• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nomostråden

Sammeh

Cartier
Va på Franks ur idag och kollade in Nomos för första gången. En Nomos Club med stålbaksida gick på 18 000kr. Kom hem och tittade på Chrono24 och ser att det finns flertalet från Tyska säljare som är oanvända alternativt i mint condition för mellan 7500-10 000kr. Är detta vanligt eller ska man ana fuffens?
Var den den manuella eller automatiska du kikade på?

Edit: Den manuella ligger väl runt 10 k och den automatiska runt 18 k om jag inte missminner mig ;)
 

Mvnordlander

Cartier
Var den den manuella eller automatiska du kikade på?

Edit: Den manuella ligger väl runt 10 k och den automatiska runt 18 k om jag inte missminner mig ;)
Just det, finns automatisk också ja. Tänkte på den manuella. Ställer även en följdfråga, servar man som mycket annat, runt var femte-åttonde år? Och vet någon priset för en service?
 

BCKSTRM

Rolex
Va på Franks ur idag och kollade in Nomos för första gången. En Nomos Club med stålbaksida gick på 18 000kr. Kom hem och tittade på Chrono24 och ser att det finns flertalet från Tyska säljare som är oanvända alternativt i mint condition för mellan 7500-10 000kr. Är detta vanligt eller ska man ana fuffens?
Vet ej på den modellen, men jag fick min Metro 38 datum för ett pris som väl kunde matcha C24.
 

Mvnordlander

Cartier
Var den den manuella eller automatiska du kikade på?

Edit: Den manuella ligger väl runt 10 k och den automatiska runt 18 k om jag inte missminner mig ;)
Du har rätt, den manuella är billigare. Det stod 13 000 i skyltfönstret och blev därför förvånad när hon sa att den manuella gick på 18 000. Hon måste helt enkelt tagit fel pris. Då va det inte så stor skillnad på butikspris och C24.
 

ekan76

Omega
Det ska väl vara sportklocka om man kollar sport...
IMG_0186.JPG
 

Rulle

Audemars
Sitter och funderar på vilken näata klocka ska bli och just nu står det mellan allt från en PO till en aqua terra men nomos ligger alltid där i bakgrunden och pyr..

Har alltid gillat tangente på något sätt och sen att det är inhouse med vettiga service priser dessutom gör det ju faktiskt till ett trevligt märke !

Har varit inne på en club mest pga priset men mellanrummet vid hornen känns sädär ärligttalat !

Fick chansen att pröva en tangente i somras i ett stekhett berlin och blev ju såld MEN "peoblemet" är att jag är rädd att den blir för dressad !
Med deras velour strap så blir den ju rätt fräsig på ett mjukt dressigt sätt.

Frågan är om man ska köra på den klassiska manuella eller deras nya neomatik med deras senaste duw 3001 verk som ju är helt otroligt för pengarna !
Går igång på deras innovation totalt !
Hela grejen med att när verket är fullt uppdraget så stannar rotorn i en position för att spara på rotorn är så underbart tyskt att komma på !

Nomos_Tangente_Neomatik_front_FI.jpg

3026961bc4b06e8993d86814810baeb0.jpg


Neomatiken har ju det röda som gör den lite sportigare men den klassiska är ju faktiskt den klassiska...

MEN den klassiska har ju dessutom inte deras nya swingsystem , känns fräckt att ha den i klockan om man nu ska köpa en!
Dom investerade ju "bara" 120 miljoner i att ta fram det så nästan så att man borde vänta tills den släpps med den !
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sitter och funderar på vilken näata klocka ska bli och just nu står det mellan allt från en PO till en aqua terra men nomos ligger alltid där i bakgrunden och pyr..

Har alltid gillat tangente på något sätt och sen att det är inhouse med vettiga service priser dessutom gör det ju faktiskt till ett trevligt märke !

Har varit inne på en club mest pga priset men mellanrummet vid hornen känns sädär ärligttalat !

Fick chansen att pröva en tangente i somras i ett stekhett berlin och blev ju såld MEN "peoblemet" är att jag är rädd att den blir för dressad !
Med deras velour strap så blir den ju rätt fräsig på ett mjukt dressigt sätt.

Frågan är om man ska köra på den klassiska manuella eller deras nya neomatik med deras senaste duw 3001 verk som ju är helt otroligt för pengarna !
Går igång på deras innovation totalt !
Hela grejen med att när verket är fullt uppdraget så stannar rotorn i en position för att spara på rotorn är så underbart tyskt att komma på !

Nomos_Tangente_Neomatik_front_FI.jpg

3026961bc4b06e8993d86814810baeb0.jpg


Neomatiken har ju det röda som gör den lite sportigare men den klassiska är ju faktiskt den klassiska...

