• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.3%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.7%

  • Totala väljare
    641

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Finns det som ska vara till smpc i blått?
Länken är ju lite fulsnygg men gott att kunna variera lite
Finns inget blått som är till just smp va jag vet. Finns ett blått som är med vita sömmar till PO (Titan PO) det skulle kunna funka med böjda bandstift då. Behövs viklås till det. annars finns det isofrane o lite andra varianter.

Vill du variera mot länken o nåt annat så är Omega egna Nato ett tips. Kostar en slant men kvalitet o känslan är mycket bra. Annars kanske @Undersköterskan har tips på kvalitets Nato?
 

Holken

Panerai
Finns inget blått som är till just smp va jag vet. Finns ett blått som är med vita sömmar till PO (Titan PO) det skulle kunna funka med böjda bandstift då. Behövs viklås till det. annars finns det isofrane o lite andra varianter.

Vill du variera mot länken o nåt annat så är Omega egna Nato ett tips. Kostar en slant men kvalitet o känslan är mycket bra. Annars kanske @Undersköterskan har tips på kvalitets Nato?

Tack för tipsen!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hittade ett Hirsch Robby här under säljes. Riktigt god kvalitet för pengen! WR 300m. Passar bra på 2234 tycker jag.
IMG_1351.JPG
 
Börjar förhoppningsvis närma mig mitt första Omegaköp. Det blir med 100% en Speedmaster Reduced om det inte blir en vintage dresserare före. Men jag utgår från att det blir en Reduced först. Jag har några frågor angående själva köpet.
1. Är warranty card=cert?
2. Hur viktigt är egentligen cert för andrahandsvärdet?
3. När jag köpt klockan, vart kan jag vända mig för att ta reda på om den är äkta? Jag kommer med största sannolikhet köpa från Chrono24 eller Ebay och även fast säljaren har bra betyg, cert följer med (inget måste kanske) och allt ser äkta ut från mina amatörögon så kommer jag aldrig fullt ut kunna njuta av klockan om jag inte är 100% säker på att allt är äkta. Funderar därför på att ta den till en urmakare. Vilka i Stockholm gör detta och vad kan det tänkas kosta?

Tack! :)
 

Subby

Rolex
Börjar förhoppningsvis närma mig mitt första Omegaköp. Det blir med 100% en Speedmaster Reduced om det inte blir en vintage dresserare före. Men jag utgår från att det blir en Reduced först. Jag har några frågor angående själva köpet.
1. Är warranty card=cert?
2. Hur viktigt är egentligen cert för andrahandsvärdet?
3. När jag köpt klockan, vart kan jag vända mig för att ta reda på om den är äkta? Jag kommer med största sannolikhet köpa från Chrono24 eller Ebay och även fast säljaren har bra betyg, cert följer med (inget måste kanske) och allt ser äkta ut från mina amatörögon så kommer jag aldrig fullt ut kunna njuta av klockan om jag inte är 100% säker på att allt är äkta. Funderar därför på att ta den till en urmakare. Vilka i Stockholm gör detta och vad kan det tänkas kosta?

Tack! :)

Kika på Chrono24, det finns flera fullsets och reduced dyker upp på k&s med jämna mellanrum. Vad jag vet så är Reduced sedan länge utgången modell och därför inte har tillverkargaranti kvar(?), har för mig att sista produktionsåret var 2013 och då hade omega 2 års garanti(?), rätta mig gärna. Angående äktheten så kan du gå till @ROB-1832 så kan de ge ett äkthets intyg, kostar några hundralappar.
 

Guden

Cartier
IMG_0368.JPG
Äntligen fick Speedyn en kompis :) tack @ROB-1832 Jag köpte Speedyn för ganska exakt ett år sedan på Robs december kampanj och idag plockade jag ut en blå smp-c. Jäkligt nöjd. Kör dom kampanj nästa åt igen måste jag nog köpa en AT :-D
Fantastiskt, kan hända att jag har exakt likadan uppställning snart om min "impulskänsla" håller i sig ett tag till, tills jag tar mig till rob.

