• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Linde Werdelin tråden.

Calfen

Panerai
Här är Augusti månads nyhetsbrev:



Today, we are very happy to be introducing customisation of the LW 10-24.

Imagine the possibilities.







Work directly with Morten Linde and his design team in Denmark to create your custom LW 10-24 in either a rose gold or 3DTP carbon case. In addition to the personalised back case announced previously, you can now choose the colour of the dial, the style of your hands, and more.

Our rubber straps in a variety of colours are incredibly popular and now you can bring some of that colour to the LW 10-24.

Make the LW 10-24 truly yours.

Watch this video for more examples of the customisation possible, or email Eloise McLaren to get started making the LW 10-24 your own.
 

Calfen

Panerai
Här kommer också en bild på min förra LW:

image.jpeg
 

Calfen

Panerai
En liten ny variant som LW släppte i somras :)



We call it the Oktopus Reef, a new take on the Oktopus Double Date Rose Gold. The engraving was performed by Johnny Dowell, meticulously applied by hand, a process that took up to 100 hours.

The coral-and-bubbles scene on the Oktopus Reef's case create a living undersea environment for our octopus on the dial.
 

Ebbot

Cartier
Har inte provat gummit. Tuggandet är väldigt skönt när man väl får på det. Det är väldigt stelt så det är lite knöligt att få in spännet. Men väl på plats är det mjukt mot huden (skinn på insidan) men ändå väldigt stabilt/hårt i konstruktionen.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Har inte provat gummit. Tuggandet är väldigt skönt när man väl får på det. Det är väldigt stelt så det är lite knöligt att få in spännet. Men väl på plats är det mjukt mot huden (skinn på insidan) men ändå väldigt stabilt/hårt i konstruktionen.
Ja märkte det.
Försökte flytta över viklås från gummit. Men gav upp. Beställde ett LW bygelspänne istället :D
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag vill köpa en lw three timer med grön tavla, tyvärr hittar jag ingen som inte är snuskigt överprisad :(

LW själva säljer en oservad från 2009 för 48k :( känns orimiligt, men jag kanske underskattar andrahandsvärdet
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
KS mest anonyma märke!?
Grymma klockor IMHO.
Bild på min Biformeter...
DSC_0487-01.jpeg
Skall ner till dem i CPH innan jul (om allt går enligt planering) och få klämma på några av deras modeller. Är lite orolig över storleken med sina 44mm men har hört att den bärs väldigt bra för att vara så stor? Har du kvar din?
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Skall ner till dem i CPH innan jul (om allt går enligt planering) och få klämma på några av deras modeller. Är lite orolig över storleken med sina 44mm men har hört att den bärs väldigt bra för att vara så stor? Har du kvar din?
Tyvärr såld. Men den var VERKLIGEN bekväm på armen.
Kul för dig att åka ned, hoppas du hittar något!
 
H

Hysteria

Guest
Vad säger ni om den nya GMTn?
https://lindewerdelin.com/product/3-timer-ocean/

Personligen gillar jag den! Gillar strukturen på tavlan samt LW's desingspråk överlag, tycker dock de ligger lite fel i pris sätt till vad för annan klocka man kan få för pengarna..
Fräsch. Tycker dock bilderna på Instagram visar upp den blåa tavlan betydligt mycket bättre än pressbilden ovan.
Håller med om att den ligger lite i överkant, samtidigt i linje med deras tidigare påhitt 3timer Haagen edition. Tror de dyker upp på c24 till 30% rabatt inom snar framtid.
 
Topp