• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 334 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.8%

  • Totala väljare
    640

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Om nån är på jakt efter Omega SM300 Bond LE (spectre) så finns det 1st hos hukes i Malmö
IMG_9308.JPG
 
En comeback av Railmastern hade varit riktigt önskvärd, skulle vara spännande att damma av konceptet igen efter några års frånvaro. Apropå att damma av; denna fina De Ville Prestige 36,8mm är uttagen i januari år 2014 och hade fortfarande skyddsplasten på igår kväll, bara buren vid ett enda tillfälle under en middag vid Båtsmanstorget. Men nu är det dags att börja använda den på riktigt för första gången, annars stelnar ju oljorna i 2500D-verket, så idag har jag burit den med ett 18mm brunt perlon. Ett mästerverk från Bienne och en fröjd att bära :)

Vänligen
Forumets undersköterska

IMG_1335.jpg
 

MånsT

Rolex
En comeback av Railmastern hade varit riktigt önskvärd, skulle vara spännande att damma av konceptet igen efter några års frånvaro. Apropå att damma av; denna fina De Ville Prestige 36,8mm är uttagen i januari år 2014 och hade fortfarande skyddsplasten på igår kväll, bara buren vid ett enda tillfälle under en middag vid Båtsmanstorget. Men nu är det dags att börja använda den på riktigt för första gången, annars stelnar ju oljorna i 2500D-verket, så idag har jag burit den med ett 18mm brunt perlon. Ett mästerverk från Bienne och en fröjd att bära :)

Vänligen
Forumets undersköterska

IMG_1335.jpg
Synd att låta den där ligga, riktigt fin. Har du länken också, då? :)
 

MånsT

Rolex
Jajemän, länken är i tryggt förvar i samlingen. Hoppas jag klickar med den nu, annars blir det att flippa. Den är för fin för att bara låta ligga stilla i år efter år. Du får ta över den annars, @MånsT Kan tänka mig ett byte rakt av mot din GSOTM :D

Vänligen
Forumets undersköterska
Gött! Jag är mer sugen på din andra De Ville men ett rakt byte mot min GSOTM känns... nja.. ;)
 

brinktime

Cartier
2-Faktor
Tråden känns rätt, men vet inte om ni vill ha frågor om länkar osv här, får tas bort om det inte är ok.

Jag har hjälpt en polare att köpa en Omega Seamaster Aqua Terra Quartz, dock var länken lite för kort. Någon som har en länkbit till salu eller vet vart man kan köpa en länkbit som inte kostar så mycket som hos Ofrei? Finns det ersättningsdelar som inte är original Omega, spelar nämligen ingen större roll för hans del utan vill egentligen bara kunna använda länken.

Hade varit väääldigt tacksam för svar :)
//Erik
 

MånsT

Rolex
Tråden känns rätt, men vet inte om ni vill ha frågor om länkar osv här, får tas bort om det inte är ok.

Jag har hjälpt en polare att köpa en Omega Seamaster Aqua Terra Quartz, dock var länken lite för kort. Någon som har en länkbit till salu eller vet vart man kan köpa en länkbit som inte kostar så mycket som hos Ofrei? Finns det ersättningsdelar som inte är original Omega, spelar nämligen ingen större roll för hans del utan vill egentligen bara kunna använda länken.

Hade varit väääldigt tacksam för svar :)
//Erik
En länkbit kan väl inte kosta många hundralappar? Tycker det kan vara värt den lilla utgiften om man vill använda länken.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Tråden känns rätt, men vet inte om ni vill ha frågor om länkar osv här, får tas bort om det inte är ok.

Jag har hjälpt en polare att köpa en Omega Seamaster Aqua Terra Quartz, dock var länken lite för kort. Någon som har en länkbit till salu eller vet vart man kan köpa en länkbit som inte kostar så mycket som hos Ofrei? Finns det ersättningsdelar som inte är original Omega, spelar nämligen ingen större roll för hans del utan vill egentligen bara kunna använda länken.

Hade varit väääldigt tacksam för svar :)
//Erik
Kolla hos AD. En länkbit ligger från 300-800kr skulle jag tippa. ett alternativ är ju att köra Nato, läder etc
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Köpte förresten den här för någon vecka sedan och bandhornen på den har lite bättre storlek för mina handleder. Dessutom är ju designen och kontrasterna mellan indexen och tavlen helt magiska. Gillar särskilt den här gamla modellen med markeringen runt datumet.

Det enda jag har att klaga på är den icke-existerande microjusteringen. Jag har väl blivit bortskämd av min 300 SM Master Coaxial, men varför ingen microjustering på AT:n? Det är ju en sån fantastiskt skön uppfinning som gör att klockan alltid sitter perfekt oavsett om man står ute i kylan eller svettas inne på gymmet. En annan grej jag är lite besviken på är lumen som verkligen inte är något att hänga i julgranen.

Men förutom dessa små klagomål... Vilken perfekt vardagsklocka!

/Henrik

Omega%20AT_zpsaoq6p79t.jpg
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Den är fin! Lite för långa bandhorn för mina taniga handleder, men jag klockan i sig är så härlig att jag kör den rätt ofta ändå.

/Henrik

20160309_072535_zps75xyw7t5.jpg

20160401_120513_zpsrizdbdb1.jpg


Passar rätt bra på mocka också...
20161027_122916_zps27memzkg.jpg
Kan inte med länken även om den var bättre i verkligheten när jag testade den än på bild. Men.det.mockat! Sinnessjukt vacker klocka och jag bryr mig inte ett skit att folk klagar på fejk-patina grejen, det är ju bara ett estetiskt färgval på tavlan i slutändan.
 
Köpte förresten den här för någon vecka sedan och bandhornen på den har lite bättre storlek för mina handleder. Dessutom är ju designen och kontrasterna mellan indexen och tavlen helt magiska. Gillar särskilt den här gamla modellen med markeringen runt datumet.

Det enda jag har att klaga på är den icke-existerande microjusteringen. Jag har väl blivit bortskämd av min 300 SM Master Coaxial, men varför ingen microjustering på AT:n? Det är ju en sån fantastiskt skön uppfinning som gör att klockan alltid sitter perfekt oavsett om man står ute i kylan eller svettas inne på gymmet. En annan grej jag är lite besviken på är lumen som verkligen inte är något att hänga i julgranen.

Men förutom dessa små klagomål... Vilken perfekt vardagsklocka!

/Henrik

Omega%20AT_zpsaoq6p79t.jpg

Så jäkla fin! Det är verkligen en optimal klocka, funkar ju till typ allt! Min är just nu på service och kommer inte tillbaks förens om ca. 6 veckor... Hur ska jag klara mig :nailbiting:
 

Boothroyd

Omega
Liten fundering som jag haft: Hur förvarar ni era klockor när dom inte används?
Jag har själv ett snyggt vägghängande vitrinskåp där alla mina "billigare" klockor står snyggt på display, men ärligt talat så är jag för feg för att ha min Omegor så pass öppet, blir hellre att jag låser in dom i ett säk-skåp o_O

Bara jag som är "nojig"?
 
Topp