• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte burit denna sedan i somras... Idag blir det Àndring pÄ det, borde fan skÀmmas!!!
IMG_0958.JPG
 

Starship

Cartier
Jag begÀrde pengarna tillbaka. VÀrt experimentet dock :) det funkade ju att synka iaf
Min klocka har lyckats synka tvÄ nÀtter, först liggande i sovrumsfönstret och sedan sittande pÄ armen. Jag antar att den framöver kommer att lyckas synka Ätminstone en gÄng i veckan sÄ jag lÀgger ner spÄret med appar ody. Det Àr dock fascinerande att se hur otroligt mycket kreativitet det finns. "Jag testar att implementera radiosynkprotokollet med högtalaren som sÀndare." Helt otroligt.
 

andyholmes

Breitling
Ingen synk idag sÄklart nÀr det Àr det aktuella Àmnet, brukar synka automatiskt nÄgra gÄnger i veckan annars
 

Bilagor

  • IMG_0653.JPG
    IMG_0653.JPG
    62.5 KB · Visningar: 49

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Var bor du pÄ ett ungefÀr? NÄgon sÀndare finns inte i Sverige sÄ den tyska och engelska Àr de nÀrmaste.

Aha, ok. Jag uppfattade inlÀgget felaktigt. I början synkade den nÄgra gÄnger men inte lÀngre, Àven om jag stÄr utomhus, bra vÀder. Jag bor i Göteborg.
Sen vet jag inte hur nyare analoga G-shock modeller beter sig men vid synkning eller manuell Àndring av tid sÄ gÄr visarna bara Ät ett hÄll. Det tar ofta mycket lÄng tid att stÀlla in korrekt tid.
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor

Fujoor

Patek
2-Faktor
Den hÀr jubileumsvarianten skulle jag vilja ha. Fyrkantig, screw back och titan. Synd bara att prislappen har dragit ivÀg helt Ät fel hÄll. . .
https://www.amazon.com/CASIO-G-Shock-GW-T5030C-1JR-Anniversary-Limited/dp/B00DCJTOX0
Hade inte sett den innan. Den Àr lik min ovan, fast med multiband 6. Tycker dock modulen utan multiband Àr bÀttre iom att man ser klockan i alla lÀgen. Dom borde byta Àven pÄ GW5000. Kanske införa dual time igen.
 
Senast Àndrad:
Topp