• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 332 52.1%
  • Hesalit

    Röster: 305 47.9%

  • Totala väljare
    637

Chrisse

Patek
2-Faktor
"Tvilling" som i Dark Side? Hade varit en kombo jag har velat ha nu i några månader :)

Funderade och funderade, men efter att ha testat Black Black kunde jag inte få den ur tankarna

Lånad bild
Omega-009.jpg
 

fc2

Rolex
Köper folk hela grejen med LE snacket och ser det som något speciellt eller går det bara på klockans nya utseende? Kan tänka mig att folk som inte är klockfantaster tror att de får något väldigt ovanligt och speciellt men vi andra?
 

MånsT

Rolex
Köper folk hela grejen med LE snacket och ser det som något speciellt eller går det bara på klockans nya utseende? Kan tänka mig att folk som inte är klockfantaster tror att de får något väldigt ovanligt och speciellt men vi andra?
En del köper nog i tron om att de får något unikt, personligen bedömer jag mer själva utseendet än LE-snacket. Med det sagt har Omega gjort flera LE som är dyra och eftertraktade idag.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Är det någon som har erfarenheter från PO både på länk och originalgummi/läder? Särskilt intresserad av de nya metasvarianterna med de nya banden. Lyckade eller vill man tillbaka till länken efter en vecka?
 

kirex

Cartier
Lite närbilder på min SM PO 600 caliber 9900. @MånsT uttryckte önskemål om fler bilder för ett tag sedan. Färgen blev verkligen fylligt blå när jag använde blixt. Inte så kul med blixt, men jag gjorde ett försök. I mörkt ljus blir tavlan och bezel nästan svarta. Tog ett par s.k up-skirt :facepalm: genom case back-fönstert för de som är intresserade. //Kirex
Omega PO 1.jpg
Omega PO 2.jpg
Omega PO 3.jpg
Omega PO 4.jpg
 

MånsT

Rolex
Lite närbilder på min SM PO 600 caliber 9900. @MånsT uttryckte önskemål om fler bilder för ett tag sedan. Färgen blev verkligen fylligt blå när jag använde blixt. Inte så kul med blixt, men jag gjorde ett försök. I mörkt ljus blir tavlan och bezel nästan svarta. Tog ett par s.k up-skirt :facepalm: genom case back-fönstert för de som är intresserade. //Kirex
Omega PO 1.jpg
Omega PO 2.jpg
Omega PO 3.jpg
Omega PO 4.jpg
Tack ska du ha! Sedan jag frågade efter bilder har jag själv köpt en blå PO så jag kan relatera till den väldigt skiftande färgen. TT brukar inte vara min grej men när guldet är borstat som här så funkar det. Vilken skönhet du sitter på :)
 

Mygal

Omega
Sitter och funderar på att testa ett läderband till min omega at...

Vet inte hur mycket det kommer att användas så det känns lite mycket pengar att lägga på ett original band.

Tänker att det går att göra en fuling och köpa ett hirsch och sätta på originalspänne?
 

MånsT

Rolex
Sitter och funderar på att testa ett läderband till min omega at...

Vet inte hur mycket det kommer att användas så det känns lite mycket pengar att lägga på ett original band.

Tänker att det går att göra en fuling och köpa ett hirsch och sätta på originalspänne?
Har också varit inne på det men originalband + spänne är svindyrt. Provkör ett tag med billigare band för att få en känsla av det.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Sitter och funderar på att testa ett läderband till min omega at...

Vet inte hur mycket det kommer att användas så det känns lite mycket pengar att lägga på ett original band.

Tänker att det går att göra en fuling och köpa ett hirsch och sätta på originalspänne?
Det kommer ändå sluta med att du kommer köpa ett originalband, självklart är det dyrt, men denna hobby är lite så.

Vad är det för stil du är ute efter? org spänne går ju lös på ca 300 så det är inte fasligt dyrt.
 

Tourbillon

Omega
2-Faktor
Sitter och funderar på att testa ett läderband till min omega at...

Vet inte hur mycket det kommer att användas så det känns lite mycket pengar att lägga på ett original band.

Tänker att det går att göra en fuling och köpa ett hirsch och sätta på originalspänne?

Det funkar helt ok. Har köpt ett omega-spänne och satt på hirschband för att "prova på" innan jag köpt original.
 

Mygal

Omega
Har också varit inne på det men originalband + spänne är svindyrt. Provkör ett tag med billigare band för att få en känsla av det.
Jag ska göra det, tanken var att ha ett läderband nu när jag ska gifta mig.

Det kommer ändå sluta med att du kommer köpa ett originalband, självklart är det dyrt, men denna hobby är lite så.

Vad är det för stil du är ute efter? org spänne går ju lös på ca 300 så det är inte fasligt dyrt.
Bra fråga, det ska vara svart iaf. Har suttit och googlat lite. Tips mottages gärna!

Det funkar helt ok. Har köpt ett omega-spänne och satt på hirschband för att "prova på" innan jag köpt original.
Trevligt, bjud gärna på bilder.. Vilket band från hirsch använde du?
 
Topp