Ohlsson synkar Àven om jag inte vet hur ofta den lyckas. Min 5610 visar signalnivÄ L1. Borde den inte ha lyckats synka?
1476252760832-1332510496.jpg
Det finns nÄgon mobilapp som kan ge signaler för synkning. Kommer inte pÄ vad den heter.
 

gnutten

Breitling
Jag sitter och Àter frukost med min 5610 som anlÀnde igÄr. TyvÀrr fattas texten rcvd! Jag bor i Linköping sÄ landskapet Àr platt. Mitt hus ligger i ett villakvarter med rÀtt lÄga hus och jag har sovrummet pÄ övervÄningen. Min frus radiokontrollerade vÀckarklocka frÄn Clas Ohlsson synkar Àven om jag inte vet hur ofta den lyckas. Min 5610 visar signalnivÄ L1. Borde den inte ha lyckats synka?
1476252760832-1332510496.jpg
Du fÄr nog tyvÀrr gÄ runt och testa lite olika fönster/platser för att se vart du fÄr bÀst signal. Bor i Vadstena och dÀr har jag L3. Det misslyckades ÀndÄ under ett manuellt försök att uppdatera. Men har tillslut hittat ett par platser dÀr den synkar bra under natten nÀr den sjÀlv söker.

Annars finns som sagt JJY simulator appar. (Hur det i sig fungerar vet jag inte...)
 
Senast Àndrad:

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag sitter och Àter frukost med min 5610 som anlÀnde igÄr. TyvÀrr fattas texten rcvd! Jag bor i Linköping sÄ landskapet Àr platt. Mitt hus ligger i ett villakvarter med rÀtt lÄga hus och jag har sovrummet pÄ övervÄningen. Min frus radiokontrollerade vÀckarklocka frÄn Clas Ohlsson synkar Àven om jag inte vet hur ofta den lyckas. Min 5610 visar signalnivÄ L1. Borde den inte ha lyckats synka?
1476252760832-1332510496.jpg

Jag hittade den. Clock wave heter den. JJY Àr vÀl specifik för japan signal va?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Ja, men jag vet inga appar som simulerar DCF77. Casio:n borde klara JJY ocksÄ.
Trodde man mÄste vÀlja rÀtt signal? AlltsÄ har du klockan instÀlld pÄ Stockholm och tar Japan signal. Blir det inte fel dÄ? VÀgrar den inte synka dÄ?

Jag har ocksÄ nÄgra stÀllen i lÀgenheten dÀr det funkar bÀttre. Brukar rikta högersidan av klockan mot Tyskland :)
 

gnutten

Breitling
Trodde man mÄste vÀlja rÀtt signal? AlltsÄ har du klockan instÀlld pÄ Stockholm och tar Japan signal. Blir det inte fel dÄ? VÀgrar den inte synka dÄ?

Jag har ocksÄ nÄgra stÀllen i lÀgenheten dÀr det funkar bÀttre. Brukar rikta högersidan av klockan mot Tyskland :)
EDIT: Du har rÀtt i att det krÀvs att man stÀller klockan till Japan först. OmstÀndlig vÀg det dÀr. Tror ocksÄ den tar mobilens tid och stÀller in. SÄ det Àr antagligen inte vÀrt det.
 
Senast Àndrad:

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jag sitter och Àter frukost med min 5610 som anlÀnde igÄr. TyvÀrr fattas texten rcvd! Jag bor i Linköping sÄ landskapet Àr platt. Mitt hus ligger i ett villakvarter med rÀtt lÄga hus och jag har sovrummet pÄ övervÄningen. Min frus radiokontrollerade vÀckarklocka frÄn Clas Ohlsson synkar Àven om jag inte vet hur ofta den lyckas. Min 5610 visar signalnivÄ L1. Borde den inte ha lyckats synka?
1476252760832-1332510496.jpg

Jag har inte just den modellen men min G-shock med radiomottagning frÄn Tyskland och England synkar i princip aldrig. Köptes i Japan.
Ångrar lite att jag inte köpte en modell som synkar i Sverige.
 

roloj

Cartier
2-Faktor

Fujoor

Patek
2-Faktor
Försökte synka ganska lÀnge utan att det hÀnde nÄgot med clockwave appen. Utanför fönstret tar det ju bara nÄgra sekunder.
 
Topp