• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 332 52.1%
  • Hesalit

    Röster: 305 47.9%

  • Totala väljare
    637

Hylve

Omega
20170208_194733.png

Denna släpps i samband med nästa vinter-OS. Vad ska man sälja av nu för att ro hem den är frågan...
Den den var snygg!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Ännu en LE....ännu en PO referens...sorry om jag låter neggo men tycker det är trist med dessa LE...
Har inga problem i sig med LE, ger definitivt tummen upp för t ex Speedy Tuesday och Spectre. Jag diggar verkligen också PO's blåa tavla och färgkombon med rött i sig är fint (även om jag personligen nog inte skulle vilja ha det). Mitt problem med denna är som oftast på Omega med blåa tavlor, jättefina men dom måste vara på länk. Inga andra färger än blått på bandet blir hundra och med blått band blir det helt enkelt för mycket blått.

Omega skriver att det blåröda kommer från Koreas flagga (inte från ÖIS). Om den kan man läsa att det röda representerar den positiva kosmiska kraften yang och det blåa den negativa kosmiska kraften yin. Det skall då vara lika delar rött och blått för att förkroppsliga "evig rörelse och balansen och harmonin som kännetecknar evighetens sfär". På den här dominerar ju det "negativa" blåa. Man skulle ha gjort en GMT med blåröd ring dvs en Pepsi, men det går ju liksom inte.
 

Guden

Cartier
En tanke slog mig..

Visst har Omega SMP funnits i Titan?
I dagsläget finns endast PO i titan va? (dykare)

En blå (kanske svart) Omega SMPc i titan önskar jag mig.
Snälla Basel.
 
Omega Globemaster - the worlds first Master Chronometer

Jo, en sådan här får det nog bli under 2017. Har den som andraval på inköpslistan just nu. Ni är ju några som har den, eller som @Hebbe har haft den. Vad tycker ni om Omegas stora nyhet från Baselworld 2015 ?

Vänligen
Forumets undersköterska

 

MånsT

Rolex
Omega Globemaster - the worlds first Master Chronometer

Jo, en sådan här får det nog bli under 2017. Har den som andraval på inköpslistan just nu. Ni är ju några som har den, eller som @Hebbe har haft den. Vad tycker ni om Omegas stora nyhet från Baselworld 2015 ?

Vänligen
Forumets undersköterska

Jag var inne på en vit med länk men istället gick jag all-in på min GSOTM. Den är fin och urverket är exceptionellt, har ju samma i min PO. Hade gärna sett en snyggt integrerad GMT-komplikation i Globemastern.

Om denna är tvåa på din lista, vad står före? :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Omega Globemaster - the worlds first Master Chronometer

Jo, en sådan här får det nog bli under 2017. Har den som andraval på inköpslistan just nu. Ni är ju några som har den, eller som @Hebbe har haft den. Vad tycker ni om Omegas stora nyhet från Baselworld 2015 ?

Vänligen
Forumets undersköterska

Blå tavla med läder o länk hade jag. Skulle kunna skaffa igen o då med läder. Tycker den passar bäst så :)
 
Om denna är tvåa på din lista, vad står före? :)

IMG_1440.jpg


Denna, presenterade på Baselmässan år 1999 och limiterad till 100 exemplar i platina (finns även 1000st i gulguld och 1000st i roséguld men det är platinaversionen med kopparfärgad tavla jag suktat efter i flera år nu). Kaliber 2500A och först ut med co-axial gång i serieproduktion (som tidigare bara stått att finna i klockor byggda för hand och till ett pris av hundratusentals kronor). Dyker upp lite då och då men det är hittills alltid något som förhindrat att jag slutfört köpet; cert på villovägar, tveksam säljare etc. Så nu väntar jag bara på att rätt exemplar dyker upp; de är inte så förfärligt dyra, har sett priser på mellan 50k och 70k beroende på skick, fullset o.s.v. En klocka att åldras med, jag trivs ju redan med De Ville-boetten så det är ett säkert köp :)

Personligen gillar jag grönt mer än orange

Grönt är skönt. Fungerar fint på NATO också. Lånad bild nedan.

IMG_0643.jpg


Vänligen
Forumets undersköterska
 

MånsT

Rolex
IMG_1440.jpg


Denna, presenterade på Baselmässan år 1999 och limiterad till 100 exemplar i platina (finns även 1000st i gulguld och 1000st i roséguld men det är platinaversionen med kopparfärgad tavla jag suktat efter i flera år nu). Kaliber 2500A och först ut med co-axial gång i serieproduktion (som tidigare bara stått att finna i klockor byggda för hand och till ett pris av hundratusentals kronor). Dyker upp lite då och då men det är hittills alltid något som förhindrat att jag slutfört köpet; cert på villovägar, tveksam säljare etc. Så nu väntar jag bara på att rätt exemplar dyker upp; de är inte så förfärligt dyra, har sett priser på mellan 50k och 70k beroende på skick, fullset o.s.v. En klocka att åldras med, jag trivs ju redan med De Ville-boetten så det är ett säkert köp :)

Vänligen
Forumets undersköterska
Häftig klocka, snacka om en milstolpe hos Omega och branschen i stort. 50-70' känns faktiskt överkomligt, nästan billigt om bara 100 tillverkades.
 
Topp