• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_8895.JPG

Körde mÄlarklocka idag. MÄlat som en tok hela dagen. :artist:
 

Johe

Omega
Hmm... NĂ€r jag kollade nĂ€rmre pĂ„ dokumentationen pĂ„ min nyköpta frĂ„n cyberphoto sĂ„ ser jag att certet inte Ă€r ifyllt. Är de grĂ„handlare alltsĂ„? Isf kĂ€nns ju inte priset sĂ€rskilt bra och det ordinarie innan rean helt fel.

Visst, inte jÀtteviktigt i den hÀr prisklassen och klockan Àr vÀl oförstörbar sÄ ingen större risk för fel under garantitiden. Men hade nog handlat nÄgon annanstans med den vetskapen.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Hmm... NĂ€r jag kollade nĂ€rmre pĂ„ dokumentationen pĂ„ min nyköpta frĂ„n cyberphoto sĂ„ ser jag att certet inte Ă€r ifyllt. Är de grĂ„handlare alltsĂ„? Isf kĂ€nns ju inte priset sĂ€rskilt bra och det ordinarie innan rean helt fel.

Visst, inte jÀtteviktigt i den hÀr prisklassen och klockan Àr vÀl oförstörbar sÄ ingen större risk för fel under garantitiden. Men hade nog handlat nÄgon annanstans med den vetskapen.
Deras ordinarie priser va ju ganska höga innan 30% drogs av
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hmm... NĂ€r jag kollade nĂ€rmre pĂ„ dokumentationen pĂ„ min nyköpta frĂ„n cyberphoto sĂ„ ser jag att certet inte Ă€r ifyllt. Är de grĂ„handlare alltsĂ„? Isf kĂ€nns ju inte priset sĂ€rskilt bra och det ordinarie innan rean helt fel.

Visst, inte jÀtteviktigt i den hÀr prisklassen och klockan Àr vÀl oförstörbar sÄ ingen större risk för fel under garantitiden. Men hade nog handlat nÄgon annanstans med den vetskapen.

Du har sÀkert sÄ ev garanti gÄr via dem vid strul/garantiproblem.
 

vonbahr

Har fÄtt baka en pizza pÄ menyn
2-Faktor
denna Äkte nyss ut pÄ köpochsÀlj :) sjukt mycket klocka för pengen
IMG_0530.JPG
Jag köpte bÄde mudmaster och rangeman samtidigt.. mudmaster fÄr stanna, rangeman fÄr gÄ.
 

vonbahr

Har fÄtt baka en pizza pÄ menyn
2-Faktor
Snygg klocka, varför fÄr den gÄ?
Jag köpte den samtidigt som jag köpte en mudmaster. Av de tvÄ, Àr rangeman den bÀttre klockan tycker jag, men av de bÄda dÄliga affÀrerna som jag gör om jag sÀljer nÄgon av dom, Àr rangeman minst dÄlig (förlorar minst pÄ den).
Hade gÀrna behÄllit bÄda, men det tillÄter inte husefriden. Jag har ju köpt andra klockor ocksÄ :)
 

lofgreno

Audemars
Jag köpte den samtidigt som jag köpte en mudmaster. Av de tvÄ, Àr rangeman den bÀttre klockan tycker jag, men av de bÄda dÄliga affÀrerna som jag gör om jag sÀljer nÄgon av dom, Àr rangeman minst dÄlig (förlorar minst pÄ den).
Hade gÀrna behÄllit bÄda, men det tillÄter inte husefriden. Jag har ju köpt andra klockor ocksÄ :)
Ok, jag förstĂ„r. â˜ș
Hehe, det dĂ€r med husfriden kĂ€nner jag igen. Lycka till! â˜ș
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag köpte den samtidigt som jag köpte en mudmaster. Av de tvÄ, Àr rangeman den bÀttre klockan tycker jag, men av de bÄda dÄliga affÀrerna som jag gör om jag sÀljer nÄgon av dom, Àr rangeman minst dÄlig (förlorar minst pÄ den).
Hade gÀrna behÄllit bÄda, men det tillÄter inte husefriden. Jag har ju köpt andra klockor ocksÄ :)
Underbar logik, du skrev vÀl i "perfekta duo"-trÄden eller liknande för nÄn vecka sedan att den skulle stanna om en mÄste lÀmna. :D
 

vonbahr

Har fÄtt baka en pizza pÄ menyn
2-Faktor
Underbar logik, du skrev vÀl i "perfekta duo"-trÄden eller liknande för nÄn vecka sedan att den skulle stanna om en mÄste lÀmna. :D
Mjo, visst Àr det sÄ. TyvÀrr Àr det ju hopplöst med klockor i denna prisklass. Vill minnas att jag betalade ca.8k för min förra mudmaster (med gult armband) och sÄlde den sedan för 2,5k efter ca.5mÄnader. Det svider mer Àn att slÀppa ivÀg rangeman för ca.2k..
 

