• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 328 51.8%
  • Hesalit

    Röster: 305 48.2%

  • Totala väljare
    633

manolo

Omega
2-Faktor
IMG_2859.PNG
IMG_2860.PNG
Jag har en skyfall alltså Co-Axial. Och älskar den. För mig är den blåa tavlan absolut den bästa. Passar till allt. Haft kostym samt till shorts och T-shirt och klockan passar precis lika bra till båda. Sen är det storleken du ska fundera på. Jag har en 38,5mm och är super nöjd. Den är jätte skön att ha på handleden. Skönaste klockan jag har haft faktiskt rent komfortmässigt. Och sin fantastiska baksida när man ser urverket kan man bli sittandes en stund och bara kolla in. Jag provade 41,5mm och den var inte alls bra på mig såg jätte konstigt ut. Så det hade jag rekommenderat dig att prova båda storlekarna. Var orolig att jag skulle tröttna på min AT när jag köpte min Rolex BLNR men kan säga att så var det inte. Min AT kommer jag aldrig att sälja. För mig är AT den absolut bästa omega klockan som tillverkas. Men det är bara min åsikt. Du kommer aldrig ångra att du köper den.
IMG_2859.PNG
IMG_4343.JPG
Någon som har omega aqua terra master co axial och vill dela med sig om lite intryck ?
 

TouchingEvil

Cartier
Jag va i stan idag och skulle köpa omega aqua terra, klämde på dem och skulle fundera lite om ja skulle ta 38 eller 41:an, gick och åt med familjen å funderade. Skulle gå tillbaks å köpa 41:an och min grabbs permobil brakar ihop så ja kom inte dit innan de stängde :(

Ungarna hann få sina klockor som de önskat iallafall :)
IMG_4373.JPG

Jag hoppas att man får tid imorgon att köpa min, men så funderar ja om det va ödet som sa åt mig att vänta å köpa denna istället ?
IMG_4372.JPG

Va tror ni och va ska ja göra ? James bond är jävligt snygg, Sverige färger :)
 
Senast ändrad:
Va tror ni och va ska ja göra ? James bond är jävligt snygg, Sverige färger :)

Jag önskar att Omega inte höll på med sådan där skit. James Bond får gärna välja Omega, som "Skyfall"-varianten av AT i filmen med samma namn. Men när man trycker dit en fiktiv actionhjältes familjevapen eller vad tusan det nu är, så har man passerat en gräns. Och 15007 gauss ? Vad i h-vete :facepalm: Bond ska välja Omega, inte tvärtom. Det här är i och för sig mer diskret än en del andra ohyggligheter vi har sett på temat alltsedan år 1995 (då Pierce Brosnan bar en 2541.80.00 i Goldeneye) men det är fortfarande skit. Välj något annat.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

MånsT

Rolex
Jag va i stan idag och skulle köpa omega aqua terra, klämde på dem och skulle fundera lite om ja skulle ta 38 eller 41:an, gick och åt med familjen å funderade. Skulle gå tillbaks å köpa 41:an och min grabbs permobil brakar ihop så ja kom inte dit innan de stängde :(

Ungarna hann få sina klockor som de önskat iallafall :)
IMG_4373.JPG

Jag hoppas att man får tid imorgon att köpa min, men så funderar ja om det va ödet som sa åt mig att vänta å köpa denna istället ?
IMG_4372.JPG

Va tror ni och va ska ja göra ? James bond är jävligt snygg, Sverige färger :)
Personligen hade jag köpt en "vanlig" Aqua Terra istället för den Bond-versionen. Varför? Tror att man tröttnar rätt omgående.
 

