• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nomostråden

jistanes

Cartier
Den där är riktigt fin. Det är väl 36 mm versionen av Club Dunkel? Synd att den har utgått, annars hade det blivit ett köp på en gång.
Stämmer! Ja jag fattar inte riktigt varför dom slutade med den. Läste nånstans att det finns ca 3,5-4k st där ute. Nomos själva ville inte uppge hur många som tillverkats(!).
Riktigt snygg!

Hur stor är själva urtavlan? Och vad är måttet lug till lug?

/ Henrik
Jag har inte det i huvet men fråga farbror Google, han vet :)
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Lånar brorsans Club 36mm. Sjukligt prisvärd, ligger på 10000 utan glasbaksida!
20160325_165756_zpsfwggvob3.jpg

20160325_170924_zpsgucov2hh.jpg

20160325_165820_zpsbhjsm9ui.jpg
 

LJS

Omega
Den där är jag väldigt sugen på men luggarna ser extremt långa ut. Känns de inte oproportionerliga?

/Henrik
Äger en Club och måste säga att bandhornen ser värre ut på bild. Min handled är förvisso ganska platt så bandhornen ligger tätt vid armen för mig. Tog en snabb bild åt dig. Som du ser med din 19~ cm handled så är 38.5 modellen i princip perfekt. Skulle oavsett rekommendera att gå in på Franks Ur och testa en Club i person om du har möjligheten.
N3z2jTB.jpg
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Hmmm... Från att ha varit helt inne på Tangente/Tangomat har jag nu alltmer fallit för Metro och Ahoi (med ljus tavla). Jag tycker att båda dessa är fullständiga fullträffar rent designmässigt. Rent, klassisk men ändå med en modern, humoristisk tvist. Någon här som har erfarenhet av de klockorna?

Hade de legat kring 15k hade jag redan haft en på armen, men jag har fortfarande en liten tröskel att ta mig över innan jag lägger 25k eller mer på en sådan. Den känns lite för speciell och jag tror kanske inte att jag kommer att bära den så ofta att det skulle motivera att lägga så mycket kosing på den. Men oj, vad läckra de är!

/Henrik
 

BCKSTRM

Rolex
Hmmm... Från att ha varit helt inne på Tangente/Tangomat har jag nu alltmer fallit för Metro och Ahoi (med ljus tavla). Jag tycker att båda dessa är fullständiga fullträffar rent designmässigt. Rent, klassisk men ändå med en modern, humoristisk tvist. Någon här som har erfarenhet av de klockorna?

Hade de legat kring 15k hade jag redan haft en på armen, men jag har fortfarande en liten tröskel att ta mig över innan jag lägger 25k eller mer på en sådan. Den känns lite för speciell och jag tror kanske inte att jag kommer att bära den så ofta att det skulle motivera att lägga så mycket kosing på den. Men oj, vad läckra de är!

/Henrik
En Metro 38 datum kan du få för ca 20k hos ad i Sverige.
 
Hmmm... Från att ha varit helt inne på Tangente/Tangomat har jag nu alltmer fallit för Metro och Ahoi (med ljus tavla). Jag tycker att båda dessa är fullständiga fullträffar rent designmässigt. Rent, klassisk men ändå med en modern, humoristisk tvist. Någon här som har erfarenhet av de klockorna?

Hade de legat kring 15k hade jag redan haft en på armen, men jag har fortfarande en liten tröskel att ta mig över innan jag lägger 25k eller mer på en sådan. Den känns lite för speciell och jag tror kanske inte att jag kommer att bära den så ofta att det skulle motivera att lägga så mycket kosing på den. Men oj, vad läckra de är!

/Henrik
Leta begagnade på C24? Metro/Ahoi är fortfarande ganska ovanliga på begagnatmarknaden men de dyker upp på rätt sida 20 k-strecket titt som tätt.
 

Glusch

Cartier
Jag känner inte igen den versionen av modellen och sitter på telefonen så svårt att kolla upp judt nu, är det en limited edition? Går den fortfarande att få tag på?
 

Ale

Cartier
En Club ligger ute på bukten nu. Inga papper eller box, ska dock vara i fint skick, men vad säger panelen, ser den inte pulpolerad ut?

/A

Nomos club.jpg
 

Ale

Cartier
Den gick igår för galna (imho) USD 1800. Utan box eller papper. Mailade serienumret till Nomos, som svarade att jag absolut inte borde köpa den klockan, och att den sannolikt såldes utan just box/papper. De ville också ha länk till annonsen. Var försiktiga därute! :cool:

PS: De sa också att de har planer på nytillverkning av äldre modeller, så vi Nomos Dunkel fans kan kanske se fram emot goda nyheter.... :)
 

jistanes

Cartier
Den gick igår för galna (imho) USD 1800. Utan box eller papper. Mailade serienumret till Nomos, som svarade att jag absolut inte borde köpa den klockan, och att den sannolikt såldes utan just box/papper. De ville också ha länk till annonsen. Var försiktiga därute! :cool:

PS: De sa också att de har planer på nytillverkning av äldre modeller, så vi Nomos Dunkel fans kan kanske se fram emot goda nyheter.... :)
Åfan, bra pris. Har en med box, papper, kvitto... kanske ska dänga iväg den nu då. :)
 

Loshin

Panerai
Den gick igår för galna (imho) USD 1800. Utan box eller papper. Mailade serienumret till Nomos, som svarade att jag absolut inte borde köpa den klockan, och att den sannolikt såldes utan just box/papper. De ville också ha länk till annonsen. Var försiktiga därute! :cool:

PS: De sa också att de har planer på nytillverkning av äldre modeller, så vi Nomos Dunkel fans kan kanske se fram emot goda nyheter.... :)
Oj, det var dyrt med tanke på att Nomos Club med ljus tavla kostar cirka 1080€, dock utan glasbaksida då.
Kommer Club Dunkel igen så blir det att köpa direkt.
 

Ale

Cartier
Fick ett nytt mail från Nomos där de sa att klockan "... I can say, without going into detail, has a questionable history."
De verkar ha koll därborta i Glashütte! :)
 
Topp