Med samma historik bakom dessutom. ;)
Jävla december-erbjudande..

Grattis!
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Sluta nu o retas i alla trådar! Bilder! :mad::)

En vild gissning... Aqua Terra? :)

Alltid kul att smyga men jag är ganska nöjd och kan inte hålla mig helt trots att det är ett ohyggligt märkligt val för mig, stor o klumpig på 16 - 16.5 cm smal (ådrig) handled på lång o smal man... Nya Planet Ocean Chrono, blå fast otroligt blå-svart i vanligt ljus som gjorde mycket för känslan. Inte min bild men denna är det, vill ha på gummi men slog till på länk för den var ganska trevlig.

IMG_0854.PNG


Hade aldrig köpt den som enda klocka men som komplement till 39mm Jaeger och Explorer 2 på 42mm så känns det som en jävligt skoj trippel!
 

MånsT

Rolex
Alltid kul att smyga men jag är ganska nöjd och kan inte hålla mig helt trots att det är ett ohyggligt märkligt val för mig, stor o klumpig på 16 - 16.5 cm smal (ådrig) handled på lång o smal man... Nya Planet Ocean Chrono, blå fast otroligt blå-svart i vanligt ljus som gjorde mycket för känslan. Inte min bild men denna är det, vill ha på gummi men slog till på länk för den var ganska trevlig.

IMG_0854.PNG


Hade aldrig köpt den som enda klocka men som komplement till 39mm Jaeger och Explorer 2 på 42mm så känns det som en jävligt skoj trippel!
Ah, se där! Det är kul att ha fel ibland, langa upp några bilder när du bär den också. Gratulerar :)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Ah, se där! Det är kul att ha fel ibland, langa upp några bilder när du bär den också. Gratulerar :)

Tack tack, som sagt. Den är så helt fel storlek men jag började med att prova den nya 43,5 mm varianten utan chrono och den var superbra, frun såg lugn ut så jag gick upp i modell och alla i butik och familj tyckte den var superstor. Då handlade jag, alltid kul att vara mot strömmen :) Helt ärligt är den tveksam på min ådriga arm men som sagt, har en 39mm klocka o en 42mm klocka, då är 45,5 det naturliga valet :) Naturligtvis tycker jag den är ohyggligt snygg!
 

MånsT

Rolex
Tack tack, som sagt. Den är så helt fel storlek men jag började med att prova den nya 43,5 mm varianten utan chrono och den var superbra, frun såg lugn ut så jag gick upp i modell och alla i butik och familj tyckte den var superstor. Då handlade jag, alltid kul att vara mot strömmen :) Helt ärligt är den tveksam på min ådriga arm men som sagt, har en 39mm klocka o en 42mm klocka, då är 45,5 det naturliga valet :) Naturligtvis tycker jag den är ohyggligt snygg!
Visst är den snygg, men jag kanske är partisk av någon anledning... Nu ska jag vara lika mystisk som du var :rolleyes:
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
IMG_0368.JPG
Äntligen fick Speedyn en kompis :) tack @ROB-1832 Jag köpte Speedyn för ganska exakt ett år sedan på Robs december kampanj och idag plockade jag ut en blå smp-c. Jäkligt nöjd. Kör dom kampanj nästa åt igen måste jag nog köpa en AT :-D
Snyggt! Bra kombo! SMP-C är verkligen en förbaskat bra smäll för pengen, blir ju inte sämre direkt när den går att köpa med den fina rabatten.
Grattis till en fin duo!
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
IMG_2636.JPG
Jag har det stora nöjet att välkomna min bror(som tydligen är lite blyg och inte själv skrivit trots påtryckningar från undertecknad) i den varma gemskapen i denna tråd. Han slog på stort direkt och hoppade över mellanstegen, men med kvalitén som Omega erbjuder ska han förhoppningsvis uppskatta sin nya PO trots bristen på referenser i de lägre prisintervallerna. Jag hoppas få se fler bilder från @M.Nielsen framöver, men bjuder helt hänsynslöst på den han skickade för att göra mig lite avundsjuk! :)

Trevlig helg klockvänner!
 
Topp