• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 332 52.0%
  • Hesalit

    Röster: 306 48.0%

  • Totala väljare
    638

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag tycker dessa ser riktigt fina ut men skummade lite i tråden och det verkade som att någon hade blivit besviken i verkligheten? @TouchingEvil?
Var de inte till belåtenhet?
maxresdefault (3).jpg
SE_AT150M_SpecialEdition_23110422103006_vueC_large.jpg
 

fc2

Rolex
Jag tycker dessa ser riktigt fina ut men skummade lite i tråden och det verkade som att någon hade blivit besviken i verkligheten? @TouchingEvil?
Var de inte till belåtenhet?
maxresdefault (3).jpg
SE_AT150M_SpecialEdition_23110422103006_vueC_large.jpg

Det där är klockvärldens BMW 320d. En snygg och bra produkt som i Svenssons ögon är lite lyxig men som är fantastiskt tråkig. Inget fel på produkten, gör säkert sitt jobb kanonbra men känns mer som massproducerad lyx än de flesta andra klockor.
 

fc2

Rolex
Ägarna (mig själv inkluderad) på forumet verkar fullkomligt älska sina klockor och det med all rätt. Vad som spelar roll är vad man själv gillar att bära och inte vad andra tycker om ens klocka.

Givetvis är det så. Och jag skrev även att klockan är bra men i mina ögon klinisk och tråkig, det var allt.
 
Dags att putsa upp min PO 8500 en smula och samtidigt skicka in NATO-remmen i tvättmaskinen...

IMG_1314.jpg


...och under tiden plockas denna fina Omega De Ville fram. Ska bara ställa datum och tid. Uttagen år 2007 med ett av de allra sista kaliber 2500B tickande i sitt inre (Omega presenterade ett och ett halvt år tidigare PO 2500 med kaliber 2500C; denna kaliber, med sitt lägre arbetstempo om 25200 halvsvängar per timme, implementerades senare successivt rakt av i alla kollektioner och var den enda versionen i produktion år 2007) och hade nog legat på butikshyllan i något år. Fullservad i Bienne år 2015. Det får bli ett NATO från Gnomon idag med Sveriges finaste fotbollslag i bakgrunden...

IMG_1311.jpg


...innan vardagsbestyren med tvätten. Ha en fin lördag, Omega-vänner ! :)

IMG_1313.png


Vänligen
Forumets undersköterska
 

Guden

Cartier
2255.80.00.
Länge sedan jag använde denna, min första klocka som inte var quartz. Min enda klocka under rätt många år.
Jag gillar inte bling särskilt mycket men föll för den och nu är den drygt 15 år...
fullsizeoutput_73b8.jpeg

fullsizeoutput_73b7.jpeg

fullsizeoutput_73b6.jpeg
Grymt vacker!
Har letat efter en fin sådan ett tag nu. Priserna har stigit rejält.
Var nära på att köpa en electric blue quartz på Kaplans förra veckan, men de hade stängt då jag skulle dit och spana in den live..
 

namkrad

Cartier
2-Faktor
Grymt vacker!
Har letat efter en fin sådan ett tag nu. Priserna har stigit rejält.
Var nära på att köpa en electric blue quartz på Kaplans förra veckan, men de hade stängt då jag skulle dit och spana in den live..
Tack.
Ja, det är en speciell urtavla som tillsammans med den blanka dykringen verkligen "poppar".
 
Topp