• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

vonbahr

Har fÄtt baka en pizza pÄ menyn
2-Faktor
Tips till stockholmare som har problem med sync;
Jag har köpt en app till telefonen som heter clockwave, förstÀrker signalen och har med framgÄng lyckats synka bÄde rangeman och mudmaster mitt inifrÄn Hammarby sjöstad :)
 

jakebarnes

Cartier
Begick G-Shock premiÀr idag
IMG_7752.JPG
 

kapahoo

Omega
Landade dessa tvĂ„ idag. Ännu en gĂ„ng konstaterar jag att det Ă€r rangeman som Ă€r den (imo) bĂ€sta -G-'n.
Mudmaster Àr en riktig hÄllkÀftenklocka och eftersom jag har kvar det gula bandet frÄn min förra, Àr sommarens klocka redan klar :)
IMG_0449.JPG

Är det orimligt att tĂ€nka sig en Mudmaster som dagligdagsklocka för de flesta tillfĂ€llen? Även om man jobbar vid skrivbord...
 

vonbahr

Har fÄtt baka en pizza pÄ menyn
2-Faktor
Är det orimligt att tĂ€nka sig en Mudmaster som dagligdagsklocka för de flesta tillfĂ€llen? Även om man jobbar vid skrivbord...
Det tycker jag egentligen inte... men det kan se lite konstigt ut om man jobbar vid skrivbord att ha en atomkrigs-bestÀndig klocka.
SjÀlv Àr jag yrkesmatlagare och utsÀtter mina klockor för arbetstemperaturer mellan -21c och 300c, konstant fukt, hÄrda smÀllar samt random oömhet. Alla mina klockor fÄr gÄ i diskmaskinen som standardprov.
 

kapahoo

Omega
Det Àr just om den ser stor jag tÀnker pÄ. FÄr klÀmma lite...
Det dÀr med atomkrigsbestÀndigheten kÀnns snarast som en fördel, Àven dÀr det blir lite löjligt.

5610 upplever jag som för liten. Men den Àr ju avsevÀrt mindre ocksÄ.
 
Sonen behöver en klocka nu nÀr han fyller 11. TÀnkte G-Shock kan vara lÀmplig att börja med dÄ har vÀldigt aktiv bÄde ute som inne. NÄgra tips pÄ vilken modell som skulle kunna passa bÀst pÄ en 11 Ärings handled?
 

Sorubim

Audemars
Sonen behöver en klocka nu nÀr han fyller 11. TÀnkte G-Shock kan vara lÀmplig att börja med dÄ har vÀldigt aktiv bÄde ute som inne. NÄgra tips pÄ vilken modell som skulle kunna passa bÀst pÄ en 11 Ärings handled?

Klassisk och enkel och relativt liten (för att vara en G-Shock) DW-5600E...
DW-5600E-1VER.jpg


Mudman ur G-9000 serien Àr ocksÄ relativt smÄ...
g9000.jpg



Om dessa Àr för stora, sÄ kan du ju kolla efter Casios "Baby-G" klockor. Dock en viss risk att han tycker att det Àr töntigt att det stÄr "Baby" pÄ klockan.:D
BGD500-1_large.png


EDIT: Hittade en riktig tuffing:
BABY-G-BGD-501.jpg
 
Senast Àndrad:

ekan76

Omega
Sonen behöver en klocka nu nÀr han fyller 11. TÀnkte G-Shock kan vara lÀmplig att börja med dÄ har vÀldigt aktiv bÄde ute som inne. NÄgra tips pÄ vilken modell som skulle kunna passa bÀst pÄ en 11 Ärings handled?
Jag röstar pÄ en G-9000 mudman. Flera roliga modeller och kombinationer. Har sjÀlv en G-9000BP (svart och lila). Grymt snygg.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det orimligt att tĂ€nka sig en Mudmaster som dagligdagsklocka för de flesta tillfĂ€llen? Även om man jobbar vid skrivbord...
IMG_7114.JPG

Tveksamt om du skulle gilla att ha en Mudmaster som daglig klocka. Jag gillar min men det blir ganska bulkigt nÀr det Àr kallt ute och man har bÄde tjock tröja och jacka pÄ sig. Den Àr bekvÀm men stor. Sommartid lÀr det dÀremot inte vara nÄgot problem. Det finns ju dÀremot en miljard olika G-Shock-modeller sÄ nÄgon bör du ju hitta.
 

Sledger

Cartier
Är det orimligt att tĂ€nka sig en Mudmaster som dagligdagsklocka för de flesta tillfĂ€llen? Även om man jobbar vid skrivbord...
Sitter du med lÄngÀrmad skjorta om dagarna sÄ blir det nog knöligt. Jag har ett varierande arbete dÀr jag sitter en del vid dator för att nÀsta stund stÄ och lyfta tunga stÄldetaljer och nÀsta hÄlla pÄ med skitiga maskiner. Jag köpte en Mudmaster som jobbklocka och det har blivit sÄ att jag bÀr den pÄ fritiden ocksÄ. Jag tycker den Àr grymt bekvÀm, trots sin storlek. Jag bÀr dock nÀstan aldrig lÄngÀrmad skjorta. :)
 

kapahoo

Omega
Sitter du med lÄngÀrmad skjorta om dagarna sÄ blir det nog knöligt. Jag har ett varierande arbete dÀr jag sitter en del vid dator för att nÀsta stund stÄ och lyfta tunga stÄldetaljer och nÀsta hÄlla pÄ med skitiga maskiner. Jag köpte en Mudmaster som jobbklocka och det har blivit sÄ att jag bÀr den pÄ fritiden ocksÄ. Jag tycker den Àr grymt bekvÀm, trots sin storlek. Jag bÀr dock nÀstan aldrig lÄngÀrmad skjorta. :)

Det gör egentligen inte jag heller Àven om det hÀnder. Behövs dock sÀllan vara "tjusigare" Àn att jag kan rulla upp Àrmarna. Men ...

IMG_7114.JPG

Tveksamt om du skulle gilla att ha en Mudmaster som daglig klocka. Jag gillar min men det blir ganska bulkigt nÀr det Àr kallt ute och man har bÄde tjock tröja och jacka pÄ sig. Den Àr bekvÀm men stor. Sommartid lÀr det dÀremot inte vara nÄgot problem. Det finns ju dÀremot en miljard olika G-Shock-modeller sÄ nÄgon bör du ju hitta.

...den Àr alltsÄ sÄ hög att den kan vara i vÀgen? Man vill ju inte irritera sig pÄ klockan man bÀr.
Jag Àr egentligen mest intresserad av nÄgot som hÄller i alla vÀder och man kan lita nÄgorlunda pÄ rent kvalitetsmÀssigt. Mudmastern fyller de kriterierna inbillar jag mig, ser cool ut och ligger hyfsat rÀtt i pris.

Tack för alla svar!
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Jahopp efter att kollat pÄ G-shocks hela dagen pÄ bÄde nÀtet och nÄgra butiker sÄ har jag bestÀllt en.
Mitt krav var svart display inte sÄ skrikig,lite roliga funktioner precis som nÀr man köper ny bil:cool: sÄ vill man ju pilla lite:eek:.
Valet blev G-9300GB-1 Mudman gold edition.
 

Bilagor

  • IMG_2501.PNG
    IMG_2501.PNG
    61.5 KB · Visningar: 46
Topp