• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fujoor

Patek
2-Faktor
Bra jobb @Fujoor ! FÄr vÀl köra min Mudmaster imorgon och slÀnga upp lite bilder. :D
Den Àr grym! TyvÀrr kan inte alla bÀra upp den :D (syftar pÄ att jag INTE kan bÀra upp den om nu nÄgon av trÄdens tre bevakare trodde nÄgot annat)
19320BF6-099D-4163-AAC6-610C774E5B26.JPG
 
Senast Àndrad:

eblomgren

Omega
Jag vet att frÄgan har varit uppe hÀr mÄnga gÄnger men jag blir ÀndÄ inte riktigt klok pÄ multiband 6-synkningen som jag inte fÄr att funka alls. Ni som bor i Stockholm som jag, fÄr ni era multibandare att synka? I sÄnt fall bara auto pÄ natten eller Àven manuell synkning? Vilket vÀderstreck lÀgger ni den mot och hur placerar ni den? Tack pÄ förhand frÄn en ickesynkande GW-5000.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag vet att frÄgan har varit uppe hÀr mÄnga gÄnger men jag blir ÀndÄ inte riktigt klok pÄ multiband 6-synkningen som jag inte fÄr att funka alls. Ni som bor i Stockholm som jag, fÄr ni era multibandare att synka? I sÄnt fall bara auto pÄ natten eller Àven manuell synkning? Vilket vÀderstreck lÀgger ni den mot och hur placerar ni den? Tack pÄ förhand frÄn en ickesynkande GW-5000.
Toppen av klockan mot dcf77 mainhausen nÀra frankfurt. Synkar direkt för mig. BÄde manuell och automat. Har en Rangeman,5610 och gw-5000.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Och bara sÄ det inte blir nÄgra missförstÄnd, du bor i Stockholmstrakten? VÀnder du den uppochner eller vinklar du den pÄ nÄgot sÀtt sÄ att tippen riktas mot Mainhausen?
Nej jag bor i Göteborg iof :) jag har dom sĂ„ som jag visar pĂ„ en bild nĂ„gra poster upp hĂ€r. LĂ„ter dom ligga rakt upp och ha "toppen" pĂ„ klockan riktad. Tror inte det Ă€r sĂ„ petnoga. Bara du har ett klart synfĂ€lt och det Ă€r hyfsat bra vĂ€der. Allting synkar bra hĂ€r. Även Citizen. Tror dock det kan vara svĂ„rare i Stockholm. Fanns nĂ„gon som postade en bild pĂ„ hur lĂ„ngt signalerna strĂ€cker sig.
 

eblomgren

Omega
SÄ det finns alltsÄ en framsida med Sveriges baksida :p. Jo jag har sett den bilden, det strÀcker sig till GÀvle typ. Men som jag har förstÄtt nÀr man lÀst hÀr och pÄ andra forum verkar GW-5000 vara lite svagare att ta emot signaler Àn andra multibandare. Fujoor, har du lika lÀtt med din gw-5000 som med Rangeman:en?
 

Huntsman

Omega
SÄ det finns alltsÄ en framsida med Sveriges baksida :p. Jo jag har sett den bilden, det strÀcker sig till GÀvle typ. Men som jag har förstÄtt nÀr man lÀst hÀr och pÄ andra forum verkar GW-5000 vara lite svagare att ta emot signaler Àn andra multibandare. Fujoor, har du lika lÀtt med din gw-5000 som med Rangeman:en?

Har bÄde 5610 & Rangeman, bÀgge har jag lyckats synka norr om polcirkeln, sÄ det borde verkligen funka för dig.

Pröva olika platser i ditt hem, det kan t.o.m. hÀnda att de synkar bÀttre pÄ stÀllen som inte vetter mot söder..
 

kapahoo

Omega
Jag vet att frÄgan har varit uppe hÀr mÄnga gÄnger men jag blir ÀndÄ inte riktigt klok pÄ multiband 6-synkningen som jag inte fÄr att funka alls. Ni som bor i Stockholm som jag, fÄr ni era multibandare att synka? I sÄnt fall bara auto pÄ natten eller Àven manuell synkning? Vilket vÀderstreck lÀgger ni den mot och hur placerar ni den? Tack pÄ förhand frÄn en ickesynkande GW-5000.


