• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

plattfot

Rolex
Jag hĂ„ller med. ÄndĂ„ rĂ€tt kul att det ens finns am delar till just square modellerna.

Jag hade Àlskat en nyutgÄva av 5600C. Det Àr den ultimata g shocken. LÀr ju inte komma dock.

Senare screwbacks verkar ju inte ha samma problem med resinrot vilket Àr en av anledningarna till att jag gillar g2000 modellerna sÄ mycket. Dom Àr inte ens större Àn 5600orna.


Jag har en gshock frÄn omkring 2000 som jag av tradition anvÀnder vid vandring. Bezelen pÄ den har blivit spröd och skör de senaste Ären. Jag kan dra bort bitar med nageln, sÄ nÄgot hÀnder Àven pÄ andra modeller.
g.jpg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag har en gshock frÄn omkring 2000 som jag av tradition anvÀnder vid vandring. Bezelen pÄ den har blivit spröd och skör de senaste Ären. Jag kan dra bort bitar med nageln, sÄ nÄgot hÀnder Àven pÄ andra modeller.
g.jpg
Dom kanske bara har en livslÀngd pÄ cirka 20 Är dÄ :) jag har aldrig haft en sÄ lÀnge.

Men det kanske Àr ett tecken pÄ att uppgradera till en pro trek nÀr du Àr ute och vandrar? :)

80E795A3-8CC8-4239-B39D-CBAC6DCA6395.JPG
 

Hubbatix

Cartier
Haha, sjukt! Har ingen Rangeman dock, men vad sÀgs om att jag skickar en hundring till BCF sÄ kan nÄgon annan claima skÀrmskyddet istÀllet?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Perfekt!

Det fritt fram o för nÄgon med rangeman att claima.
Har en Rangeman, min andra. ;) SÄlde min förra pga storleken pÄ smÄ handleder men saknade den. Den Àr ju sÄ snygg, cool och hÀrlig. Liksom du köpte jag ocksÄ en GW-5000 och Àlskar den, men kunde inte vara utan en Rangeman. :) Fick hem adapters frÄn Jays and Kays igÄr sÄ tÀnkte att det kan bli min lösning.

IMG_0777.JPG


Är dock osĂ€ker pĂ„ om det Ă€r vĂ€rt med skĂ€rmskydd? Kör du det pĂ„ alla G-Shocks? PĂ„verkar det displayen mer Ă€n att man kanske ser kanten pĂ„ skĂ€rmskyddet?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Har en Rangeman, min andra. ;) SÄlde min förra pga storleken pÄ smÄ handleder men saknade den. Den Àr ju sÄ snygg, cool och hÀrlig. Liksom du köpte jag ocksÄ en GW-5000 och Àlskar den, men kunde inte vara utan en Rangeman. :) Fick hem adapters frÄn Jays and Kays igÄr sÄ tÀnkte att det kan bli min lösning.

IMG_0777.JPG


Är dock osĂ€ker pĂ„ om det Ă€r vĂ€rt med skĂ€rmskydd? Kör du det pĂ„ alla G-Shocks? PĂ„verkar det displayen mer Ă€n att man kanske ser kanten pĂ„ skĂ€rmskyddet?
Haha! Nice! Klart man ska ha en rangeman. MÄste dock sÀga att det Àr ett vÀlkÀnt problem att luggarna spricker pÄ adaptrar! Den Àr inte byggd för att klara av det.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Haha! Nice! Klart man ska ha en rangeman. MÄste dock sÀga att det Àr ett vÀlkÀnt problem att luggarna spricker pÄ adaptrar! Den Àr inte byggd för att klara av det.
Hm, tack. Jag ska tÀnka pÄ det och vara försiktig! Den gÄr ju att ha med originalbandet ocksÄ, som dessutom Àr riktigt snyggt, men fÄr ju det dÀr kÀnda problemet med stora gluggar upp- och nedtill eftersom Casio envisas med att ha sÄ "stela" armband (vid luggarna).
 
