• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.3%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.7%

  • Totala väljare
    641

Christian 80

Breitling
IMG_0493.JPG
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tyvärr håller jag med, hade de rakat av dem 2-3mm hade de varit perfekta.

Men i den vinkeln jag såg dem, genom ett skyltfönster(för feg för att prova :p ) var de helt perfekta. Magisk finish.
Höjden är en vanesak, tyngden kanske i högsta laget men det känns bra tack vare att man justera till perfekt passform i spännet. Keramiska tavlan och ringen är fantastiska! Svårt att fånga på bild men den här ger en hint, en solig vinterdag när träden speglar sig i tavlan och ringen :)
IMG_1601.JPG
 
Höjden är en vanesak, tyngden kanske i högsta laget men det känns bra tack vare att man justera till perfekt passform i spännet. Keramiska tavlan och ringen är fantastiska! Svårt att fånga på bild men den här ger en hint, en solig vinterdag när träden speglar sig i tavlan och ringen :)
IMG_1601.JPG

Jag kan inte vänja mig vid utseendet. Min Certina är 13.5mm hög, det är det högsta acceptabla jag kan tänka mig just nu. Från sidan ser en hög klocka bara....fel ut.
 
Underbart att se alla AT-bilder och att modellen finns hos så många forummedlemmar. Nu börjar det dra ihop sig till Baselworld 2017 och det blir otroligt intressant att följa om vi då får se nya AT 8900 (eller får den kaliber 8800 ?) som det ryktats om så länge och vilka smärre kosmetiska justeringar som följer med METAS-versionen.

Vänligen
Forumets undersköterska

IMG_0454.jpg
 

TeQu

Omega
Underbart att se alla AT-bilder och att modellen finns hos så många forummedlemmar. Nu börjar det dra ihop sig till Baselworld 2017 och det blir otroligt intressant att följa om vi då får se nya AT 8900 (eller får den kaliber 8800 ?) som det ryktats om så länge och vilka smärre kosmetiska justeringar som följer med METAS-versionen.

Vänligen
Forumets undersköterska

IMG_0454.jpg
Verkligen, ska bli väldigt intressant med mässan :)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Underbart att se alla AT-bilder och att modellen finns hos så många forummedlemmar. Nu börjar det dra ihop sig till Baselworld 2017 och det blir otroligt intressant att följa om vi då får se nya AT 8900 (eller får den kaliber 8800 ?) som det ryktats om så länge och vilka smärre kosmetiska justeringar som följer med METAS-versionen.

Vänligen
Forumets undersköterska

IMG_0454.jpg
Var och klämde på Aqua Terra hos en AD för ett par dagar sedan och det står väl relativt klart nu att det blir en sådan när jag är klar med studierna, så det blir ett tag till av väntan och (eventuellt) uppdaterade modeller. Finns det några rykten om vad vi kan vänta oss vid Basel, eller är det "bara" de nya urverken?
 
Var och klämde på Aqua Terra hos en AD för ett par dagar sedan och det står väl relativt klart nu att det blir en sådan när jag är klar med studierna, så det blir ett tag till av väntan och (eventuellt) uppdaterade modeller. Finns det några rykten om vad vi kan vänta oss vid Basel, eller är det "bara" de nya urverken?

Bara rykten så här långt, klarhet får vi först till mässan. Urverken är egentligen inte nya (frånsett kaliber 8800 som är en slimmad version med bara en drivfjäder) utan kaliber 8900 kan ses som en METAS-certifierad upplaga av kaliber 8500G. Alla urverk får nya benämningar i och med METAS-certifieringen. Rent estetiskt blir det säkert några små men mindre justeringar också; kanske får teaktavlan lite mer djup eller boettlocket ett annorlunda utseende - den typen av förändringar. Det blir en väldigt spännande Baselmässa för alla Omegafans, den saken är säker :)

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Det blir verkligen en spännande Baselmässa! Jag är mest spänd på att se om SMPn får nytt urvek och kanske nytt utseende med det.
 
Topp