Inte manuellt men automatiskt funkar min 5610 nÀr jag har den pÄ mig pÄ natten. Och jag sover inte i fönstret!
Bor i Uppsala.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
SÄ det finns alltsÄ en framsida med Sveriges baksida :p. Jo jag har sett den bilden, det strÀcker sig till GÀvle typ. Men som jag har förstÄtt nÀr man lÀst hÀr och pÄ andra forum verkar GW-5000 vara lite svagare att ta emot signaler Àn andra multibandare. Fujoor, har du lika lÀtt med din gw-5000 som med Rangeman:en?
Det verkar vara lite olika. Jag hade en GW5000 förut som var svÄr och krÀvde ett par försök. Den jag har nu (min andra) synkar nÀstan snabbast utav alla. Inga problem med andra ord. Att metallen skulle innebÀra synkningssvÄrigheter köper jag inte. DÄ hade man ju inte byggt den i metall :)
 

eblomgren

Omega
Nu kommer jag med den glÀdjande nyheten att min GW-5000 faktiskt synkade natten mellan tisdag till onsdag (kl 0.05 för att vara exakt). Jag la den med urtavlan nerÄt pÄ en hög hylla ute pÄ den inglasade balkongen vilket verkar gjort susen. Nu kommer jag iofs inte ihÄg vad det var för vÀder den natten sÄ det kan ju ha varit vÀderförhÄllandena och inte den nya platsen (den synkade inte i natt tex.) Men tanken som slog mig var om de nya isolerade 3-glasfönstren jag har i lÀgenheten skÀrmar av radiovÄgorna mycket till skillnad mot enkelglaset pÄ balkongen? Hur som helst Àr det skönt att den klarade av att synka Àven uppe i Stockholm.
 

Micke_A

Omega
Nu kommer jag med den glÀdjande nyheten att min GW-5000 faktiskt synkade natten mellan tisdag till onsdag (kl 0.05 för att vara exakt). Jag la den med urtavlan nerÄt pÄ en hög hylla ute pÄ den inglasade balkongen vilket verkar gjort susen. Nu kommer jag iofs inte ihÄg vad det var för vÀder den natten sÄ det kan ju ha varit vÀderförhÄllandena och inte den nya platsen (den synkade inte i natt tex.) Men tanken som slog mig var om de nya isolerade 3-glasfönstren jag har i lÀgenheten skÀrmar av radiovÄgorna mycket till skillnad mot enkelglaset pÄ balkongen? Hur som helst Àr det skönt att den klarade av att synka Àven uppe i Stockholm.
Det lÄter inte omöjligt. Det Àr ju ofta problem med mobiltÀckning i nybyggda hus p g a moderna fönster.
 

eblomgren

Omega
Det lÄter inte omöjligt. Det Àr ju ofta problem med mobiltÀckning i nybyggda hus p g a moderna fönster.

Ja jag tror faktiskt det mÄste vara det, för sÄ fort klockan Àr inne sÄ synkar den inte men flyttar jag den till hyllan pÄ balkongen (2 meter till höger och 1 meter upp frÄn platsen inomhus) sÄ synkar den mer eller mindre varje natt.
 

Micke_A

Omega
Ja jag tror faktiskt det mÄste vara det, för sÄ fort klockan Àr inne sÄ synkar den inte men flyttar jag den till hyllan pÄ balkongen (2 meter till höger och 1 meter upp frÄn platsen inomhus) sÄ synkar den mer eller mindre varje natt.
Min synkar nÀr jag har den pÄ armen. trots att jag sover i kÀllarplanet... VÀlkommen till SkÄne! ;)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
PlÀterad förmodar jag? Annars rÀtt snygg.. kanske pÄ en rappare med fejk-guld-löstÀnder. :-D

Hand finished by master craftsman Bihou Asano, and taking cues from Japanese craftsmanship, the latest MRG-G1000 is said to be limited to just 300 pieces. The design features a hammered finish to go along with its decadent gold ion plating which is a color scheme meant to reflect the history of Japan.

http://www.vibzn.com/g-shock-presents-the-limited-japanese-inspired-mrg-g1000-gold-hammerton/
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Halloj,

Min G-shock har redan pĂ„ tvĂ„ dagar dragit ivĂ€g i tid, nu gĂ„r den 2 sekunder för snabbt. Är detta vanligt? vad beror det pĂ„? jag trodde att digitala klockor i princip gick perfekt!

Tack pÄ förhand!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Halloj,

Min G-shock har redan pĂ„ tvĂ„ dagar dragit ivĂ€g i tid, nu gĂ„r den 2 sekunder för snabbt. Är detta vanligt? vad beror det pĂ„? jag trodde att digitala klockor i princip gick perfekt!

Tack pÄ förhand!
Tror i princip alla G-Shocks Àr specade +-15 sekunder/mÄnad. Beror pÄ temperaturskillnader vilket pÄverkar kvartskristallernas svÀngningar och dÀrmed tidtagningen.
 
Jag vill ju bara fÄ vara med hÀr, men Àr inte sÀker pÄ att jag borde fÄ vara det O_O
Bjuder dÄ pÄ ett par bilder pÄ min hederliga gamla och vÀlslitna G-7710 sÄ ni kan fÄ se hur en beater ska se ut!

:)
20161214_225311.jpg
20161214_225339.jpg



FörstÄr att det mest snackas nya G-Shock hÀr, men ÀndÄ.. :D
Edit, jag letar faktiskt efter en slaktklocka att reparera denna med...
 
Topp