MEN den klassiska har ju dessutom inte deras nya swingsystem , känns fräckt att ha den i klockan om man nu ska köpa en!
Dom investerade ju "bara" 120 miljoner i att ta fram det så nästan så att man borde vänta tills den släpps med den !

Jag tycker att kombon med röd text/visare samt ljusblå sekundindex gör den till en solklar vinnare än de båda.
 

ekan76

Omega
IMG_0216.JPG
Jag gillar orginalbandet som min Club kom på. Först var det blankt och såg allvarligt talat ut som om det skurets ut ur min mors handväska, men på en vecka ändrade det sig och fick en lite snygg och sliten look. Jag hade från början tänkt att köra ett perlonband när sommarens värme närmade sig, men helt plötsligt dök det upp en bild i mitt instagram flöde på en club med ett tropic! En helt klart oortodox kombination som fastnade i mitt huvud och idag med brevbäraren dök mitt sommarband upp. Ett Tropic från Joseph Bonnie. Färgen är matt grå/blå och inte den vanligt klara blå som jag sett på andra webshoppar. Var bara tvungen att testa. Mycket nöjd!
 

jistanes

Cartier
Fick precis en 2017 produktkatalog om nån vill ha den. F2F Globenområdet, Stockholm. Slänger den annars.
Kan kanske mygla med den i jobbposten också om nån vill ha den skickad...
IMG_1300.JPG
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Dags att väcka lite liv i den här tråden.
Nyligen inkommen, Nomos Club 38 Campus.
Släpptes i år under Baselworld.
En tunn och lätt klocka men ändå 10 atm.
Blir en perfekt sommarklocka, och den orange sekundvisaren är pricken över i:et.
IMG_20170423_151923.jpg

IMG_20170423_152009.jpg

IMG_20170423_152040.jpg

IMG_20170423_152730.jpg

IMG_20170423_155218.jpg

Grattis...såg den i Dagens Tråden häromdagen men hann inte svara. Den där är ju supermysig och jag uppmärksammade den i Basel-tråden som ett av de bättre släppen i år :) Min favorit är den svarta, men precis som du skriver så är din en riktig fullträff som sommarklocka. Det skulle vara kul med en bild på lumen vid tillfälle. Hittar ingen bild på kronan heller, är den slät eller signerad? Valde du någon gravering? För visst är det så att det är inkluderat i priset? Nomos har en suverän kundtjänst också så jag kan tänka mig att köpet gick smidigt, eller vad fick du för erfarenheter?

Många frågor :)
 

Loshin

Panerai
Grattis...såg den i Dagens Tråden häromdagen men hann inte svara. Den där är ju supermysig och jag uppmärksammade den i Basel-tråden som ett av de bättre släppen i år :) Min favorit är den svarta, men precis som du skriver så är din en riktig fullträff som sommarklocka. Det skulle vara kul med en bild på lumen vid tillfälle. Hittar ingen bild på kronan heller, är den slät eller signerad? Valde du någon gravering? För visst är det så att det är inkluderat i priset? Nomos har en suverän kundtjänst också så jag kan tänka mig att köpet gick smidigt, eller vad fick du för erfarenheter?

Många frågor :)
Tack, är mycket nöjd. Gillar den så pass mycket att jag funderar på att köpa en Campus Nacht också.
Den bär skönt och tål allt jag utsätter den för.
Gravering ska ingå men jag köpte den hos Wohlins Ur så det får bli vid ett senare tillfälle.
Har haft kontakt med Nomos kundtjänst tidigare, och har alltid fått snabba svar och bra service.

Signerad krona.
IMG_20170429_093219.jpg

IMG_20170429_093111.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tack, är mycket nöjd. Gillar den så pass mycket att jag funderar på att köpa en Campus Nacht också.
Den bär skönt och tål allt jag utsätter den för.
Gravering ska ingå men jag köpte den hos Wohlins Ur så det får bli vid ett senare tillfälle.
Har haft kontakt med Nomos kundtjänst tidigare, och har alltid fått snabba svar och bra service.

Signerad krona.
IMG_20170429_093219.jpg

IMG_20170429_093111.jpg

Snyggt, en riktig fullträff. Det är ju så pass stor skillnad i look mellan Campus Nacht och din så det känns nästan mer som två olika klockor än olika varianter på samma.

Såg att det är ca 3 månaders leverans från Nomos hemsida. Tror det får bli ett besök hos Franks Ur så att den kan provas på armen.
 

Loshin

Panerai
Snyggt, en riktig fullträff. Det är ju så pass stor skillnad i look mellan Campus Nacht och din så det känns nästan mer som två olika klockor än olika varianter på samma.

Såg att det är ca 3 månaders leverans från Nomos hemsida. Tror det får bli ett besök hos Franks Ur så att den kan provas på armen.
Franks hade inga Campus inne när jag var där för drygt en vecka sedan. Knep sista exet hos Wohlins.
Får hoppas att det kommer in nytt snart.
 
Topp