• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 328 51.8%
  • Hesalit

    Röster: 305 48.2%

  • Totala väljare
    633

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Sitter o myser, syns knappt att klockan faktiskt är blå. Gillar hur färgen skiftar.

IMG_0885.JPG
 

bjmols

Omega
Kanon fin Ploprof du har där.... 22.54.50.00
image.jpeg


Det blev visst knas när jag citerade längre bak i tråden, ursäkta för det....:banghead:
 

RFKD

Breitling
När ekonomin tillåter kommer jag troligtvis slå till på en blå AT! :) Jag har dock hakat upp min lite på "ramen" runt datumet som har diskuterats lite tidigare i tråden och bestämt mig för att jag gillar den skarpt, tycker nästan den känns lite naken utan. Vad jag har förstått är det lite äldre referenser som har ramen och jag undrar lite vilka årtal eller reffar jag ska hålla ögonen på? För visst är det inte bara Skyfall-edition som har den?
 

MånsT

Rolex
När ekonomin tillåter kommer jag troligtvis slå till på en blå AT! :) Jag har dock hakat upp min lite på "ramen" runt datumet som har diskuterats lite tidigare i tråden och bestämt mig för att jag gillar den skarpt, tycker nästan den känns lite naken utan. Vad jag har förstått är det lite äldre referenser som har ramen och jag undrar lite vilka årtal eller reffar jag ska hålla ögonen på? För visst är det inte bara Skyfall-edition som har den?
Kul att höra, Aqua Terra är en fantastisk klocka. Modellen med 8500-verket introducerades 2009 och hade då ramen kring datumet. Har för mig att min egen är från perioden sent 2012/tidigt 2013 och den har ramen. Gissningsvis uppdaterade Omega modellen typ 2014, tydligast genom att ta bort ramen och börja polera mittlänkarna, de tidigare hade helborstad länk. @Undersköterskan kan garanterat ge säkrare info.

Edit: Nej, inte bara Skyfall-versionen har ramen, min egen är svart.

IMG_20160528_100406.jpg
 

RFKD

Breitling
Kul att höra, Aqua Terra är en fantastisk klocka. Modellen med 8500-verket introducerades 2009 och hade då ramen kring datumet. Har för mig att min egen är från perioden sent 2012/tidigt 2013 och den har ramen. Gissningsvis uppdaterade Omega modellen typ 2014, tydligast genom att ta bort ramen och börja polera mittlänkarna, de tidigare hade helborstad länk. @Undersköterskan kan garanterat ge säkrare info.

Edit: Nej, inte bara Skyfall-versionen har ramen, min egen är svart.

IMG_20160528_100406.jpg

Tack för svar! Din svarta där ser riktigt vass ut, kanske är jag inte så säker på den blå trots allt... För min del är det även positiva nyheter gällande de polerade mittlänkarna, då jag generellt sätt föredrar borstade även om de polerade många gånger kan ge en mer dressad finish.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
IMG_2133.JPG

Kör en throwback sunday med en bild från en behaglig sommarkväll semestern 2016, mätt och belåten efter ett par grillspett och med en kall i handen. Bilden är tagen närmare halv tio och det är fortfarande ljust. Man måste ibland påminna sig själv om att perioden vi är inne i, då det är mörkt nästan alla dygnets timmar bara är tillfällig. Vi går snart mot ljusare tider!
 

exaudi

Omega
Satt och lekte lite med kameran och tog några bilder på baksidan av min AT. Fick för mig att montera NATOt "fel" för att ge intrycket av armband även på en bild som denna, tycker det blev helt okej. Kanske borde ha rengjort klockan ännu noggrannare, men men :)
Bilden är retuscherad vad s/n anbelangar.
_MG_4888_moddad.jpg
 
Topp