TouchingEvil

Cartier
Jag önskar att Omega inte höll på med sådan där skit. James Bond får gärna välja Omega, som "Skyfall"-varianten av AT i filmen med samma namn. Men när man trycker dit en fiktiv actionhjältes familjevapen eller vad tusan det nu är, så har man passerat en gräns. Och 15007 gauss ? Vad i h-vete :facepalm: Bond ska välja Omega, inte tvärtom. Det här är i och för sig mer diskret än en del andra ohyggligheter vi har sett på temat alltsedan år 1995 (då Pierce Brosnan bar en 2541.80.00 i Goldeneye) men det är fortfarande skit. Välj något annat.

Vänligen
Forumets undersköterska
Personligen hade jag köpt en "vanlig" Aqua Terra istället för den Bond-versionen. Varför? Tror att man tröttnar rätt omgående.
Då får det bli den vanliga svarta aqua terra 41:an för ja tänkte precis samma sak att man lär nog tröttna på den fort, medans den svarta funkar alltid :)
 

MånsT

Rolex
Då får det bli den vanliga svarta aqua terra 41:an för ja tänkte precis samma sak att man lär nog tröttna på den fort, medans den svarta funkar alltid :)
Precis, tror att du gör rätt i det! Vill du dock tvunget ha en AT som sticker ut är den svarta Rio-versionen och 15 000 Gauss de två som jag tycker är mer smakfulla "specialare". Ingen teak-tavla på Rio men svart och guld är en riktigt kraftfull kombo :)

maxresdefault.jpg


Omega-Aqua-Terra-15000-Gauss-4.jpg
 

TouchingEvil

Cartier
Precis, tror att du gör rätt i det! Vill du dock tvunget ha en AT som sticker ut är den svarta Rio-versionen och 15 000 Gauss de två som jag tycker är mer smakfulla "specialare". Ingen teak-tavla på Rio men svart och guld är en riktigt kraftfull kombo :)

maxresdefault.jpg


Omega-Aqua-Terra-15000-Gauss-4.jpg
Satan va snygg den med guld å svart, hittar dn inte på chrono24, vad är det för model nr på den ?
 

Tourbillon

Omega
2-Faktor
Jag önskar att Omega inte höll på med sådan där skit. James Bond får gärna välja Omega, som "Skyfall"-varianten av AT i filmen med samma namn. Men när man trycker dit en fiktiv actionhjältes familjevapen eller vad tusan det nu är, så har man passerat en gräns. Och 15007 gauss ? Vad i h-vete :facepalm: Bond ska välja Omega, inte tvärtom. Det här är i och för sig mer diskret än en del andra ohyggligheter vi har sett på temat alltsedan år 1995 (då Pierce Brosnan bar en 2541.80.00 i Goldeneye) men det är fortfarande skit. Välj något annat.

Vänligen
Forumets undersköterska
Håller med om exakt ALLT du skriver ovan.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_0148.JPG

Denna rackaren hittade jag i lådan nyss. Hade nästan gömt av att jag hade den. Den går inte att dra upp tyvärr så jag tror att jag säljer den som defekt. Snygg annars va?
 

manolo

Omega
2-Faktor
Är därför jag har svårt för Omega som varumärke. Jag önskade också att dom inte höll på med sådan skit. Utan AT är för mig en av dom bästa klockorna för den är enkel och elegant på samma gång. Men det här gör så att många väljer Rolex och andra märken. Dock tror jag aldrig dom kommer sluta med dom här specialutgåvorna tyvärr!


Jag önskar att Omega inte höll på med sådan där skit. James Bond får gärna välja Omega, som "Skyfall"-varianten av AT i filmen med samma namn. Men när man trycker dit en fiktiv actionhjältes familjevapen eller vad tusan det nu är, så har man passerat en gräns. Och 15007 gauss ? Vad i h-vete :facepalm: Bond ska välja Omega, inte tvärtom. Det här är i och för sig mer diskret än en del andra ohyggligheter vi har sett på temat alltsedan år 1995 (då Pierce Brosnan bar en 2541.80.00 i Goldeneye) men det är fortfarande skit. Välj något annat.