lofgreno

Audemars
Mjo, visst Àr det sÄ. TyvÀrr Àr det ju hopplöst med klockor i denna prisklass. Vill minnas att jag betalade ca.8k för min förra mudmaster (med gult armband) och sÄlde den sedan för 2,5k efter ca.5mÄnader. Det svider mer Àn att slÀppa ivÀg rangeman för ca.2k..
Phew, vĂ€rre Ă€n en bil! â˜ș
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mjo, visst Àr det sÄ. TyvÀrr Àr det ju hopplöst med klockor i denna prisklass. Vill minnas att jag betalade ca.8k för min förra mudmaster (med gult armband) och sÄlde den sedan för 2,5k efter ca.5mÄnader. Det svider mer Àn att slÀppa ivÀg rangeman för ca.2k..
Ja, trÄkigt. G-Shock Àr illa vad gÀller prisras men jag kommer aldrig köpa en ny Breitling igen, det kan jag lova. :D
 

Veratio

Cartier
Har en Mudmaster med grönt och ett gult band till. Perfekt extraklocka att ha nÀr man inte orkar stÀlla en vanlig! Och förstÄs perfekt sommarklocka!

Har nÄgon nÄgon koll pÄ var man kan fÄ tag pÄ ett sÄnt hÀr band:

G-GWG-1000DC-1A5-765x556.jpg


Bilden Àr ju snodd, som ni förstÄr. Ser stenhÄrt ut, mÄste man ju ha till sommaren! Inte helsugen pÄ att betala 1 400 kr eller nÄgot sÄnt!

Tacksam för input!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har en Mudmaster med grönt och ett gult band till. Perfekt extraklocka att ha nÀr man inte orkar stÀlla en vanlig! Och förstÄs perfekt sommarklocka!

Har nÄgon nÄgon koll pÄ var man kan fÄ tag pÄ ett sÄnt hÀr band:

G-GWG-1000DC-1A5-765x556.jpg


Bilden Àr ju snodd, som ni förstÄr. Ser stenhÄrt ut, mÄste man ju ha till sommaren! Inte helsugen pÄ att betala 1 400 kr eller nÄgot sÄnt!

Tacksam för input!
Kolla med en klockmaster som sÀljer G-Shock, de kan bestÀlla.
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Ifall nÄgon inte hann med att fynda pÄ Teknikmagasinets black friday och deras superpris pÄ G-shock GA-100-1A1ER sÄ har jag lagt upp en annons pÄ min. Endast uppackad och blev sedan liggandes i sin lÄda. SÀljer den för samma pris som jag köpte den för +frakt. Bara att slÄ till :) Ordinarepris pÄ Teknikmagasinet Àr 999kr.

https://klocksnack.se/threads/casio...nyskick-kvitto-garanti-550kr-ink-frakt.66405/
 

Micke_A

Omega
PÄgen Àr nere och kuskar runt i Thailand med min 5610:a. Den synkar inte. Kan det vara för lÄngt frÄn sÀndare? Dessutom stÄr laddningen pÄ "M" Àven efter tre dagars sol, vilket den f ö gjort hela hösten och vintern hÀr. Men nu? Konstigt. NÄgra idéer?
 

Kanadicken

Panerai
PÄgen Àr nere och kuskar runt i Thailand med min 5610:a. Den synkar inte. Kan det vara för lÄngt frÄn sÀndare? Dessutom stÄr laddningen pÄ "M" Àven efter tre dagars sol, vilket den f ö gjort hela hösten och vintern hÀr. Men nu? Konstigt. NÄgra idéer?
Hmm, dÄ jag bor i Skellefte det ser ut som multi band börda inte bli nÄn stor krav pÄ min nÀste klocka.
multiband NA Euro.JPG

Konstigt hur stark signalen Àr frÄn Denver.
multiband china jap.JPG
Inte konstigt att den inte sinkar dÀr
 

Sorubim

Audemars
PÄgen Àr nere och kuskar runt i Thailand med min 5610:a. Den synkar inte. Kan det vara för lÄngt frÄn sÀndare? Dessutom stÄr laddningen pÄ "M" Àven efter tre dagars sol, vilket den f ö gjort hela hösten och vintern hÀr. Men nu? Konstigt. NÄgra idéer?
Nu Àr inte geografi min starkaste gren, men Àr det kinesiska sÀndaren som Àr nÀrmast dÄ gissar jag. DÄ mÄste han ju stÀlla "Home city" till nÄn stad som ligger i UTC+7 först. Vet inte om Bangkok finns bland de förinstÀllda, om inte sÄ nÄgon annan stad i samma tidszon. DÄ borde klockan haja att den ska leta efter Kina-sÀndaren först och frÀmst.
Det dÀr med laddningen lÄter vÀldigt mysko.
 

Micke_A

Omega
Nu Àr inte geografi min starkaste gren, men Àr det kinesiska sÀndaren som Àr nÀrmast dÄ gissar jag. DÄ mÄste han ju stÀlla "Home city" till nÄn stad som ligger i UTC+7 först. Vet inte om Bangkok finns bland de förinstÀllda, om inte sÄ nÄgon annan stad i samma tidszon. DÄ borde klockan haja att den ska leta efter Kina-sÀndaren först och frÀmst.
Det dÀr med laddningen lÄter vÀldigt mysko.
Han kanske bara Àr ute pÄ dygnets mörka timmar... FÄr nog kolla upp det dÀr.
 
Topp