• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Familjen vÀxer.. Ytterligare tvÄ pÄ g.. Var fan ska det hÀr sluta? :)
IMG_20170405_080716.jpg

Jag var in pÄ KlockmÀster och kÀnde pÄ sÄn dÀr pjÀs tidigare idag! Blev riktigt sugen faktiskt, satt skönt pÄ min smala handled. Men hade ju tÀnkt köpa en GWM5610! ;)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Men sÄ fint! Ska försöka mig pÄ nÄgot liknande. Nu vill jag mest fÄ det att funka bara för att haha.

Det finns viss charm i att stÀlla in alla klockorna manuellt (som man ju fick anledning att göra rÀtt nyligen).
 

Andy McB

Rolex
Jag var in pÄ KlockmÀster och kÀnde pÄ sÄn dÀr pjÀs tidigare idag! Blev riktigt sugen faktiskt, satt skönt pÄ min smala handled. Men hade ju tÀnkt köpa en GWM5610! ;)
Ja den Àr trevlig :) men det Àr 5610 ocksÄ ;)
Har tvÄ varianter av dw5600 pÄ ingÄng.. Ska bli jÀkligt intressant dÄ den ena Àr knall-gul :D
 
Det finns viss charm i att stÀlla in alla klockorna manuellt (som man ju fick anledning att göra rÀtt nyligen).

Vill spara den charmen Ät mitt mekaniska ur! Men, nu har den lyckats autosynka. HÀngde den upp och ned i gardinstÄngen ovanför vardagsrumsfönstret och lÀt den vara över natten. Har inte velat ha den liggandes pÄ fönsterbrÀdan eftersom katten troligtvis skulle omplacera den. Men mitt experiment fungerade! Nu gÄr den mot dator/mobil.
 

Shadyboy

Cartier
Jag gÄr sjÀlv i samma tankar och vÀljer lite mellan en DW5600 och den GWM5610, som jag ser att du fastnade för, (bÄda med positiv display) som Àr lite modernare. Hur kÀnns 5610 gentemot 5600 rent funktionsmÀssigt?

Är Ă€ven riktigt sugen pĂ„ en Rangeman (GW9400) och kĂ€nner jag mig sjĂ€lv sĂ„ slutar det vĂ€l med bĂ„de och (5600/5610 och 9400). ;)
Hahaha! Hade kunnat vara jag som skrev detta inlÀgg. Kolla paketöppningstrÄden frÄn igÄr... ;)
 

Shadyboy

Cartier
Kul! Ja, jag har bestÀllt en Rangeman nu. Lutar Ät att det blir en "Doppel-G" med GWM5610, dÄ jag planerar köpa den efter pÄsk. ^^ Kommer nog aldrig kunna vÀlja bara en ...
NÀ det Àr sjukt svÄrt att vÀlja. Kanske för att de Àr sÄ olika. Egentligen kÀnns ju Rangeman för "fin" (lÀs dyr) för att misshandla alltför grovt sÄ 5610 kÀnns ju lÀmplig för det ÀndamÄlet. Men Ä andra sidan Àr ju Rangeman nÀstan gratis jÀmfört med sina "riktiga" klockor sÄ det gÀller vÀl att tÀnka om och bara köra pÄ. Det Àr rÀtt stor skillnad pÄ hur de bÀrs dock... RM Àr stor (!) och 5610 kÀnns inte ens pÄ handleden. Kort sagt finns nog inte den perfekta G-shocken Àn, men det kanske kommer. RM Àr dock nÀra! Mycket bra klocka alltsÄ!
 

Shadyboy

Cartier
En frÄga till alla G-shock-proffs i denna trÄd... Àr det inte sÄ att Rangeman samt 5610 ska ha "auto light" och hur aktiverar man dÄ denna? Hade varit smutt om klockan tÀndes upp per automatik om man lyfte upp den för att kolla tiden.
 

Rixard

Cartier
En frÄga till alla G-shock-proffs i denna trÄd... Àr det inte sÄ att Rangeman samt 5610 ska ha "auto light" och hur aktiverar man dÄ denna? Hade varit smutt om klockan tÀndes upp per automatik om man lyfte upp den för att kolla tiden.
Kolla manualen för den modulen som sitter i. Brukar stÄ vilken modul det Àr pÄ baklocket? I övrigt en inte allt för anvÀndbar funktion. Min uppfattning Àr att det drar mer pÄ batteriet Àn det Àr vÀrt med alla "falska" aktiveringar av belysningen som blir.
 

