• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 332 52.1%
  • Hesalit

    Röster: 305 47.9%

  • Totala väljare
    637

MånsT

Rolex
Jahopp...ett obevakat ögonblick med en företagsam liten dotter så plötsligt händer det. Lagt ifrån mig PO i vårt arbetsrum...märker att det lilla busfröet smiter in där o jag följer efter...inget konstigt så jag börjar fixa med lite kläder etc...hör henne säga "klocka" varpå jag vänder mig om o få se en överförtjust tjej som klättrat upp o fått tag i PO...nej nej säger jag varpå hon liksom lyckas få klocka uppochner o drar den över bordet...allt gick på typ 2,5 sekund...nu är det en del små små repor över glaset
Repor i själva safirglaset? o_O Eller "bara" ARn?
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Vet någon varför omega aqua terra 2517.50 39mm quartz är så svår att få tag på nu för tiden? Har letat efter ett bra exemplar men verkar vara svårt.
 

marlun

Rolex
IMG_6080.JPG
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
70' ligger den nog på känns som det är ett måste om man ska ha sm300.....
Borde gå få för nämre 60 tycker jag...den listade väl där omkring? Man borde ju köpt när de gick att få för 45...att den skulle dra iväg så i pris trodde man inte...o andra sidan känns det som det ligger många osålda ex hos gråhandlare..
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Har sett en del nya klockor som säljs (inte hos AD) med cert där man handskrivet ref nr? Kan man verkligen få ut från Omega helt tomma cert?
exempel
IMG_2519.jpg
 

plexan

Cartier
Var och kollade in aqua terr (or)? i huvudstaden förra helgen. Har varit helt inställd på den blåa som framtida inköp, men efter att ha sett den svarta irl vart jag lite osäker, riktigt fin den också!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Så, tankar om nya PO, då? Ploprof är för övrigt grymt cool. Tack för bilderna :)
Nya PO är fin o känns som en riktigt kvalitets bygge. Stål o titan modellerna klart bäst. Tyvärr bygger de en del på höjden vilket tar ner helhetsintrycket. Deep black hade jag stora förväntningar på, visst skitfräck på alla sätt men med sina nåt omöjlig för en annan att bära upp. Så det blir inga nya PO för min del!
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Har sett en del nya klockor som säljs (inte hos AD) med cert där man handskrivet ref nr? Kan man verkligen få ut från Omega helt tomma cert?
exempel
IMG_2519.jpg

Jag har tyvärr inget svar på frågan, men har även sett att det förekommit då på AT. Någon annan? Jag har tappat intresset i och med det handskrivna.
/Per
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Var och kollade in aqua terr (or)? i huvudstaden förra helgen. Har varit helt inställd på den blåa som framtida inköp, men efter att ha sett den svarta irl vart jag lite osäker, riktigt fin den också!
Startade faktiskt en tråd i ämnet då jag hade problem med att välja färg
https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-aqua-terra-master-co-axial-svart-eller-blå.47431/
Tråden övergick lite till att välja storlek också. Slutade med blå 41,5 i alla fall.
En sak att tänka på är att den blåa (min åsikt) är svår att färgmatcha om du vill ha andra band än länken eller Omegas egna blåa läder (som också finns som val om man köper den). Till svart tavla funkar ju allt.
 
Topp