Har en Rangeman, min andra. ;) SÄlde min förra pga storleken pÄ smÄ handleder men saknade den. Den Àr ju sÄ snygg, cool och hÀrlig. Liksom du köpte jag ocksÄ en GW-5000 och Àlskar den, men kunde inte vara utan en Rangeman. :) Fick hem adapters frÄn Jays and Kays igÄr sÄ tÀnkte att det kan bli min lösning.

IMG_0777.JPG


Är dock osĂ€ker pĂ„ om det Ă€r vĂ€rt med skĂ€rmskydd? Kör du det pĂ„ alla G-Shocks? PĂ„verkar det displayen mer Ă€n att man kanske ser kanten pĂ„ skĂ€rmskyddet?

Hej! Jag brukar klibba pÄ ett! PMa addressen sÄ skickar jag ett sÄ fÄr du testa!
VÀrt o vÀrt. Det blir (Ànnu) svÄrare att tepa displayen.. det pÄverkar inte diplayen. Men skydden blir fula efter en stund!

Edit: angÄende gw5000, bra att jag bidragit till det allmÀnna fördÀrvet
 

marmot

Panerai
Sry pÄ förhand för att jag inte orkat scrolla trÄden, men sitter nÄn pÄ en isad G-Shock och isf bild?
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Köpa ny klocka i "riktig" fysisk butik hör inte till vanligheterna för mig. Speciellt inte helt oplanerat och pÄ infall och impuls. Idag kom jag emellertid till min egen överraskning hem med denna skapelse.

Gick förbi en klockaffÀr som hade G-Shock och tÀnkte nÀr jag tittade in genom fönstret -Den dÀr sÄg ju inte sÄ hiskeligt stor ut. Bara för skojs skull och lite Àven för att hÄlla den (förmodligen) försoffade personalen i form provade jag den pÄ armen och fattade genast tycke. Vet ungefÀr noll om nyare G-Shocks men priset var i alla fall lÄgt (finns sÀkert att fÄ för Ànnu lÀgre) vilket inte heller var nÄn nackdel. Motiverade köpet med att jag Àr i behov av en bruksis jag-inte-behöver-vara-sÄ-rÀdd-om.

9052-1.jpg


9052-2.jpg
 
Senast Àndrad:

Fujoor

Patek
2-Faktor
Köpa ny klocka i "riktig" fysisk butik hör inte till vanligheterna för mig. Speciellt inte helt oplanerat och pÄ infall och impuls. Idag kom jag emellertid till min egen överraskning hem med denna skapelse.

Gick förbi en klockaffÀr som hade G-Shock och tÀnkte nÀr jag tittade in genom fönstret -Den dÀr sÄg ju inte sÄ hiskeligt stor ut. Bara för skojs skull och lite Àven för att hÄlla den (förmodligen) försoffade personalen i form provade jag den pÄ armen och fattade genast tycke. Vet ungefÀr noll om nyare G-Shocks men priset var i alla fall lÄgt (finns sÀkert att fÄ för Ànnu lÀgre) vilket inte heller var nÄn nackdel. Motiverade köpet med att jag Àr i behov av en bruksis jag-inte-behöver-vara-sÄ-rÀdd-om.

9052-1.jpg


9052-2.jpg
En klassiker!
 

carlanton

Audemars
Ser jÀkligt Nice ut! Var du verkligen sÄ högt upp?

Altimetern Àr ju lite lurig eftersom den pÄverkas av alla förÀndringar i lufttrycket, men Vassicokkas sydtopp Àr typ 1400 meter och vi Äkte ned frÄn en Äs strax nedanför, sÄ det stÀmmer nog rÀtt bra. Bilden togs nog pÄ lite lÀgre höjd. Högsta höjden jag varit pÄ Àr typ 4 gÄnger sÄ högt, men dÄ hade jag en enklare G-shock.
 
Topp