Vänligen
Forumets undersköterska
 
  • Like
Reactions: D.S

Hjon

Omega
2-Faktor
Förklaringen till specialutgåvorna måste väl vara så enkel som att de säljer? Men jag håller med. De vore bättre om de lade ner tramset.
 
Förklaringen till specialutgåvorna måste väl vara så enkel som att de säljer? Men jag håller med. De vore bättre om de lade ner tramset.

De säljer som smör i solsken och tycks inte påverka varumärket i någon negativ bemärkelse heller. Det är nog bara vi Omega-fans som tycker det är fel.


Kalasfin ! Saknar min egen gamla fina 2531.80.00 och ska ta och låta Engströms i Jkpg ordna en blå eller svart SMPc så fort jag bestämt mig vad gäller färgen. Du har ju en viss vana av den modellen :)

Vänligen
Forumets undersköterska
 
Jag önskar att Omega inte höll på med sådan där skit. James Bond får gärna välja Omega, som "Skyfall"-varianten av AT i filmen med samma namn. Men när man trycker dit en fiktiv actionhjältes familjevapen eller vad tusan det nu är, så har man passerat en gräns. Och 15007 gauss ? Vad i h-vete :facepalm: Bond ska välja Omega, inte tvärtom. Det här är i och för sig mer diskret än en del andra ohyggligheter vi har sett på temat alltsedan år 1995 (då Pierce Brosnan bar en 2541.80.00 i Goldeneye) men det är fortfarande skit. Välj något annat.

Vänligen
Forumets undersköterska

Omega resonerade nog att det var lugnt med dig om de slängde på Bond ett natostrap i följande film :p

Precis, tror att du gör rätt i det! Vill du dock tvunget ha en AT som sticker ut är den svarta Rio-versionen och 15 000 Gauss de två som jag tycker är mer smakfulla "specialare". Ingen teak-tavla på Rio men svart och guld är en riktigt kraftfull kombo :)

maxresdefault.jpg


Omega-Aqua-Terra-15000-Gauss-4.jpg

Bumblebee-AT:n är nog min favorit AT. De står dock fortfarande högt i pris, så jag verkar inte vara ensam...
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
IMG_0148.JPG

Denna rackaren hittade jag i lådan nyss. Hade nästan gömt av att jag hade den. Den går inte att dra upp tyvärr så jag tror att jag säljer den som defekt. Snygg annars va?
Snygg den där.
Är själv sugen på omega vintage. Främst piepan stål 168.005 grasshopper legs,ingen som vill sälja ;)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Kalasfin ! Saknar min egen gamla fina 2531.80.00 och ska ta och låta Engströms i Jkpg ordna en blå eller svart SMPc så fort jag bestämt mig vad gäller färgen. Du har ju en viss vana av den modellen :)
Vänligen
Forumets undersköterska

[/QUOTE]
Japp smpc har det blivit några st Ska bli intressant o se om de uppdatera modellen nu till Basel 2017 :)
 
Senast ändrad:

TouchingEvil

Cartier
Mysteriet fortsätter, hittar inget när man letar runt bland internet och asiatisk sidor då det sägs att den bara såldes i asien denna skönhet. Helt galet, verkar som att den inte finns :(
Hjälp mig att knäcka denna nöt.

Allt vi vet är asien exklusiv och att den släpptes i samman med os i rio.

Var finns du skönhet ?
IMG_4376.JPG

IMG_4378.JPG
 

MånsT

Rolex
Mysteriet fortsätter, hittar inget när man letar runt bland internet och asiatisk sidor då det sägs att den bara såldes i asien denna skönhet. Helt galet, verkar som att den inte finns :(
Hjälp mig att knäcka denna nöt.

Allt vi vet är asien exklusiv och att den släpptes i samman med os i rio.

Var finns du skönhet ?
IMG_4376.JPG

IMG_4378.JPG
Jäkligt egendomligt... Än mer egendomligt är varför en svart teak-tavla med index av roséguld inte ingår i Omegas standard-kollektion.:p
 
Topp