Shadyboy

Cartier
Kolla manualen för den modulen som sitter i. Brukar stÄ vilken modul det Àr pÄ baklocket? I övrigt en inte allt för anvÀndbar funktion. Min uppfattning Àr att det drar mer pÄ batteriet Àn det Àr vÀrt med alla "falska" aktiveringar av belysningen som blir.
Ska kolla manualen och se hur man löser det. Och tanken kring batteriförbrukning har slagit mig. FÄr fundera en gÄng extra kanske. :)
 

lofgreno

Audemars
Ska kolla manualen och se hur man löser det. Och tanken kring batteriförbrukning har slagit mig. FÄr fundera en gÄng extra kanske. :)
Det brukar vÀl handla om att hÄlla in en knapp extra lÀnge. SÄ Àr det iaf pÄ dom tvÄ olika Gshocks jag har med den funktionen. AnvÀnder det typ aldrig dock... :)
 

Shadyboy

Cartier
Du fÄr berÀtta efter lite testning vilken du anser vara den mest gÄngbar i vardagligt anvÀndande (eller dÀr/hur du anvÀnder klockorna mest) :)
Egentligen kan man sÀkert besvara den frÄgan med en gÄng, men kanske inte pÄ det sÀtt man önskar. TÀnker man gÄngbar i form av att "göra sitt jobb" sÄ Àr sÀkert 5610 rÀtt val. FörhÄllandevis billig, man kÀnner inte att man har den pÄ sig, tÄl allt och har de funktioner man faktiskt behöver. Men det finns ju mÀngder med klockor som Àr sÄ pass bra som de "behöver vara". Ingen behöver ju en klocka för 100' för att se vad tiden Àr menar jag... Men börjar man vÀga in andra faktorer som kÀnsla, utseende och lite annat sÄ blir ju Rangeman snÀppet roligare att bÀra kÀnns det som. :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
ăŠăŻă‚ˆă†ă”ă–ă„ăŸă™, Ohayƍgozaimasu eller för de mindre bevandrade i japanska...god morgon :)

VÄra egna samurajer @Molle och @yonsson fick ju med sig en hel del gÄvor frÄn Basel som de frikostigt har delat med sig av, och Ätta par handskar frÄn G-Shock ligger pÄ min lott att tÀvla ut. TÀvlingsmomentet Àr enkelt och detta Àr uppgiften:
  • Posta ett wristshot med din G-shock och som grĂ€dde pĂ„ moset ska det innehĂ„lla nĂ„got som anknyter till japan. Bakgrundsbilder frĂ„n datorn godkĂ€nns. De sju första som svarar och har rĂ€tt dag och klockslag efter denna post vinner ett par handskar. Det Ă„ttonde paret gĂ„r till den som postar den bild som blir min personliga favorit och dĂ€r det krĂ€vs ett smula verkshöjd för att ro hem det :heart:
OBS! Jag ska ivÀg till Göteborg mÄndag-torsdag sÄ om man vill ha vinsten i början av veckan mÄste man skicka PM med namn och adress senast imorgon 12.00, annars fÄr man vÀnta ett litet tag :)

運...un...lycka till!

1608_special_TOTO_main.jpg


fullsizeoutput_b5c.jpeg
 
Senast Àndrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
ăŠăŻă‚ˆă†ă”ă–ă„ăŸă™, Ohayƍgozaimasu eller för de mindre bevandrade i japanska...god morgon :)

VÄra egna samurajer @Molle och @yonsson fick ju med sig en hel del gÄvor frÄn Basel som de frikostigt har delat med sig av, och Ätta par handskar frÄn G-Shock ligger pÄ min lott att tÀvla ut. TÀvlingsmomentet Àr enkelt och detta Àr uppgiften:
  • Posta ett wristshot med din G-shock och som grĂ€dde pĂ„ moset ska det innehĂ„lla nĂ„got som anknyter till japan. Bakgrundsbilder frĂ„n datorn godkĂ€nns. De sju första som svarar och har rĂ€tt dag och klockslag efter denna post vinner ett par handskar. Det Ă„ttonde paret gĂ„r till den som postar den bild som blir min personliga favorit och dĂ€r det krĂ€vs ett smula verkshöjd för att ro hem det :heart:
OBS! Jag ska ivÀg till Göteborg mÄndag-torsdag sÄ om man vill ha vinsten i början av veckan mÄste man skicka PM med namn och adress senast imorgon 12.00, annars fÄr man vÀnta ett litet tag :)

運...un...lycka till!

1608_special_TOTO_main.jpg


fullsizeoutput_b5c.jpeg

Det Àr nu man skulle ha köpt G-Shocken vid AD-besöket förra veckan istÀllet för att vela som man alltid gör. ;) FÄr vara med pÄ nÀsta tÀvling istÀllet. :)
 
Topp