• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.3%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.7%

  • Totala väljare
    641

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Nyinkommet idag!
IMG_9924.JPG

Katten är skeptisk, Jag säger Fantastisk!
IMG_9932.JPG
Grattis. Jag gillar dem skarpt, men jag tycker att katten ser mer skräckslagen ut än skeptisk ;)
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
En dum fråga. Har Omega nyare modell Seamaster olika bandstift mellan läder och länk? (Original såklart), Jag får inte dit länken men lädret hur lätt som helst och jo det är rätt länk.
 

marlun

Rolex
En dum fråga. Har Omega nyare modell Seamaster olika bandstift mellan läder och länk? (Original såklart), Jag får inte dit länken men lädret hur lätt som helst och jo det är rätt länk.
När jag köpte ett gummi till en omega fick jag nya bandstift som var för långa så det var besvärligt att avmontera bandet. Gick tillbaka till butiken och fick nya i rätt längd.
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
För er som reagerade på priset på rotorn till 8500 (6.280SEK) och föreslog en second opinion kan jag meddela er att det nu är gjort. Nästa verkstad skulle ha 7.300:- för samma lilla del så min förhoppning om att serva ATn för under 10.000:- är som bortblåst. Den ligger nu i lådan och väntar på att jag ska bestämma hur jag ska göra helt enkelt. Jag har fortfarande svårt att förstå hur rotorn kan vara trasig helt utan att det påverkar uret på något sätt :(
 

MånsT

Rolex
För er som reagerade på priset på rotorn till 8500 (6.280SEK) och föreslog en second opinion kan jag meddela er att det nu är gjort. Nästa verkstad skulle ha 7.300:- för samma lilla del så min förhoppning om att serva ATn för under 10.000:- är som bortblåst. Den ligger nu i lådan och väntar på att jag ska bestämma hur jag ska göra helt enkelt. Jag har fortfarande svårt att förstå hur rotorn kan vara trasig helt utan att det påverkar uret på något sätt :(
Hela konceptet i ditt fall verkar konstigt. Håller med om att det är svårt att förstå sig på. I övrigt är detta den trista sidan av intresset; det är slitage-föremål och det kommer till slut att kosta pengar.
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Hela konceptet i ditt fall verkar konstigt. Håller med om att det är svårt att förstå sig på. I övrigt är detta den trista sidan av intresset; det är slitage-föremål och det kommer till slut att kosta pengar.
Ja visst är det så, det är inte första gången jag servar en klocka så jag är inte omedveten om underhållet som tillkommer. Sällsynt dålig timing för min del gör att jag antagligen kommer behöva skjuta på den en aning dock. Lagen om alla sakers jävlighet säkerställer ju att alla stora utgifter inträffar samtidigt som jag väljer att fokusera på studierna, tror fan att kyl/frys smäller i månadsskiftet också :D
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Ja visst är det så, det är inte första gången jag servar en klocka så jag är inte omedveten om underhållet som tillkommer. Sällsynt dålig timing för min del gör att jag antagligen kommer behöva skjuta på den en aning dock. Lagen om alla sakers jävlighet säkerställer ju att alla stora utgifter inträffar samtidigt som jag väljer att fokusera på studierna, tror fan att kyl/frys smäller i månadsskiftet också :D
Ja, det är riktigt surt. Kan inte släppa detta... exakt VAD är det för fel på rotorn? Vad kan hända där om du använder uret vidare som det är? Vad jag förstår dras den upp som den skall.
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Ja, det är riktigt surt. Kan inte släppa detta... exakt VAD är det för fel på rotorn? Vad kan hända där om du använder uret vidare som det är? Vad jag förstår dras den upp som den skall.
Det får jag nog inte veta förrän jag gör själva servicen, har som sagt hämtat ut klockan och låter den ligga tills vidare. I ärlighetens namn tror jag inte det kan hända så mycket eftersom den inte visar några tecken på att vara felaktig. Den håller tiden precis lika bra nu som den gjorde dagen jag fick den. Men jag är ingen urmakare och jag tar inte risken att förvärra något så jag får helt enkelt ha en annan klocka under tiden :)
 
Topp